نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
۱۶ |
۴
اریک بانیاما بوکوم؛ گل گهر
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مشاور حقوقی باشگاه استقلال گفت: تخلف باشگاه گل گهر محرز است و جای هیچ شبه‌ای در خصوص استفاده از بازیکن غیرمجاز آنها نیست.

فرشید سمیعی، مشاور حقوقی باشگاه استقلال گفت: با توجه به مواد انضباطی جای هیچ شبهه ای نمانده و باشگاه استقلال طبق حق ذاتی خود پیگیر این مساله است.

وی ادامه داد: متاسفانه در شرایطی که باشگاه استقلال بر اساس حق ذاتی که دارد به دنبال احقاق حق خود است شاهد رفتاری سخیف و به دور از شان هستیم که جای تاسف است.

مشاور حقوقی باشگاه استقلال با اشاره به مواد انضباطی و موارد قانونی تاکید کرد: اریک بانیاما که در تیم گل گهر به میدان رفته بر خلاف آنچه گفته شده هیچ بازی ملی ندارد و حضور وی تخلف محسوب می شود.

سمیعی با تاکید بر این که حضور و بازی های ملی وی از سوی فدراسیون فوتبال گابن تایید شده بود، یادآور شد: در هیچ جای قانون عبارت سهوی و عمدی ذکر نشده است و اگر هم این اشتباه سهوی باشد بازهم رفع مسئولیت باشگاه نیست و قانونگذار رسما باشگاه را مسئول چنین تخلفاتی می داند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی قبل از استفاده از این بازیکن رسانه ها هشدار دادند که حضور این بازیکن در هاله ای از ابهام است چرا از باب اطمینان دوباره استعلام گرفته نشد؟ آیا بررسی صورت گرفت که این نامه را افرادی که حق امضا داشتند، تایید و امضا کرده اند؟ 

مشاور حقوقی باشگاه استقلال گفت: این بازیکن بازی ملی نداشته و باید برای صحت آن از مراجع دیگر استعلام می گرفت. اگر مراجع فیفا تایید کنند که ۴ بازی ملی دارد مشکلی نیست ولی اگر آن مراجع این مساله را تایید نکنند فقط فدراسیون فوتبال گابن مقصر نیست و باشگاه گل گهر هم باید در این خصوص پاسخگو باشد.

گفتنی است اریک بانیاما به دلیل نداشتن ۴ بازی ملی و بر خلاف آنچه فدراسیون فوتبال گابن تایید کرده است، شرایط حضور در فوتبال ایران را نداشته و نتیجه شکایت تیم های مختلف از گل گهر در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مشخص می شود. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • یخ نکنی، داغ نکنی: IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    کامنت اول: اولا اگه تخلفی هم صورت گرفته باشه توسط روابط بین‌الملل فدراسیون و اون خانوم صورت گرفته که مدارک این بابا رو تایید کرده و حضورشو تو فوتبال ایران بلامانع دونسته، ثانیا سازمان لیگ و فدراسیون آبی کی میخواد از این قوانین من درآورردی و حیرت‌آور دست برداره (قانون فوق‌الذکر، دادن چک تضمین باشگاهها برای تبلیغات محیطی، اجازه بازی دو خارجی استقلال برای چند بازی و لغو یکباره اون و گلچین کردن طلبکاران خارجی به طلبکار پرسپولیسی و طلبکار استقلالی). اصل کیفیت بازیکنه که طبق صحبتهای دیشب بازیکن خیلی خوبیه و ظاهرا از ژوستد شما بهتر و موثرتره و ارزونتر هم خریده شده. شما کیسه‌کشا سالهاست عادت کردین به مفت‌بری و جمع‌آوری امتیازات اینچنینی و پنالتیهای پرحرف و حدیث. کیسه‌کشای محترم چنیدین و چند راه برای برنده شدن یک تیم فوتبال هست که ظاهرا شما فقط پنالتی گرفتن و محرومیت دیگر تیمها رو ازش بلدین. برید نون بازوتونو بخورین و کم دنبال امتیازان مفت و بی‌درسر باشید. راستی آقای سمیعی اسم سرمربی جدیدتون چیه چون شنیدم شیر فرهاد گفته بود اگه این صحنه آفساید نبود  فوتبالو کنار میذارم.
  • یخ نکنی، داغ نکنی: IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    کامنت دوم: در ضمن آقای محترم اگه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست پس بازیهای شما با دو بازیکن غیرقانونیتون مقابل حریفا هم باید سه بر صفر به نفع حریفا بشه. در آخر اینکه بهتره شما یه لیوان آب یخ بخوری تا یه وقت خدا نکرده داغ نکنی و گلوت تازه بشه.
  • حامد IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    واقعا اینا روشون زیاده! بابا شما خودتون سه هفته با بازیکن غیرقانونی بازی کردید!!! خودتونم میدونید این حمله به گلگهر برای پوشش اون تخلف خودتونه و تهش ۳ امتیاز نمیدن به شما. چون مسئولین‌ گلگهر از بالاترین مرجع ینی فدراسیون گابن استعلام گرفتن. سازمان لیگم تایید داده. نمیتونن برن فیلم های بازیهای ملیشونو دونه دونه نگاه کنن که! شما که خودتون ید طولایی تو استفاده از بازیکن غیرقانونی دارید سکوت کنید لطفا! پاتوسی رو عرض میکنم. خوشم‌میاد هیج مجری و خبرنگاری جرات نمیکنه اینارو به خودتون بگه
  • شاهین IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    پاتوسی با همین روش برای استقلال بازی کرده . بدون بازی ملی!! پس استقلال تشریف می برد دسته یک!!!
  • /// IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    حالا دوستان پرسپولیسی باز ۱۰ ها نظر در این زمینه منتشر میکنند،تا قبل از بازی با نساجی استقلال مشکلی برای استفاده از بازیکنان خارجی نداشته و تنها تیمی که میتواند در این زمینه اقدام کند باشگاه نساجی است که اون هم شکایت کرده منتها حدود یک هفته پس از مسابقه،بالفرض که استقلال در آن بازی از بازیکنانش غیرقانونی استفاده کرده این دلیل بر کار غیرقانونی گل گهر نمیشود،اشتباه به قدری محرز است که جای هیچ شک و شبه ای نیست،در ضمن من اگر جای مسئولان استقلال بودم از جناب آقای افسری سرپرست گل گهر به خاطر اظهارانش شکایت میکردم،جالب است تیمی که کلا سه فصل است به لیگ برتر آمده و با مربی استقلالی و چند بازیکن استقلالی آن هم با بودجه ای که به اندازه دو تیم پرطرفدار کشور است نتیجه گرفته برای استقلال شاخ و شانه میکشد و مثل یک نوجوان احساسی هرچه دلش میخواهد میگوید.
    • مجهول الهویه US ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      بزرگوار سهوا معناش چیز دیگری است. وقتی تخلف از سوی فدراسیون گابن است دیگه باشگاه گل کهر درگیر نیست. در ضمن خدمت جناب سمیعی هم باید بگم سهوا رو خوب اومدی. از جمله این که ندانستن این که جک تری دی از مواد ممنوعه است رافع و مانع مسئولیت استقلال نبوده و نیست.
    • یه بنده خدا: IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      کامنت اول: دوست استقلالی من ظاهرا شما دیشب برنامه میثاقی رو ندیدی و در جریان ریز اتفاقات نیستی. دیشب جناب میثاقی گفت که گل‌گهر استعلامهای مربوطه رو از فدراسیون گابن گرفته و مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون نیز مراحل مربوطه رو طی کرده و استفاده از بازیکن فوق‌اذکر رو بلامانع دونسته و سازمان لیگ هم براساس اعلام نظر همین خانوم مجوز بازی بازیکن فوق‌الذکر رو صادر کرده. اگه تخلفی هم صورت گرفته از طرف فدارسیون گابن و مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون ماست که دقت نکرده و گول نامه فدراسیون گابن رو خورده. حالا اینکه آقای سمیعی مظلوم گیر آورده و میخواد مفتکی سه امتیاز واستون دست و پا کنه یه چیزه دیگه است. در ضمن دیشب دو بند قانون من درآوردی مزبور قرائت شد که پر از تناقض بود. اولا میگفت باشگاه ایرانی باید استعلامهای مربوطه رو بگیره و به روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران تحویل بده و اونا استعلامهای خودشونو انجام بدن و اقدام به صدور مجوز بکنن یا نکنن. در ضمن باشگاه نساجی علم غیب نداشته که دو بازیکن خارجی شما زیرسیبلی مجوز گرفتن و چند هفته بعد مجوزشون لغو شده حالا به هر دلیلی.
  • حامی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    قشنگ مشخصه دارن فشار میارن که بازی 3بر0 به نفعشون بشه. دوتا فدراسیون باهم نامه نگاری کردن تامام اگر هم اشتباه یا مشکلی باشه از طرف فدراسیون آفریقایی هست و این طرف مشکلی نیست و در آخر تو قانون هم اومده دیگه نمیتونن ازش استفاده کنن نه اینکه نتایج بازیا تغییر کنه تامام
  • نادي الكيسة السعوديه IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    اگه بنا بر 3 بر 0 شدن باشه، در سال 2019 كه شفر سرمربى وقت كيسه پاتوسى را از آفريقاى جنوبى به كيسه آورد روى هم 2 بازى دوستانه ملى داشت و بازيكن غير قانونى محسوب مى شد، اگه بازى هايى كه پاتوسى براى كيسه انجام داده بود 3 بر 0 بنفع رقبا اعلام مى كردند كيسه كشا همان سال به ليگ دسته يك سقوط كرده بودند، پس لطفاً فقط سكوت كنيد، كه خودتان در اينگونه تخلفات رتبه اول ليگ را در اختيار داريد.
    • امیر خنگ IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      دوست عزیز اونسال قانون داشتن ۴ بازی ملی ایاندا پاتوسی ۱۳ تا داشت الان هم یامگا ژستد دارن ولی گل گهر جعل سند کرده
  • فرشاد IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    صددرصد3/0منم مشاورحقوقیم درسشاخوندم قانون میگه3/0 طرفدارصنعت نفتم ولک
  • مکتب هوچی گری IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    کسی درباره تخلف نظر میده که سر تا پای تیمش تخلف است . اصلا کیسه اول تخلف بوده بعد تیم فوتبال شده ، اگر قرار باشه به تخلفات رسیدگی بشه ، کیسه باید کلا منحل بشه . مگر استفاده از بازیکن خارجی بدون اخذ ضمانت نامه ممنوع نیست؟ این فقط یه تخلف کوچک از تیم سرتا پا تخلف است . الان هم میخوان با کمک بابا حمید و فدراسیون آبی ، فرهاد پودری را با اهدا ۳امتیاز مفت از بحران دربیارن . خجالت بکشید و اگر عرضه دارید در زمین مسابقه و بدون جار و جنجال و پنالتی اهدایی ، امتیاز بگیرید .
  • یه بنده خدا: IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    کامنت دوم: حالا اینکه بعدا گندش دراومده ناقض شکایت باشگاه نساجی از استقلال نیست. بنده شخصا دنبال سه بر صفر شدن باشگاه گل‌گهر و استقلال نیستم و معتقدم فدراسیون‌نشینهای ما یک مشت آدم به‌دردنخور و اشتباهی‌اند که سرشون با دمشون بازی میکنه و وظایف خودشونو درست انجام نمیدن. اصلا چرا اون خانوم پشت خط نیومد و پاسخگوی اهمال‌کاریش نشد و سخنگوی فدراسیون رو فرستاد جلو تا همه چی رو ماستمالی کنه. از نظر من اصلا چنین قانونی که کلی حرف و حدیث توشه قابلیت اجرایی نداره بنابر دلایل زیر: اصلا چه تضمینی هست که بازیکن مورد نظر سطح بازیش از بازیکن لیگ یک ما بالاتر باشه. فرضا چه تضمینی هست که سطح بازی بازیکنای تیم ملی مالدیو یا هند بهتر و بالاتر از بازیکنای لیگ ما باشه. با همین ادله‌ای که ذکر کردم پی میبریم که این قانون ضمانت اجرایی نداره و موید شرایط احراز بازیکنان خارجی نیست. ملاک باید کیفیت بازیکن باشه نه ملی‌پوش بودن او. ظاهرا این بازیکن کیفیت خوبی داره و همین نکته میتونه تاییدی بر انتخاب درست قلعه‌نوعی باشه. بنابراین نتیجه میگیریم که قلعه‌نوعی بنجل نخریده.
  • مهدی ابی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    حالا گیریم که سه برصفر شد بقیه ی مساوی ها چی حالا دوتا مساوی هم حقمونو تو پنالتی خوردن به کنار . سوال اینجاست که ایا استقلال خوب بازی میکنه که به بقیه ی بازیهای تیم امیدوار باشیم یا بایدتا آخر فصل به اما و اگر دل ببندیم وحرص وجوش بخوریم
    • منوچ قرمز IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      شما به باخت تیمت به آلمینیوم اراک ببخش
  • deep blue IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    سلام.بارها.نگاشتم.که.تمامی.این.بازیهای.پشت.پرده.ناشی.از.نفوذ.باند.سیسیلی.فاسد.و.پلید.در.تمامی.ارکان.فوتبال.ایران.است.وهر.فصل.بلوای.جدیدی.بزرگوار.کوچک.بر.پا.می.کند. وجان.سالم.با.بیچاره.کردن.سایر.تیم.ها.و.حتا.تیم.مورد.تصدیش.به.در.می.برد.که.رسانه.های.محترم.از.این.وقایع.بسیار.در.آرشیو.دارند.ولی.این.بار.تیرش.به.سنگ.خورده.است.زیرا. فرمانده.ی.امروزین.تیم.استقلال.ژنرال.راستین.است.و.همسان.امیروی.مافیایی.پفکی.نیست.برادران.خبرنگار.گستره.ی.نفوذ.تا.کمیته.ی.بین.الملل.فدراسیون.هم.رسیده.است.اینک شما.هم.عنایتی.کنید.و.اسرار.هویدا.کنید.تا.این.کهنه.سرباز.سیسلی.به.محله.ی.سیسیلی.های.ینگه.دنیا.نقل.مکان.کند.و.دست.از.سر.فوتبال.این.مرز.و.بوم.بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی