نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
مربی استقلالی‌ها پای پرواز تیمش را تنها گذاشت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سفر به مشهد برای استقلالی‌ها با اتفاقات زیادی همراه بوده است.

استقلال برای تقابل با شهر خودرو عازم مشهد مقدس می‌شود و بعدازظهر جمعه مقابل این حریف قعرنشین رقابت‌های لیگ برتر صف‌آرایی خواهد کرد. پیرامون شرایط و حاشیه‌هایی که استقلال طی سالیان اخیر از تقابل مقابل پدیده (یا همان شهر خودرو) داشته است، طی روزهای گذشته مطالب کامل و جامعی برایتان نوشته‌ایم ولی نکته حائز اهمیت اینجاست که صرف‌نظر از نام تیم‌های رقیب، خود شهر مشهد هم به لحاظ فوتبالی زمینه برای اتفاقات و تحولات بنیادین بسیار زیادی را در تاریخ باشگاه استقلال فراهم کرده است که بد نیست به بهانه بازی روز جمعه، نگاهی به برخی از وقایع مهم اتفاقی برای آبی‌پوشان پایتخت در مرکز استان خراسان رضوی بیندازیم.

کتک‌کاری سیاوش اکبرپور

استقلال و ابومسلم در اسفندماه سال ۸۳ مسابقه بسیار جذابی را در مشهد برگزار کردند که در نهایت با برتری سه بر دو آبی‌ها خاتمه یافت ولی اتفاقاتی هم در خلال این بازی به وقوع پیوست که مهم‌ترین آن، درگیری فیزیکی سیاوش اکبرپور با چند بازیکن ابومسلم بود. اتفاقی که پای کمیته انضباطی را به میان کشید و البته اعتراض باشگاه استقلال را هم در پی داشت. 

قهرمانی فراموش‌نشدنی

یکی از فراموش‌نشدنی داتفاقات تاریخ باشگاه استقلال، اردیبهشت ماه سال ۸۸ در مشهد برای این تیم رخ داد و استقلالی‌ها که امید چندانی در هفته پایانی فصل ۸۷ - ۸۸ به کسب عنوان قهرمانی نداشتند،به واسطه شکست تیم ذوب‌آهن مقابل فولاد در اهواز و البته پیروزی خود شاگردان امیر قلعه‌نویی در مشهد برابر پیام ،عنوان قهرمانی هفتمین دوره پیکارهای لیگ برتر را به دست آوردند. بدون شک شیرینی آن فتح بزرگ هرگز از یاد هواداران استقلال نخواهد رفت البته دقیقاً پس از همان مسابقه بود که قلعه‌نویی تصمیم به جدایی از جمع آبی‌ها گرفت.

سوار نشدن به هواپیما! 

چند ماه پس از فتح شیرین استقلالی‌ها در مشهد ، استقلالی‌ها در مهرماه سال ۸۸ با سرمربیگری صمد مرفاوی برای تقابل با ابومسلم راهی مشهد شدند ولی در فرودگاه مهرآباد اتفاق بسیار عجیبی برایشان رخ داد .در آن مقطع یک مربی آلمانی به نام راینر کرافت همراه با اریش روته مولر در کادر فنی استقلال حضور داشتند و قرار بود در معیت سایر اعضای کاروان به سوی مشهد پرواز کنند ولی کرافت در فرودگاه مهرآباد وقتی فهمید پرواز با هواپیمای توپولوف انجام می‌شود، تحت هیچ شرایطی حاضر به سوار شدن نشد تا عصبانیت مرفاوی به اوج خود برسد. مرد آلمانی به مشهد نرفت و باشگاه هم او را جریمه کرد. البته کلاً راینر کرافت مدت زیادی در ایران ماندگار نشد و به خاطر مسائل خانوادگی به آلمان بازگشت.

سرمربی شدن فرهاد

مشهد مقدس برای فرهاد مجیدی هم شهر بسیار ویژه‌ای محسوب می‌شود. پس از ناکامی استقلال مقابل پدیده، امیرحسین فتحی مدیر عامل وقت این باشگاه در اردیبهشت ماه سال ۹۸ تصمیم گرفت وینفرد شفر را برکنار کند و برای اولین مرتبه در تاریخ فوتبال ایران به فرهاد مجیدی تحت عنوان سرمربی اعتماد نماید. مجیدی سرمربی استقلال شد و انصافاً در هفته‌های باقی‌مانده فصل ۹۷ - ۹۸ هم نتایج خوبی گرفت تا توانایی خود تحت عنوان مرد شماره یک نیمکت را نشان بدهد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی