نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
استقلال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با نگاهی به ترکیب اصلی تیم استقلال در یازده بازی گذشته این تیم در مسابقات فصل بیست و یکم لیگ برتر می توان متوجه تغییرات عمده در ترکیب اصلی این تیم شد.

حضور گاه و بیگاه عارف آغاسی و محمد دانشگر کنار زوج ثابت محمد حسین مرادمند و سیاوش یزدانی مشخص می‌کند استقلال در خط دفاعی هنوز نتوانسته به یک ترکیب سه یا چهار نفره ثابت دست پیدا کند. در حالی که یکی از مهمترین خطوط هر تیم فوتبالی در بحث ثبات در ترکیب نفرات خط دفاعی است که البته استقلال در این زمینه باید بیش از این مراقب باشد و چه بسا همین تغییرات گاه و بیگاهی بوده که باعث شده هنوز تعدادی از کارشناسان نسبت به وضعیت دفاعی استقلال، به رغم دریافت ۲ گل در ۱۱ بازی بدون باخت، ایراداتی بگیرند که متزلزل نشان داده است.

این تیم در خط هافبک هم همواره با تغییرات عمده مواجه بوده و هنوز نتوانسته هافبکهای مشخص ثابتی را در جمع نفراتش ببیند. حضور رضا آذری، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، کوین یامگا، وریا غفوری، امیرحسین حسین زاده و بعضاً زبیر نیک نفس یا امین قاسمی‌نژاد سبب شده تا استقلال در هر مسابقه با زوج سازی های دو نفره در جناح چپ و راست خط هافبک نفراتی که نام برده شد را کنار هم قرار داده و در بازی بعد باز هم شاهد تغییر در نیمکت نشینی برخی از این نفرات بوده ایم. نکته جالب این که، غیر از مصدومیت وریا غفوری در هفته های اخیر هیچ یک از این بازیکنان تاکنون به دلیل چهار اخطاره شدن و یا مصدومیت از ترکیب بیرون نرفته اند و تنها تغییرات اینچنینی با توجه به نظر کادر فنی صورت گرفته است که این می تواند مشخص کند کادر فنی استقلال در یک سوم ابتدایی مسابقات لیگ برتر جاری به دنبال پیدا کردن ترکیب اصلی خط هافبک این تیم بوده است.

اما با نگاهی به شرایط این تیم در خط حمله می‌توان به ثبات پی برد رسید. حضور دائمی کوین یامگا و رودی ژستد در کنار جعفر سلمانی نشان داده که استقلال در اغلب بازی های گذشته اش با این نفرات آرایش هجومی تیم اش را در مسابقات به نمایش گذاشته(گرچه در یکی دو بازی گذشته به دلیل غیبت وریا غفوری کوین یامگا متمایل به عقب تر بازی می کند) که البته گرچه تعداد گل مورد نظر کارشناسان و یا شاید کادرفنی را به ثمر نرسانده اند اما نشان دادند در گلزنی و گلسازی برای یکدیگر عملکرد متوسطی دارند.

حضور گاه و بی گاه ارسلان مطهری و آرمان رمضانی در این جمع نیز به‌عنوان بازیکنان تعویضی طبیعی به نظر می رسد اما با توجه به ارائه بازی مطلوبی که این تیم در مشهد به نمایش گذاشت باید دید آیا استقلال و فرهاد مجیدی به یک تغییر و ترکیب ثابت دست پیدا کرده‌اند یا نه. قطعاً آرایش ۱۱ نفره استقلال در دیدار با فولاد خوزستان این موضوع را بیش از پیش مشخص خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی