نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
استقلال با فرهاد بالاتر از قلعه‌نویی، حجازی و پورحیدری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرهاد مجیدی این روزها با استقلال به طور مداوم در حال رکوردشکنی بوده و تمام حدنصاب‌های گذاشته شده توسط سرمربیان اسبق را مقتدرانه می‌شکند.

حالا فرهاد مرد شماره یک آبی‌ها در عرصه رکوردشکنی لیگ برتر است و بعید به نظر می‌رسد تاچند سال بعد کسی بتواند به رکوردهای ثبت شده توسط مجیدی نزدیک شود. اتفاقی که بدون شک هواداران استقلال برنده واقعی آن هستند و بازی به بازی از خلق اعداد جدید توسط تیم محبوب خود لذت می‌برند.


رقبا، حسرت به دل پیروزی

هر چقدر از رقابت‌های این فصل لیگ برتر می‌گذرد، حسرت حریفان استقلال برای شکست دادن این تیم بیشتر و بیشتر می‌شود. از پاییز سال ۸۰ سوت آغاز اولین دوره رقابت‌های لیگ حرفه‌ای به صدا درآمد تا امروز هرگز سابقه نداشته استقلال طی ۱۲ مسابقه آغازین فصل بدون شکست باشد ولی این مهم توسط فرهاد مجیدی و مردان ماجرا جویش محقق شده است. استقلال هفته دوازدهم فصل جاری را در حال خاتمه داد که صاحب هشت پیروزی و چهار تساوی است (نتیجه مسابقه با گل گهر هم بر اساس حکم کمیته انضباطی، پیروزی محاسبه شده است) و حالا همه منتظرند تا ببینند رکورد شکست‌ناپذیری استقلال چه زمانی و توسط کدام تیم شکسته خواهد شد؟ البته حتی اگر همین هفته رکورد  مذکور شکسته شود، باز هم کانال فوق‌العاده‌ای در این عرصه توسط مجیدی برجا گذاشته شده است.


امتیازات ارزشمند

یکی از بزرگ‌ترین دردهای استقلال طی سنوات گذشته رقابت‌های لیگ برتر، در این فصل دوا شده است. آبی‌پوشان معمولاً فصل را خوب شروع می‌کردند و امتیازات مهمی از دست می‌دادند که در هفته‌های پایانی رقابت‌ها حسرت بسیار بزرگی برایشان به جا می‌گذاشت ولی حالا شرایط به معنای واقعی کلمه متفاوت شده است. اگر فرض را بر این بگذاریم که کمیته استیناف هم رأی کمیته انضباطی پیرامون بازی با گل گهر را تأیید کند، آنگاه استقلال تا پایان هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر صاحب ۲۸ امتیاز است و فقط هشت امتیاز از کف داده که آمار بسیار خوبی به حساب می‌آید. بدون شک با آغاز نیم فصل دوم همه تیم‌ها امتیازات بیشتری از دست می‌دهند و مسابقات حساس‌تر می‌شود ولی قطعاً عملکرد خوب استقلال در هفته‌های گذشته حال بزرگی برای این تیم در روزهای پایانی فصل باشد.

فرهاد مجیدی

قفل دروازه

بدون شک یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین رکورد هایی که استقلال تا اینجای کار در فصل جاری باقی گذاشته، عملکرد فوق‌العاده ارزشمند این تیم در گل خورده است. ۱۲ هفته از مسابقات سپری شده و استقلال فقط دومرتبه دروازه خودی را باز شده دید است. این یعنی هر ۵۴۰ دقیقه یک گل خورده. به عبارت آسان‌تر، استقلالی‌ها به ازای هر ۶ مسابقه برگزار کرده در لیگ برتر فقط یک بار مجال گل‌زنی به حریفان داده‌اند که واقعاً آمار فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید. تا وقتی قفل دروازه استقلال این قدر محکم باشد، بدون شک مردان فرهاد مجیدی بالانشین یک خود در جدول را تداوم بخشیده و قطعاً شانس اول کسب عنوان قهرمانی این فصل خواهند بود.


جام گرفتن با آمار

البته فرهاد مجیدی در کنفرانس قبل از بازی با فولاد مدعی شد بالا بردن آمار و شکستن رکورد تا برایش اهمیت ندارد بلکه بالا رفتن کاپ قهرمانی توسط کاپیتان استقلال حائز اهمیت است. حرف فرهاد درست است ولی بدون شک تداوم آمار خود و حفظ همین روند می‌تواند نقش مؤثری در بالا رفتن جام قهرمانی توسط  وریا غفوری ایفا کند. حالا مجیدی به رکوردهایی در استقلال رسیده که حتی ناصر حجازی، منصور پورحیدری و امیر قلعه نویی هم به آنها دست پیدا نکردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی