دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
۰ |
۰
لارودی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اردشیر لارودی: تکلیف ما با خالق «بوی موی جولیان» روشن است و معلوم است که جز افتخار و احترام نیست!

باید دید با مصادره کنندگان به مطلوب هنرهای فاخر چگونه باید برخورد کرد و با چه ترتیب کنار آمد! با مصادره گران فوتبال!

چگونه باید کنار آمد با کسانی که از فرصت ها به نحو احسن استفاده –یا سوء استفاده- می کنند تا خود را محق جلوه دهند! در حالیکه وجود اینان، خود نشانه ای است از اینکه AFC چگونه دلایا و مستندات گرد می آورد و به جمع آوری ادله، آنهم از نوع محکمه پسندش مشغول است! علت ها به دنبال معلولند!

عسس بیا منو بگیر

زبان درازی کنفدراسیون به اینجا که می رسد، شکل دیگری به خود میگیرد: ... اشاره به گماردن افراد انتصابی به جای اشخاص انتخابی! سوء استفاده از بستن راه حضور اهالی فوتبال در دایره مدیران بالا و مدیریت کردن تر و تمیز کسانی که برکشیدگان و برنهادگان غیر فوتبالی ها و سیاست مردان هستند! و این شیون انتصخابی را تعمیم دادن! فوتبال را از اندیشه فوتبالی تهی کردن و حق انتخاب را هم به حق «من می گمارم» بدل نمودن! و اینجاست که شاهد کثرت حضور نامدیران که بنیاد هر امر لازمی را بباد می دهند می شویم و خواهیم شد! و نیز فریاد برمی آوریم که : ... عسس بیا منو بگیر!

اینجاست، آنجایی که صحیح و مستقیم رنگ می بازند و نماینده فلان شخص صاحب قدرت، خود را برتر و سرتر از بقیه تصور می کند! گمانی که از بن و ریشه نابجاست! دعوای کسانی که همگی با هم حضورشان غلط است! و خلاف مکصلحت و به زیان بنیان همه کارهاست! هر طرف «لولو» ی اصلیند!


خود افشاگری لو دادن همه

قرار است و اصل صحیح نیز اینکه در جریان یک دعوای ریشه دار که متکی است به فضل بزرگمردی و سالاری، همه اسباب اصالت در عمل و در حیطه حرکت رو به جلو و پیشرفت خواه نیز پدیدار و تعیین کننده شود! وقتی نمی شود، یعنی یک جای کار می لنگد! یا چند جای هرکاری! غلط ها پرشمارند!

غلط ها، اندر غلطند! هم ارادی اند و خواست اندیشانه، هم خودبخودی اند و اقتضای طبیعت و ذات وجودی هر چند طرف ماجرا و به این ترتیب، دعوای نامدیران و دعوای غیر مدیران، بالا می گیرد و به خود افشا کری اینان می انجامد! چه این طرف و چه آن طرف! فعلا آقای رسول پناه، ول کن نیست!
هر دو طرف که از حق مطلب فرسنگ ها دور افتاده اند، به «خود لو دادن» مشغولند و راز و رمز «اسرار» پرمسئله بودن را برملا می کنند! به خاطر یک دستمال، قیصریه ای را به آتش کشیدن! و این است دلیل ریشه دار عیب ها و معایب به ظاهر همیشگی که نمی توان چاره اش هم کرد!

گمارده بد، گمارده بدتر پرسپولیس و ...

می گویند این رشته سر دراز دارد و حتی سر بزرگش (تیم ملی) هنوز از زیر لحاف – که با لحاف ملا فرق دارد - در نیامده است! می گویند جنگ فوتبال، وارد مدارج بالاتر هنوز نشده است! پس باید بیکار ننشست!

حضور غیرمدیران در جایگاه مدیران کاردان، وارونه گری ببار آورده است! دوغ به جای دوشاب! ترش به جای شیرین! هلاهل عدم مدیریت به جای شیرینی عسل! حتی روزیکه اقایان وصل زحمت را پر می کنند، زحماتشان دنباله دار باقیست! همه چیز را با همه چیز می خواهند! یا مرا یا هیچکس را!

کم دانان رفتنی اند، کم دانی اما عمری بی پایان دارد! کم دانی را باید از ریشه خشکاند تا کم دانان و نادانان را بخودشان مشغول ببینیم! باید اصلیتر اندیشه کرد! باید درست تر اندیشه ورزید! دعوای زیور و کشور حلال مشکلات نیست!   باید این بستر را، چون لانه مورچکان، به آب بست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی