شائبه‌ها در مورد داوری افتصاح در جام ملت‌های آفریقا/ تبانی، شرط بندی یا بی‌کفایتی؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

داور زامبیایی دیدار تونس و مالی در جام ملت‌های آفریقا نمایشی ضعیف و پراشتباه و غیرطبیعی را از خود نشان داد که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

هواداران فوتبال در شبکه‌های اجتماعی به قضاوت ضعیف، پراشتباه و بسیار عجیب در جریان دیدار جام ملت‌های آفریقا بین دو تیم تونس ومالی واکنش نشان دادند و آن را یک رسوایی خطاب کردند.

مالی این بازی را با گل ابراهیما کانه که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، برد. در این بازی تونس هم یک پنالتی را در دقیقه ۷۷ از دست داد. ۸ دقیقه بعد از این پنالتی، داور مسابقه جانی سیکازوه ناگهان سوت پایان بازی را در فاصله پنج دقیقه مانده به وقت قانونی به صدا درآورد اما بعد متوجه اشتباه خود شد و دوباره دستور به ادامه بازی داد. دقیقه ۸۷ البلال توره بازیکن تیم مالی از زمین اخراج شد. تصاویر VAR نشان می‌داد که تصمیم سیکازوه اشتباه بوده اما این داور به شکل عجیبی روی تصمیم خود ایستاد و رای کمک داور ویدئویی را رد کرد.

بار دیگر در دقیقه ۸۹ و ۴۰ ثانیه داور مسابقه سوت پایان بازی را در فاصله ۲۰ ثانیه مانده به پایان مسابقه به صدا درآورد. این اقدام اعتراض شدید سرمربی تونس، منذر الکبیر را در پی داشت طوری که او به زمین آمد و با داور زامبیایی رودررو شد تا اشتباه او را گوشزد کند. اما این داور عجیب روی حرف خود ایستاد و پایان بازی را اعلام کرد. مقامات برگزارکننده مسابقات بعد از اینکه دو تیم زمین را ترک کردند دستور به ادامه مسابقه و انجام ۳ دقیقه وقت اضافه را دادند، اما اعضای تیم تونس حاضر به برگشت به زمین نشدند تا بازی در نهایت به سود مالی تمام شود، هرچند که ممکن است نتیجه بازی ۳-۰ به سود این تیم اعلام شود.

این اتفاق باعث شد هواداران فوتبال در شبکه‌های مجازی واکنش نشان دهند و آن را یکی از بدترین قضاوت‌های تاریخ فوتبال لقب دهند. یکی از کاربران نوشته بود: «تبانی یا بی‌کفایتی؟» این موضوع بحث‌های زیادی را در مورد احتمال تبانی یا شرط‌بندی با مشارکت تیم داوری بازی رقم زد. هرچند یکی دیگر از هواداران نوشته بود: «درک نمی‌کنم چطور چنین چیزی تبانی تلقی می‌شود. سوت پایان بازی را زودتر زدن چه ربطی به تبانی دارد. به نظرم داور فقط می‌خواست خودش را با این کار مشهور کند.»

یکی دیگر از کاربران از داوران انگلیسی که به پر اشتباه بودن معروف هستند تشکر کرده بود که دست کم مثل این داور در حد فاجعه‌بار قضاوت نمی‌کنند. الکبیر مربی تونس بعد از بازی گفت: «او سوت پایان بازی را زد و از ما خواست که زمین را ترک کنیم. بازیکنان من هم دوش گرفتند و در وان‌یخ رفتند و بعد او ناگهان از ما خواست به زمین برگردیم. در ۳۰ سال حضورم در فوتبال هرگز چنین چیزی را ندیده بودم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجید IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    آفریقاست دیگه چه میشه کرد؟ سرزمین خشک و خشن وپر از کروکودیل،،شیر،،کفتار،،یوزپلنگ،،انواع لاشخورها،،و...🐆🐊🦧🦍🦒🐯🦁🐯🦊🦓🐗

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی