نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
استقلال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهاجم اسبق استقلال گفت: استقلال در آخرین هفته دور رفت یک بازی نسبتا راحت، شبیه به مسابقات تمرینی را پشت سر گذاشت و سه امتیاز اطمینان بخش را برای رسیدن به قهرمانی به دست آورد.

دیدار تیم‌های استقلال و نفت مسجدسلیمان در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید.

عباس سرخاب در گفت‌وگو با خبرورزشی، پیرامون دیدار استقلال در هفته پایانی دور رفت مقابل نفت مسجدسلیمان و فقر گلزنی در بین مهاجمان لیگ برتری کشورمان اظهاراتی را مطرح کرد.

برد استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان را چطور تحلیل می‌کنید؟

به نظرم بازی دو نیمه متفاوت داشت. استقلال در نیمه اول یک تیم بی برنامه با یک بازی دور از انتظار بود ولی در نیمه مربیان کاملا مشخص شد استقلال سرمربی داشته ولی نفت مسجدسلیمان سرمربی اش را کنارش نمی‌دید. البته این نظر شخصی من است. شاید برنامه استقلال این بود که گل نخورد و حریفش را محک بزند اما در نیمه دوم استقلال مسلط به بازی شد. تا جایی که به نظر می‌رسید استقلال یک بازی تمرینی را انجام می‌دهد. البته دلیل دیگرش این بود که تیم میزبان بعد از دریافت گل سوم اندک انگیزه‌هایش را هم از دست داد. تیمی که در روزهای گذشته تحت تأثیر اتفاقات بدی قرار دداشت.

نکته مهمی در این بازی به نظرتان رسید؟

تغییر مهم استقلال در نیمه دوم زمانی بود که وریا غفوری به میدان آمد و یامگا آزادانه به جلو رفت و دیدیم که چطور گل زد و پاس گل داد. من تعجب می‌کنم چرا در هفته‌های قبل کادر فنی استقلال چنین مهره ارزشمندی را در دفاع راست حبس کرده بودند.

شاید این به خاطر نبودن وریا غفوری بود؟

این دلیل نمی‌شود. وقتی چنین بازیکنی با این توانایی داریم باید از توانایی‌هایش به طور تمام و کمال استفاده کنیم.

استقلال

استقلال با این سه امتیاز به عدد ۳۵ رسید و نیم فصل اول را با قهرمانی تمام کرد. این وضعیت چه کمکی به قهرمانی نهایی این تیم خواهد کرد؟

استراتژی استقلال در این فصل اول گل نخوردن بود. تفکری که به خوبی برای این تیم جا افتاد. تفکری ایتالیایی که مشخص بود از سوی مربی ایتالیایی این تیم به استراتژی استقلال تبدیل شده است. آنها در هر مسابقه می‌آمدند که اول گل نخورند. وقتی عقب بایستید تا گل نخورید طبعاً بازی زیبا نمی‌کنید ولی در عوض امتیازات کامل برای تیم ذخیره می‌شود. دریافت تنها ۵ گل و یک نیم فصل بدون باخت، استقلال را به بخت اول قهرمانی تبدیل کرد. انشاالله این اتفاق در پایان فصل بیافتد.

در نیم فصل اول چه نکته ای بیش از همه چیز نظر شما را به خودش جلب کرد؟

متاسفانه به دلیل کم توجهی به لیگ دسته اول، بازیکنان خوبی از دسته پایین تر به لیگ حرفه‌ای تزریق نمی‌شوند که مهمترین آنها مهاجمان هستند. ما در صدر جدول گلزنان گادوین منشا و یامگا را می‌بینیم که هیچکدام مهاجم نیستند وهافبکند. لوسیانو پریرا هم که در فولاد هفت گله است خارجی است. متاسفانه ما در لیگ بیست و یکم با فقر گلزنی مواجه شدیم. امیدوارم باشگاه‌های سازنده فوتبالیست در این زمینه و در فصل‌های آینده بتوانند مهاجمان خوبی به فوتبال ایران تزریق کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    البته به لطف کسر امتیاز از گل گهر
    • اریا IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      یادمون نرفته تو فصلی که شش امتیاز از پرسپولیس کم شد و آخر فصل سپاهان با یه تساوی قهرمان بود یا فصلی که استقلال با یه تساوی قهرمان بود و پرسپولیس حتما باید می‌برد که کیسه تو انزلی باخت تا پرسپولیس قهرمان بشه ولی این فصل نمیزاریم که کار به هفته آخر برسه فعلا به لطف فدراسیون و کمیته های آبی بزار یه زره بابت قهرمانی نیم فصل شاد بشن ولی چه فایده که این باشگاه پرسپولیس هست که شخصیت قهرمانی پیدا کرده و با رفتن بازیکنان و مدیران و فشار فدراسیون و وزارت آبی و تقدیم امتیاز باز شخصیت قهرمانی هیچ تیمی به جز سرورتون نداره البته سپاهان با جذب ستاره های تیم فکر میکنه قهرمان میشه ولی نمیدونه باشگاه هست که با بازیکنان شخصیت میده نه بازیکن به باشگاه
    • حمید علوی US ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
      حالا که استقلال قهرمان نیم فصل شده میگم روی من کم شد و نمیتونم دیگه به طرفدارای استقلال تهمت بزنم و واقعا از حرفهای خودم پشیمونم الان با رضای قلبی میگم شاه فرهاد شاه منم هست و تمام این مدت با اینکه میدونستم اشتباه میکنم ولی بخاطر چندرغاز مجبور شدم این حرفهارو بزنم و الان واقعا پشیمونم هوادارای استقلال منو ببخشن و قول میدم از این به بعد دیگه اراجیف نگم و ساکت بمونم
    • اولونگا IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      علی جان شاهنامه اخرش خوش هست .بزار الکی خوش باشن .قول برانکو کیسه شخصیت قهرمانی نخواهد داشت
    • یه تاجی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      کسرم نمیشد استقلال با سی و سه امتیاز اول بود و بدون باخت بازی با گل‌گهر مساوی بود
    • آنتی قرمز DE ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
      حتی با کسر اونم باز اولیم چون دو امتیاز از کل امتیازات کسر میشه
  • عرفانی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    آقای سرخاب خسته نباشی . ولی قبول کنید که استقلال هنوز تیم تاج کبیر نیست وفاصله خیلی زیادی با تیم قدرتمند ومورد علاقه تاج داره . انشالله
  • سوخته دلان IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    خائن ترین مربی نیم فصل اول کمالوند درست قبل از بازی تیمش جلو استقلال بصورت مشکوک این تیم را تنها گذاشت تااستقلال بتواند راحت سه امتیاز رابگیرد.
  • کیسه همیشه کیسه حقیر IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    وجدانن کجاش تمرینی بود؟اگه بازیکنا تیم حریف کمی دقت میکردن اون موقعیتا رو خراب نمیکردن نتیجه برعکس بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی