سود و زیان مصاف دوستانه ستارگان کشتی ایران و آمریکا
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مصاف دوستانه ستارگان کشتی آزاد ایران و آمریکا به عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین رویدادهای اخیر این عرصه همچنان مورد توجه متولیان کشتی هر دو کشور است.

یکی از مهمترین رویدادهای کشتی در اوایل سال جدید میلادی، مصاف دوستانه کشتی ایران و آمریکاست که تمام نگاه‌ها را متوجه ستارگان این اتفاق ورزشی خواهد کرد. این مسابقه به پیشنهاد مسئولان کشتی آمریکا روز ۲۳ بهمن ماه در آرلینگتون دالاس در ایالت تگزاس برگزار خواهد شد، اما اخبار حاشیه‌ای این رویداد بین‌المللی از مدت‌ها پیش در محافل کشتی مطرح شده و هنوز هم ادامه دارد.

از بحث اخذ روادید کاروان اعزامی کشتی ایران و مسائل حاشیه‌ای آن تا اظهارات مخالف و موافق اهالی کشتی در خصوص این مسابقه، بارها طی روزهای اخیر در رسانه‌های مختلف مطرح شده؛ تا جایی که حتی سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در نشست خبری اخیر خود به این موضوع واکنش نشان داده و در خصوص آن صحبت کرده است.

به هر حال با چشم‌پوشی به مسائل حاشیه‌ای در بحث صدور روادید از سوی آمریکا و قطعیت یا لغو اعزام آزادکاران کشورمان به این کشور، اما و اگرهایی مطرح است که به سود و زیان حضور ستارگان کشتی ایران در این رویداد مربوط می‌شود.

به عنوان مثال برخی از منتقدان برگزاری این مصاف دوستانه معتقدند رویارویی دوباره قهرمانان ایرانی با کشتی‌گیران آمریکایی و احتمال شکست آنها ممکن است، دستاوردهای درخشان رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ را تحت تأثیر قرار دهد. انتقادی که چندان پُر بی‌راه نیست و ممکن است ستارگانی همچون حسن یزدانی، امیرحسن زارع و.... را با چالشی بزرگ همراه سازد.

البته محسن کاوه به عنوان مدیر فنی تیم ملی کشتی آزاد در این خصوص نظر متفاوتی دارد و معتقد است: نمی‌توان منکر شد که باخت احتمالی برابر رقبای آمریکایی چنین وضعیتی را پیش نمی‌آورد، اما واقعیت این است که کادر فنی تیم ملی به اجماع رسیده تا بچه‌ها در این مصاف دوستانه کشتی بگیرند. مطمئناً ما هم می‌توانیم از این رویداد بهره ببریم و کشتی ایران از مصاف رودررو با حریفان آمریکایی سود خواهد برد. ضمن اینکه برخی از مدعیان ما تغییر وزن داده‌اند و مصاف دوستانه با آمریکا برای آنها فرصت خوبی برای محک خوردن است.»

به نظر محسن کاوه باید قبول کند تیم آمریکا از لحاظ کیفیت، تیم بسیار خوبی است و به همین دلیل هم قرار شد کشتی‌گیران ما در مقابل تیمی قرار گیرند که از هر لحاظ برایشان مفید باشد. ضمن اینکه کادر فنی معتقد است اصلی‌ترین حریفان ایران در رویدادهای بین‌المللی از وزن ۵۷ تا ۱۲۵ کیلوگرم، رقبای آمریکایی‌ها هستند و مصاف با این تیم به مراتب از ترکیب نفر به نفر با تیم روسیه بهتر و سازنده تر است.

اما یکی دیگر از دغدغه‌های مطرح شده از سوی منتقدان این رویداد، حساس‌ترین کشتی دیدار دوستانه ایران و آمریکا یعنی مصاف سنتی حسن یزدانی و دیوید تیلور است که کسب هر نتیجه‌ای در این دیدار می‌تواند اتفاقات مختلفی را رقم بزند. اهمیت این دیدار تا حدی است که حتی محسن کاوه نیز در اظهارات اخیر خود بیشتر به آن پرداخته و گفته: «باید با هم رو راست باشیم که هم اکنون نه حسن یزدانی شرایط آرمانی لازم را دارد و نه دیوید تیلور؛ اما باید از این مسابقات با دقت و وسواس فنی، فیلمبرداری شود تا کادر فنی آنالیز دقیق‌تری از تیم خود و تیم حریف داشته باشد.»

به هر حال کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بر این باور است که شاید کشتی ایران و آمریکا را فقط به حسن یزدانی و تیلور بشناسند، اما کشتی‌های دیگری هم برگزار خواهد شد که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. مثل مصاف گیلمان با سرلک یا نخودی با جردن باروز که مطمئناً کشتی ایران می‌تواند از این مسابقات نیز به یک منفعت کیفی و فنی دست یابد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی