حمید سجادی - وزارت ورزش و جوانان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال از حذف قطعی این دو تیم خبر داد.

آرتین زهرابی؛ چند روز پیش وزیر ورزش و جوانان در مصاحبه ای، امیدواری زیادی برای بازگشت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا داشت و صراحتا نیز این موضوع را اعلام کرد.

این اظهار امیدواری بحث برانگیز اما در حالی بود که کمیته مستقل کنترل AFC، نام تیم‌های حذف شده از آسیا را به شرح زیر اعلام کرده بود:

الاتحاد، النصر و الاهلی (از عربستان)، استقلال و پرسپولیس (از ایران)، العین (از امارات)، کاشیما و اوراواردز (از ژاپن) و پوهانگ استیلرز (از کره جنوبی).

در واقع ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها که سطح امکانات سخت افزاری آنها قابل قیاس با تیم‌های ایرانی نیست، امیدی به بازگشت نداشتند و رای کمیته مستقل کنفدراسیون را برای جدیت موضوع، کافی قلمداد می کردند اما وزیر ورزش ما امیدوار بود  و تصور می کرد، می شود با کدخدامنشی‌های آشنا، مجوزهای لازم را اخذ کند!

همان طور که دیدیم نه تنها چنین اتفاقی رخ نداد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال از حذف قطعی این دو تیم خبر داد.

مشخص نیست مشاوران وزیر که قاعدتا باید به او حقایق را می گفتند، چرا حمید سجادی را بیخود و بی جهت امیدوار کردند؟ این امیدواری‌های بی حاصل که نمی تواند معجزه ای را رقم بزند و دل کمیته مستقل AFC را به رحم بیاورد!

اعضای این کمیته با رحم و مروت خاصی که در افسانه‌ها و ضرب المثل‌های ما موج می زند بیگانه اند و ملاک آنها قانون است. باشگاهداری حرفه ای در فوتبال آسیا با آنچه ما در اینجا با آن سر و کار داریم مطابقت ندارد و در نتیجه با یک تماس تلفنی وزارت امور خارجه یا قول و قرارهایی بر این مبنا که سال آینده حتما همه چیز را درست می کنیم، تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

وزارت ورزش هم می داند قرار گرفتن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در مسیر باشگاهداری حرفه ای، اتفاقی نیست که ظرف یکی، دو سال در فوتبال ایران رخ بدهد و آن امید عجیب و بی حاصلی که وزیر ورزش به بازگشت این تیم‌ها داشت مشخص نیست از کجا سرچشمه می گرفت!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حامی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    والا به این وزیر نمیشه یه مدرسه سپرد برای مدیریت کردن نمیدونم چطور رای اورده از مجلس و بدتر از اون هم چطور رئیس جمهور انتخابش کرده
    • بابا برگرد.. بابایی بیا IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      آره سلطانیفر خوب بود واقعا برای پرسپولیس مسعود بود مبارک بود
  • محمدرضا IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    مامردم43ساله بااین وعدهای توخالی ودروغ گفتنهاآشناشدیم جای تعجب نداره تادروغ باشه چرادولتیها راست بگن این سیاست اصلی مسئولین بوده وهست
  • . IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    دریه صورت تمام فدراسیون فوتبال وشخص خادم عزیزی رنگی بایدحذفگردندچون باعث وبانی کمیته بدوی شخص عزیزی خادم این خیانت راانجام دادن
  • رضایاک IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    شما اگه با لابی نتونید‌ کیسه را ببرید آسیا تمام تلاشتون قهرمانی کیسه تو لیگ خواهد بود... اما ارتش پنجاه میلیونی پرسپولیس جلوتون وایساده
    • فوتبالی DE ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      ۵۰ میلیون هوادار لنگی داریم خخخخخخ !! حتما" دکتری حسابرسی هم داری خخخخخ !!!!! اینجاس که میگن لنگی اگر دکتر شود باز ...... !!!!!
  • .... IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    وزیریک درغگوی بزرگ هست اون ازهییت مدیره پرسپولیس که چندین ماه به بهانه انتخاب اصلح ترین افراد همه را سرکارکذاشت و بی خاصیت ترین افراد راانتخاب نموده ودیگری وعده حضوردرجام باشگاههای اسیا
  • دو در دو IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    مشاوران وزیر ورزش چه کسانی هستند!؟ یکی مثل دکتر ذوالفقار نسب! که علم اطلاعات ایشان مربوط به ۳۰ تا ۴۰ سال قبل فوتبال است. کسی که از شرایط تیمی که رئیس هیئت مدیره اش میشود بی خبر است! اصلاً ایشان حتی در مصاحبه هم اقتدار یک مدیر را ندارند چه برسد به ریاست تیمی به این بزرگی.
  • محمدطاها IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    امید در زندگی همان‌قدر اهمیت دارد که بال برای پرنده:))امید نان روزانه ی آدمی است،دنیا با امید بر پاست‌ و آدمی با امید زنده است.. مسئولان‌ ما هم همیشه امیدوار هستن،شاید خوبان عالم وزیر ورزش رو امیدوار کردن:))
  • محمدطاها IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    آقای زهرابی عزیز،فدای سر مسئولان که این دو تیم حذف شدن چی بود اصلا؟!همش استرس و عذاب داشتیم الان با خیال راحت می شینیم و بازی بقیه تیمهای آسیایی رو نگاه می کنیم..تیمهایی که مدیرانشان به قدر کفایت عرضه و لیاقت دارن،فدای سر مسئولان که عربستانی ها خسته از قهرمانیهای پیاپی در قاره، حالا به سمت باشگاه داری در لیگ برتر انگلیس خیز برداشتند نیوکاسل رو خریدن، فدای سر مسئولان‌که قطر سال آینده میزبان جام جهانی است و فقط در یک مورد از ریخت و پاش های این کشور دیوید بکام با قرارداد صد و پنجاه میلیون پوندی سفیر افتخاری آنها شد.. فدای سر مسئولان که اماراتی ها برای آرسنال ورزشگاه ساختن و استادیوم خانگی من سیتی هم به نام ایرلاین آنهاست..فدای سر مسئولان که روز به روز آماتور تر میشویم،میزبانی نداریم، تماشاگر نداریم، لیگ با کیفیت نداریم، بازیکن خارجی بزرگ‌نداریم، و استعدادهای داخلی هم با هر پیشنهاد دلاری عطای ماندن را به لقایش می بخشند..خلاصه فدای سر مسئولان که این دو تیم حذف شدن و یک‌ دلخوشی دیگر از این مردم خسته و رنجور گرفته شد تماااام...
  • علی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    اگر این وزیره تا ده سال دیگه هم ای دوتا تیمو حرفه ای نمیشنن رییس جمهور وزیر وکیل همه انتصابین نه انتخابی هیچوقت هم درست نمیشه فوتبال به چه درد میخوره مردم استرس مبگیرن سکته میکنن موشک موشک موشک برای نابودی آمریکا و اسراییل انشاالله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی