نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
فردوسی‌پور فریاد زد چه کسی هم گل می‌زنه!/ با طارمی می‌توانیم به تیم های بزرگ دنیا گل بزنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمد نصرتی مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: گلزنی به بحرین را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم و تا صبح روز بعد نتوانستم بخوابم.

تیم ملی فوتبال ایران با اقتدار توانست با شکست عراق به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند. گل صعود به جام جهانی را  مهدی طارمی مهاجم تیم پورتو وارد دروازه عراق کرد.

به همین دلیل با محمد نصرتی، زننده گل صعود به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، گفت‌وگویی انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

بازی تیم ملی مقابل عراق را دیدید؟

بله و به بچه‌های تیم ملی، به جامعه فوتبال و همه مردم بابت صعود به جام جهانی تبریک می‌گویم.

زدن گل صعود به جام جهانی چه طعمی دارد؟

گلزنی در آزادی مقابل تماشاگران بسیار لذت بخش است و اگر این گل، باعث صعود به جام جهانی باشد به با ارزش ترین گل فوتبال آن فرد تبدیل می‌شود. مهدی طارمی بازیکن بزرگی است. گل مهدی بسیار با ارزش و البته زیبا بود و با طارمی می‌توانیم به تیم‌های بزرگ هم گل بزنیم.

به یاد داری بعد از گلزنی به بحرین و بعد از پایان بازی چه حسی داشتی؟

باور کنید حسی غیر قابل توصیف است و اصلا در موردش نمی‌توان صحبت کرد. چیزی که تا به حال برای من تکرار نشده همین حس گلزنی و جهانی شدن بود. بعد از گل همه ورزشگاه یک صدا تشویق می‌کردند و شادی هواداران را در عمق وجودم احساس می‌کردم.

 به یاد داری چند تا پیام تبریک داشتی؟

انقدر زیاد که غیرقابل شمارش بود! آن زمان فقط به صورت اس ام اس پیام ارسال می‌شد. یادم هست تا صبح روز بعد هر یک دقیقه یک پیام تبریک به موبایلم ارسال می‌شد. البته جدا از این پیام‌ها هر چند دقیقه تلفن زنگ می‌خورد و تبریک دوستان واهالی فوتبال را جواب می‌دادم.

پس با این حساب شب تا صبح نخوابیدی؟

-دقیقا، انقدر خوشحال بودم که خواب به چشمانم نمی‌آمد. وقتی به منزل رسیدم چندین بار فیلم گل خودم را نگاه کردم و هنوز صدای عادل فردوسی پور که با گل من فریاد می‌زد «گل و گل برای ایران، محمد نصرتی گل می‌زنه، چه کسی هم گل می‌زنه، کی فکرش را می‌کرد نصرتی گلزنی کنه، آفرین به محمد نصرتی، ضربه سرش را عالی زد» را کاملا به یاد دارم و هیچ وقت فراموش نخواهم کرد.

خیلی‌ها اعتقاد دارند فوتبال ما می‌تواند به مرحله دوم جام جهانی هم صعود کند؟

-فوتبال ایران پتانسیل صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را دارد. تیم ملی بازیکنان خیلی خوبی دارد که می‌توانند نتیجه را عوض کنند اما آماده سازی این تیم برای جام جهانی بسیار مهم است. باید با تیم‌های بزرگ دنیا بازیهای تدارکاتی کافی داشته باشیم تا بچه ها به هماهنگی و اعتماد به نفس لازم دست پیدا کنند تا در جام جهانی به فکر صعود به مرحله بعد باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • خاطرات IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    خاطرات تو و شیث محاله یادم بره 😂
  • خیری US ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    به یاد حرکت تاریخی نصرتی که حهانی شد و تو کل دنیا پخش شد و با تشکر از شیث رضایی که تو اون لحظه خاص به موقع حضور داشت و این حرکت به زیبایی روش اجرا شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی