نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۲
۲ باشگاه قطری پیشنهاد رسمی دادند/ طارمی یک برند است؛ می‌خواهم مثل او بدرخشم/ دلیل دعوت نشدنم به تیم ملی «خودم» بودم!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمد محبی، هافبک خوش‌تکنیک اهل بوشهر در ابتدای این فصل از سپاهان جدا شد تا با حضور در تیم سانتاکلارای پرتغال به جمع لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا اضافه شود.

محمد محبی، هافبک خوش‌تکنیک اهل بوشهر در ابتدای این فصل از سپاهان جدا شد تا با حضور در تیم سانتاکلارای پرتغال به جمع لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا اضافه شود. او در ماه‌های ابتدایی حضورش در پرتغال فرصت چندانی برای درخشش پیدا نکرد تا اینکه هفته گذشته در حضور ۱۶دقیقه‌ای مقابل فامالیسائو بالاخره طلسم را شکست و برای تیمش گل زد. محبی که حالا به درخشش بیشتر در تیمش امیدوار شده، در گفت‌وگو با همشهری از اوضاع و احوال این روزها و رویاهای آینده‌اش گفته است.

از وقتی آمدم ۴ سرمربی عوض شده!

محبی در شروع صحبت‌ها از اهدافش برای لژیونرشدن و پیوستن به تیم سانتاکلارا می‌گوید: «من وقتی از سپاهان جدا شدم دنبال چالش جدید بودم، آن هم برای رسیدن به آرزوهایی که داشتم. وقتی وارد جزیره پونتا دلگادا شدم، شرایط به شکلی پیش رفت که تا الان تیم‌مان ۴ سرمربی داشته و این یک بدشانسی برای من بود. من هم نیاز به زمان داشتم. زبان پرتغالی هم بلد نبودم. البته زبان انگلیسی را به‌خوبی بلدم ولی برای اینکه جا بیفتم، باید خودم را با محیط و شرایط کشور پرتغال وفق می‌دادم. تا می‌آمدم در تیم جا بیفتم، مربی تغییر می‌کرد. مثلا در مقابل پورتو در لیگ‌کاپ پرتغال خیلی خوب بازی کردم. بعد دچار مصدومیت شدم و ۲۰روز استراحت کردم و بعد از آن مربی جدید آمد.

پیشنهاد قطری داشتم، رد کردم

محبی با اشاره به گلزنی‌اش در بازی هفته گذشته مقابل فامالیسائو می‌گوید: «وقتی به‌عنوان یار تعویضی به زمین رفتم، از یک موقعیت توانستم یک گل بزنم و باعث اخراج یک بازیکن حریف هم شدم. به‌نظرم برای هر بازیکنی که وارد پرتغال می‌شود، نخستین چیز مهم این است که از لحاظ محیطی جا بیفتد. لیگ پرتغال در سطح بالایی قرار دارد و بازی‌هایش خیلی فیزیکی، پرفشار و با دوندگی بالاست. اینجا بازی‌کردن به هیچ‌وجه ساده نیست اما خوشحالم که اینجا را انتخاب کردم. حتی در ژانویه یکی‌دو پیشنهاد از قطر داشتم که رد کردم. نامه‌های رسمی از آنها و برخی از تیم‌های ایرانی به باشگاه آمده بود که مدیران باشگاه همگی آنها را رد کردند.

از اهدافم عقبم اما انگیزه دارم

آیا محبی به اهدافی که در لیگ پرتغال داشته رسیده است؟ او در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «من از آن چیزی که هدف‌گذاری‌ام بود عقب‌تر هستم اما این شرایط را به فال نیک می‌گیرم. با اینکه دو سه ماه خیلی سخت را پشت سر گذاشتم، اما حتی یک روز هم بدون انگیزه کار نکردم. در شاهین بوشهر در ۱۹سالگی از دسته‌دوم به دسته‌یک و سپس به لیگ برتر آمدم و بعد هم در تیم سپاهان بودم. حالا هم در فوتبال حرفه‌ای پرتغال هستم تا ان‌شاءالله در اینجا هم به آن شرایط ایده‌آلی که می‌خواهم، برسم. گلی هم که زدم به من آرامش داد تا بتوانم در ادامه پرقدرت‌تر ظاهر شوم. حالا باانگیزه‌تر پیش می‌روم تا ببینم در آینده چه اتفاقاتی برایم می‌افتاد.

طارمی یک برند است

محبی با اشاره به درخشش مهدی طارمی، همشهری بوشهری‌اش در لیگ پرتغال می‌گوید: «مهدی یک برند است که نان دلش و زحمتی که می‌کشد را می‌خورد. این یک چیز خیلی طبیعی است و هر روز هم بهتر می‌شود. او همشهری من است و برایش خیلی خوشحالم. من هم سعی می‌کنم مثل او در پرتغال بدرخشم. بیرانوند و علیپور هم در لیگ پرتغال بازی می‌کنند و به نوعی سفیر فوتبال ما هستند. برای همه آنها آرزوی موفقیت  می‌کنم.»

اینجا عملکرد شگفت‌انگیزی نداشتم

محبی در دوره مارک ویلموتس بازیکن اصلی تیم ملی بود اما از زمان آمدن اسکوچیچ به تیم ملی دعوت نشده است. او بابت این اتفاق فقط خودش را مقصر می‌داند: «شاید بیشترش به‌خودم برمی‌گردد و باید تلاش بیشتری می‌کردم. من اینجا عملکرد شگفت‌انگیزی نداشتم. تیم‌مان اول از رقابت‌های اروپایی حذف شد، درحالی‌که فصل قبل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و همانطور که گفتم، تعویض مربیان کار را سخت کرد. اما امسال سال جام‌جهانی است و انگیزه‌ام زیاد است تا در هفته‌های آینده با عملکردم نظر کادر فنی را جلب کنم.
 

سپاهان در صف مدعیان می‌ماند

بازیکن سابق سپاهان هنوز بازی‌های این تیم را در لیگ ایران دنبال می‌کند: «مطمئنم آقامحرم (نویدکیا) سپاهان را در صف مدعیان نگه می‌دارد و نگران نیستم؛ چراکه سپاهان باشگاهی بزرگ و با ساختار مناسب است و مطمئن باشید در آخر فصل سپاهان را در ردیف مدعیان خواهید دید. این تیم در کنار لیگ، در آسیا هم خوب نتیجه می‌گیرد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    شما با سپاهان خال کن فعلا وبی ادبی خودت رو نسبت به سید حلال ودیگر بزرگترها نشون بده ...قوره نشده مویز شدی کم جنبه..
  • اورست IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    اگه لنگ و کیسه بی خیال خراب کردن آیندش بشن بدون شک بازیکن موفقی میشه👌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی