نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پیشکسوت پرسپولیس سفیر ورزش همگانی شد/ انتقاد از گران شدن ورزش در ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یک پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران از شرایط گران شدن ورزش در کشور برای اقشار مختلف جامعه، انتقاد کرد.

حمید استیلی ظهر سه‌شنبه در نشستی با حضور رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی که به معرفی وی به عنوان سفیر ورزش همگانی همراه شد، اظهار کرد: مهم است بتوانیم در عمل فعالیت اثرگذاری انجام دهیم و باید از ظرفیت مجموعه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها در این زمینه به نحو مطلوب بهره برد و تعامل خوبی را در راستای همگانی کردن ورزش و افزایش میزان فعالیت بدنی مردم برقرار کرد.

او ادامه داد:  مقام معظم رهبری نیز به ورزش همگانی تاکید ویژه‌ای دارد اما در عمل آنچه که باید رخ نداده و در حال حاضر با کم تحرکی در جامعه روبه‌رو هستیم.

این پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که بودجه فدراسیون ورزش‌های همگانی، اصلا کفاف اجرای برنامه‌های مربوطه در راستای توسعه ورزش همگانی را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: باید بتوان ورزش همگانی را درآمدزا کرد و در صورتی که درآمدزایی وجود نداشته در عمل نمی‌توان کاری کرد.

این پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از این که ورزش کردن در کشور گران شده است، عنوان کرد: متاسفانه امروزه برای حضور در چمن مصنوعی نیز باید پول پرداخت کرد؛ در گذشته این‌گونه نبود و در زمین خاکی پولی پرداخت نمی‌کردیم. باید توجه داشته باشیم که نیروی انسانی بسیار خوبی در کشور وجود دارد که باید از ظرفیت آن استفاده کرد.

استیلی با تاکید بر این که ورزش همگانی می‌تواند سلامت جامعه را تامین کند، افزود: متاسفانه فضای ورزشی برای بانوان کم‌تر است و باید فضای ورزشی مناسب را برای مردان و زنان ایجاد کرد.

او ادامه داد: طبق آمار در اروپا مردم ۵۲ دقیقه در طول روز و در ایران ۱۳ دقیقه در روز ورزش می‌کنند که این آمار در کشور ما بسیار پایین‌تر از کشورهای اروپایی است. مجلس پول ورزش قهرمانی را قطع کرده و بودجه ورزش همگانی را نیز کاهش داده است و اگر هدف این است که ورزش همگانی در کشور توسعه یابد باید همگی پیشقدم شوند و مسئولان و دولت در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی