نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
علی کفاشیان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

علی کفاشیان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال می‌گوید: من نمی‌دانم فیفا چه گفته و فدراسیون فوتبال و افراد حقوقی چه پاسخی داده‌اند و از جزئیات آن خبر ندارم.

فدراسیون فوتبال ایران روزهای پرماجرا و عجیبی را سپری می‌کند، از یک‌سو اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون تصمیم به کودتا گرفته‌اند و می‌خواهند عزیزی‌خادم را عزل کنند، ازسوی دیگر در کمتر از یک‌سال مانده تا رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال، تیم‌ملی که البته به جام‌جهانی صعود کرده برای حضور موفق در قطر باید روزهای حساس و مهمی را سپری کند که البته با این وضعیت به‌نظر می‌رسد اگر این جنگ مدیریتی در فدراسیون فوتبال ادامه داشته باشد حداقل مسئولان امر از تیم‌ملی غافل شده و این تیم از این وضعیت بیشترین ضربه را متحمل خواهد شد.

این درحالی است که در فدراسیون‌های گذشته ازجمله زمان تصدی ریاست علی کفاشیان هیچ‌گاه شاهد این اتفاقات نبودیم و به‌نظر می‌رسید حداقل در ظاهر هم که شده هیات‌رئیسه با رئیس و نواب‌رئیس همراه هستند، هرچند علی کفاشیان عقیده دارد در آن زمان هم تحرکاتی شکل می‌گرفت. درخصوص اتفاقات روز فوتبال ایران و اختلافات به وجود آمده، صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی و سایر موارد مرتبط دقایقی با رئیس پیشین فدراسیون فوتبال به صحبت پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

مدتی است که از شما خبری نیست. کجا مشغول هستید؟

فعلا که هیچ، خدمت شما هستیم. دعاگو و سلامتی شما را می‌خواهیم، خودمان هم نفس می‌کشیم و خدا را شکر که سلامت هستیم.

پیشنهادی برای مدیریت بخش‌های مختلف نداشته‌اید؟

خیر، پیشنهاد خاصی نیست و امور و کارهای خیریه را انجام می‌دهم و فعلا مشغول این‌جور کارها هستم و سرم را گرم کرده‌ام.

در دوران بازنشستگی دوومیدانی یعنی رشته‌ای که سال‌ها در آن فعالیت می‌کردید، دنبال می‌کنید یا فوتبال یعنی رشته‌ای که سال‌ها در آن مدیریت کردید؟

نمی‌توان گفت کدام رشته، بالاخره دوومیدانی رشته اصلی من بوده و هنوز هم با این سن‌وسال هر روز می‌دوم و دوندگی‌هایم را هم دارم، درباره فوتبال هم باید بگویم که یک مواقعی بازی‌ها را می‌بینم و نتایج را دنبال می‌کنم، بالاخره چند سال در فوتبال بودم و با این رشته آشنا و به آن علاقه‌مند شدم.

قبل از اینکه به فوتبال برسیم یک مقدار درباره انتخابات کمیته ملی المپیک صحبت کنیم. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که انتخابات را عمدا عقب می‌اندازند.

نمی‌دانم چرا می‌خواهند این کار را انجام دهند و انتخابات را عقب بیندازند، البته زمان ما هم یک‌بار به یاد دارم اساسنامه تصویب نشده بود و به‌دنبال مصوب کردن آن بودیم و به همین دلیل چون کمیته بین‌المللی المپیک باید آن را مصوب می‌کرد و براساس اساسنامه جدید انتخابات را باید برگزار می‌کردیم، بنابراین یادم می‌آید چندماهی نیز زمان ما که در هیات‌اجرایی کمیته ملی المپیک بودم انتخابات عقب افتاد اما این‌بار نمی‌دانم به چه دلیلی می‌خواهند این کار را انجام دهند.

در هر صورت کاروان ورزش ایران باید در بازی‌های آسیایی۲۰۲۲ شرکت کند و فکر نمی‌کنید اگر این اتفاق بیفتد یعنی انتخابات کمیته عقب بیفتد این موضوع روی روند و عملکرد کاروان ایران تاثیر منفی بگذارد؟

خیر، مساله‌ای ایجاد نمی‌شود چون مسئول مستقیم تیم‌ها و نفرات اعزامی حدود ۹۰درصد آن فدراسیون‌ها هستند و کمیته ملی المپیک وظیفه تجهیزکردن و پشتیبانی و تدارکات کاروان را دارد، بنابراین بعید است اتفاقی بیفتد و کاروان ایران لطمه بخورد.

به تیم‌ملی فوتبال ایران برسیم. به‌نظر می‌رسد با صعود تیم‌ملی خاطرات شما هم در صعود به جام‌جهانی‌های قبلی زنده شد.

بله، درست است اتفاق خیلی خوبی بود و نتایج خیلی خوب و عالی به دست آمد، الحمدلله تیم‌ملی با اقتدار و با بیشترین پیروزی که به دست آورد و بدون شکست توانست به جام‌جهانی صعود کند و ان‌شاءالله با پیروزی مقابل کره‌جنوبی در سئول این پیروزی‌ها و شیرینی صعود کامل شود.

درباره صعود به جام‌جهانی قطر تبلیغات زیادی درباره سریع‌ترین و ارزان‌ترین صعود ازسوی فدراسیون فوتبال فعلی انجام شد، به‌عنوان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال به‌نظر شما آیا صعود با صعود فرق دارد؟

در هر صورت من محاسبه این داستان‌ها که کدام دوره سریع‌ترین، ارزان‌ترین و... بوده است را نکردم اما در زمان ما یک تیم ناآماده توسط کی‌روش آماده شد و به جام‌جهانی رسید و در آن زمان شرایط خیلی خوب پیش رفت. یادم می‌آید زمانی که کی‌روش تیم‌ملی را تحویل گرفت ما تیم چهارم یا پنجم آسیا بودیم و همراه با این سرمربی ابتدا به رده اول آسیا صعود کردیم و بعد هم به جام‌جهانی رسیدیم.

اما در زمان شما تا این اندازه تبلیغات صورت نگرفت.

در هر صورت حرف‌ و صحبت زیاد است و هر کسی هم به یک روش مدیریت می‌کند و یک سلیقه‌ای دارد. شاید ما خیلی دنبال دیده شدن نبودیم.

کفاشیان: وقتی کی‌روش آمد پنجم آسیا بودیم، تیمی ناآماده را به جام‌جهانی رساند/ کودتا در فدراسیون؟ زمان ما هم تحرکاتی بود اما نه این‌طور

حتما خبر دارید که تیم‌ملی فوتبال مصر در فینال جام ملت‌های آفریقا از سنگال شکست خورد و نایب‌قهرمان شد.

بله، بازی را دیدم. وقتی که بازی به پنالتی کشید من دوست داشتم تیم‌ملی فوتبال مصر در این ضربات موفق عمل کرده و قهرمان شود اما در هر صورت این نتیجه هم خوب بود و همین که کی‌روش تیم را تا فینال آورد خودش عملکرد خوبی برای این سرمربی بود.

با وجود انتقاد زیاد در کشور مصر به کی‌روش اما او در مرحله حذفی و در مصاف با بزرگان قاره آفریقا خوب عمل کرد و تیمش را تا فینال بالا آورد.

بله، درست است، مصر همراه با کی‌روش نتایج خوبی گرفت. البته به‌نظر من بازیکنان دیگر مصر به‌جز محمد صلاح زیاد جالب نبودند اما در هر صورت با همین نفرات هم کارلوس کی‌روش فوق‌العاده عمل کرد و نتایج خوبی گرفت.

درباره این بازی‌ها با کی‌روش در ارتباط بودید و درباره عملکردش با هم صحبت کردید؟

سال نوی میلادی را به او تبریک گفتم و دیگر در تماس نبودیم.

وضعیت فدراسیون فوتبال به شکل نامطلوبی دنبال می‌شود، البته زمان شما نیز گاهی این اوضاع وجود داشت اما هرچه بود شما هیات‌رئیسه همراهی را داشتید و این‌طور نبود که آنها بخواهند مثل امروز دست به کودتا بزنند؛ با این موضوع موافق هستید؟

چون در جریان جزئیات کارها نیستم الان دراین‌باره صحبت نمی‌کنم و از آنجایی که علت این موارد را نمی‌دانم به همین دلیل بهتر است اظهارنظر نکنم و اجازه دهید زمان بگذرد و بعدا در این مورد بیشتر نظرم را بگویم.

طالقانی عضو سابق هیات‌مدیره فدراسیون فوتبال جمعه در گفت‌وگویی گفته بود حداقل ما فدراسیون فوتبال را خرابه تحویل ندادیم‌.

بله، خواندم ولی می‌خواهم در این مورد صحبت نکنم چون زمان حساسی است و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

اما در هر صورت به‌نظر می‌رسد زمان شما هیات‌رئیسه با شما همراه بود.

آن زمان هم تحرکاتی صورت می‌گرفت اما نه به این صورت و مثل حالا که شاهد هستیم، ولی به هر حال هیات‌رئیسه هم خودشان افرادی هستند که انتخاب شدند و صاحب رای هستند.

نظرتان درباره خوبان عالم چیست، واژه‌ای که پیرامون فدراسیون فوتبال زیاد شنیدیم؟

در جریان این موضوع نیستم و نظری ندارم.

نمی‌خواهید درباره تایید اساسنامه صحبت کنید؟ این صحبت مطرح بود که بدون نظر مجلس، فیفا آن را تایید کرده و اتفاقا این موضوع دستمایه اختلافات جدی در فدراسیون فوتبال و هیات‌رئیسه شده است که چرا عزیزی‌خادم بدون مشورت با اعضا در این مورد راسا اقدام کرده است.

در هر صورت این موضوع حقوقی بوده و افراد حقوقی درباره آن صحبت کردند و من نمی‌دانم فیفا چه گفته و فدراسیون فوتبال و افراد حقوقی چه پاسخی داده‌اند و از جزئیات آن خبر ندارم.

اصلا اخبار فوتبال را دنبال می‌کنید؟

بله، خیلی کم دنبال می‌کنم و پیگیر هستم.

از فدراسیون جدید درباره مسائل و مشکلات مختلف از جنبه مشورتی با شما تماس نگرفتند؟

خیر، اصلا.

در هر صورت عزیزی‌خادم در هیات‌رئیسه‌ای که شما رئیس فدراسیون فوتبال بودید، در آن زمان حضور داشت. درباره این چهره صحبتی ندارید؟

بله، درست است، اما فعلا نمی‌خواهم صحبتی کنم حالا بعد ان‌شاءالله!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیارش US ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    افرین عد از مدتها حرف حسدبی از جناب کفاشیان شنیدیم جناب کفاشیان هبچوقت فکر نمیکردم یه زمانی بشه دوباره ارزو کنم شما رییس فدراسون باشی از صفایی فرهانی و دکتر دادکان رسیدیم‌به خوبان عالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی