دو قاتلی که از دست پرسپولیس فرار کردند/ شرط‌های ناگهانی علیه خریدهای بزرگ یحیی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

باشگاه پرسپولیس در پنجره زمستانی به دنبال جذب مهاجم بود و در این راه با دو گزینه مذاکرات را پیش برد که هر کدام به دلایلی منتفی شد.

پرسپولیس طی فصول اخیر تلاش‌های زیادی برای جذب نفرات مدنظر خود در خط تهاجمی داشته که در نهایت هر کدام به دلایلی به نتیجه نرسیده است.

به واسطه مصدومیت عیسی آل‌کثیر اکنون پرسپولیس بالاترین خلا را در این پست پشت سر می‌گذارد و به شدت به دنبال جذب مهاجمی است که این ضعف را پوشش دهد. آنها در پنجره زمستانی دو یورش بزرگ برای جذب مهاجم داشتند که هر کدام به دلایلی منتفی شد و اکنون هم تلاش برای بررسی گزینه‌های مدنظر را دنبال می‌کنند.

رضا درویش در روز پایانی نقل و انتقالات زمستانی مدعی شده بود که کار این تیم با مهاجم مدنظر در مرحله پایانی با کارشکنی باشگاه مبدا به نتیجه نرسیده است. 

کاسیانو مهاجمی بود که پرسپولیس شرایط وی را در نظر گرفته بود و از باشگاه ویزلای پرتغال در مسیر حضور در جمع سرخپوشان تهرانی قرار داشت. با این حال باشگاه پرتغالی در لحظه آخر ضمن دو برابر کردن مبلغ مدنظر، اعلام کرد که پیش از پرواز این بازیکن باید مبلغ پرداخت شود. موضوعی که پرسپولیس را به دردسر بزرگی انداخت و در نهایت به مانعی برای تحقق این انتقال تبدیل شد. این مهاجم که از حیث فنی و ظاهری، شباهت زیادی به گومیس مهاجم نام آشنای الهلال عربستان داشت، می‌توانست در صورت نهایی شدن انتقال، موفقیت مدنظر کادرفنی پرسپولیس را در این تیم دنبال کند که البته به نتیجه نرسید.

مهاجم دیگری که پرسپولیس تا آستانه عقد قرارداد با آن پیش رفت و در نهایت به نتیجه نرسید، ژوزف درمیک بود. مهاجم تیم ملی سوئیس که سابقه بازی در تیم ریه‌کا کرواسی به عنوان یکی از دو قطب فوتبال این کشور را در کارنامه دارد.

این مهاجم بلندقامت و ٢٨ ساله طی یک فصل و نیم حضور در ریه‌کا موفق به ثبت ٣۵ گل برای این تیم شد تا از این حیث آمار جالبی را ثبت کند. درمیک که از نورویچ انگلیس به صورت قرضی به ریه‌کا کرواسی و با مبلغ ۶٠٠هزار دلار به این تیم پیوسته بود، در نهایت علیرغم درخواست پرسپولیس، قرارداد خود را با ریه‌کا قطعی کرد و این تیم مانع از انتقال وی شد.

رضا قوچان‌نژاد نیز دیگر مهاجمی است که طی فصول اخیر همواره نامش حول باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسید و هر بار هم به دلایلی این انتقال به سرانجام نرسید. او بعد از اینکه در پایان جام جهانی از حضور در تیم ملی خداحافظی کرده بود، در ابتدای فصل گذشته مورد توجه پرسپولیس بود که از نظر مالی با سرخ‌ها به توافق نرسید. او بعنوان یک بازیکن سابق ملی می‌تواند همچنان مورد نظر سرخپوشان باشد اما بعید است که در نهایت انتقال بازیکن سابق تیمهایی مثل چارلتون، سنت ترویدن و زووله به جایی برسد.

شهاب زاهدی که در فصل گذشته در کورس آقای گلی لیگ اوکراین قرار داشت و در ادامه راهی زوریا شد، دیگر گزینه‌ای مطرح برای حضور در پرسپولیس بود. با این حال این مهاجم اسبق پرسپولیس نیز با پیشنهاد رقم رضایت‌نامه ٢ میلیون دلاری، عقب‌نشینی بزرگی را برای این باشگاه شکل داد. زاهدی که سابقه بازی در پرسپولیس را در کارنامه دارد، با توجه به ترافیک خط حمله این تیم در نهایت راهی ماشین سازی شد و در ادامه مسیر تجربه بازی در لیگ ایسلند را هم دنبال کرد. در ادامه حضوری موفق در لیگ اوکراین و کورس آقای گلی نام او را بر سر زبان‌ها انداخت و پرسپولیس را به شدت برای انتقال وی مشتاق کرد، رضایت‌نامه ٢ میلیون دلاری اما این انتقال را منتفی کرد.

در نهایت هم آخرین مهاجمی که در مسیر حضور در پرسپولیس با مانع مواجه شد، ژائو سیلوا بود. مهاجم پرتغالی که در لیگ چین فعال بود و تا روز گذشته حتی برای بلیت حضورش در تهران نیز اقدام شد که موانع مربوط به آیین‌نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران، این موضوع را منتفی کرد. ژائو سیلوا که در آستانه پرواز به سمت ایران و حضور در تمرینات پرسپولیس برای جلب رضایت یحیی گل‌محمدی بود، با بررسی‌های صورت گرفته نتوانست از آیین‌نامه نقل و انتقالات ایران شرایط را به سود خود ببیند و حضور با تیم چینی طی دو فصل اخیر در رده پایین جدول این انتقال را هم منتفی کند.

اکنون یحیی گل‌محمدی و باشگاه پرسپولیس همچنان برای جذب مهاجم خارجی به دنبال گزینه‌های مدنظر خود هستند و در این زمینه سه بازیکن دیگر را موردبررسی قرار می‌دهند تا شرایط این انتقال احتمالی را دنبال کنند. باید دید در نهایت طلسم جذب مهاجم خارجی توسط پرسپولیس شکسته خواهد شد و از مهاجم مدنظر این تیم رونمایی خواهد شد یا خیر.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیسی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    درمیک ۱۰ تا گل ملی ۳۸ بازی ملی سابقه بازی برای لورکوزن گلادباخ و ... اگ میگرفتنش عالی بود
  • بهرام IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    با این پولها بیایید به مردم فقیر ایران کمک کنید بازیکن خارجی بیاد که چه بشه؟ یا بمب میسازین میزنید توی سوریه و یمن ولمون کنید این روسری ها هم فروش نمیره بازار خرابه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی