منتظر ترانسفر ستاره جوان پرسپولیس باشید/ به جز ما فقط ۳ تیم فوتبال خوبی بازی می‌کنند/ پرسپولیس ابرقدرت فوتبال ایران است
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

حمید مطهری مربی پرسپولیس و دستیار اول یحیی گل محمدی معتقد است توانایی فنی و هوش بالای بازیکنان تیمش باعث شده است سرخپوشان تهرانی بتوانند با دو سیستم متنوع در لیگ برتر بازی کنند.

مهدی یکتا؛ پرسپولیس پس از سوپرجام و در دیدار هفته هفدهم لیگ برتر برابر نساجی مازندران از سیستم ۳-۴-۳ استفاده کرد  و به پیروزی هم رسید.

یک هفته بعد در مصاف با تیم آلومینیوم اراک، پرسپولیسی‌ها بار دیگر به سیستم ۲-۴-۴ باز می‌گردند اما پس از زدن گل اول، سید جلال حسینی وارد زمین شده و بار دیگر دفاع سه نفره شکل می‌گیرد و تیم گل محمدی گل دوم را هم می‌زند. فوتبالی‌ها و کارشناسان به خوبی می‌دانند تغییر سیستم در دو بازی مختلف بسیار سخت است و به ویژه در فوتبال ایران کار آسانی نیست اما پرسپولیس در دو هفته گذشته به خوبی آن را انجام داده است.

به همین بهانه و با سئوالات فنی سراغ حمید مطهری رفتیم. مردی که خودش هم همواره دوست دارد به جای پرسش‌های حاشیه ای از مسائل فنی فوتبال حرف بزند. با مربی پرسپولیس در حالی گفت و گو کردیم که با دقت و وسواس خاصی مشغول تماشای نبرد تاتنهام و منچستر سیتی بود.

بالاخره دفاع خطی و ۴ نفره یا ۳ نفره؟ پرسپولیس دو هفته متوالی با دو سیستم متفاوت بازی کرد. توضیحی می‌دهید؟

در این دو بازی سعی کردیم از دو سیستم ۳-۴-۳ و ۲-۴-۴ استفاده کنیم. می‌دانستیم کار آسانی نیست اما انعطاف پذیری تاکتیکی می‌تواند به یک تیم خیلی کمک کند. اینکه شما بتوانید درصورت شناسایی تاکتیک تیمی‌از سوی حریف از یک سیستم به سیستمی‌دیگر سوئیچ کنید و پلن B هم داشته باشید خیلی عالی است. ما هم براساس شرایط تیم‌های حریف یا توانمندی آنها سیستم خود را انتخاب یا از یکی روی دیگری سوئیچ می‌کنیم.

اینکه شما بتوانید روی دو سیستم کاملا متفاوت تمرکز داشته و بازیکنان دراجرای آن مشکلی نداشته باشند نیاز به تمرینات زیاد دارد. کارآسانی اصلا به نظر نمی‌رسد. این طور نیست؟

خوشبختانه ما بازیکنانی توانا، با هوش و با درک تاکتیکی بالا در پرسپولیس داریم. گرچه برگزاری ۵ روز یک بار مسابقات که ۲ روز آن را نیز باید به ریکاوری اختصاص داد خیلی شاید فرصت کافی برای مرور تمرینات تاکتیکی به شما ندهد اما بچه‌های توانمند پرسپولیس به خوبی توانسته‌اند با این دو سیستم کار و روی هر دو تمرکز کنند.

در بازی با آلومینیوم اراک نیز پس از آن که حامد پاکدل گل زد و یک برصفر پیش افتادید، از سیستم ۲-۴-۴ روی ۳-۴-۳ سوئیچ کردید. از نقش سید جلال حسینی بگویید؟

ما می‌دانستیم آلومینیوم اراک در دقایق پایانی مسابقه به بازی مستقیم روی می‌آورد بنابراین سید جلال را به زمین فرستادیم که این تاکتیک آنها را خنثی کرده و اجازه استفاده از توپ‌های بلند به آلومینیوم ندهد. اتفاقا سید جلال حسینی هم عالی و بدون اشتباه کار کرد.

درگذشته هم وقتی یک تیمی‌از حریف جلو می‌افتاد یک مدافع بلند قامت و سرزن به زمین می‌فرستاد تا جلوی مدافعان قرار گرفته و توپ‌های بلند ارسالی را در دقایق پایانی دفع کند. آیا سید جلال هم با همان تفکر وارد زمین شد یا اینکه...؟

(با هیجان خاصی) تاتنهام گل اول را به منچسترسیتی زد!

مشغول تماشای بازی منچسترسیتی و تاتنهام هستید؟

- بله، تاتنهام کونته نیز با سیستم ۳-۴-۳ بازی می‌کند که هنگام دفاع تبدیل به ۱-۴-۵ می‌شود. اتفاقا خیلی روی سیستم تیم کونته ریز شدم و واقعا عالی بازی می‌کنند.

اما سیستم ۳-۴-۳ نیاز به وینگ بک‌های قوی و انرژیک دارد؟

بله، وظیفه مدافعان کناری به علاوه دوهافبک وسط خیلی حیاتی و مهم است. باید بسیار دونده و باهوش باشند. ظرفیت تنفسی بالا برای این پُست‌ها به ویژه وینگ بک‌ها اهمیت زیادی دارد.

 پرسپولیس ابرقدرت فوتبال ایران است/ به جز ما فقط ۳ تیم فوتبال خوبی بازی می‌کنند/ منتظر ترانسفر ستاره جوان ما باشید

در هفته‌های اخیر یک مدافع جوان و تاجیک به خط دفاعی تیم شما اضافه با به عبارتی بهتر در ترکیب اصلی شما قرار گرفته که با اعتماد به نفس بالایی توپ می‌زند. می‌خواهیم از وحدت هنانوف و نقش او در این تغییر سیستم‌ها صحبت کنید؟

ما مدافعان خوب دیگری نیز مثل سید جلال، فرشاد، علی ( نعمتی)، ابراهیمی‌و ... داریم. وحدت مدافع خوبی است که با قیمتی ارزان به پرسپولیس آمد. متأسفانه خیلی‌ها ندانسته و نشناخته در مورد خرید او و منوچهر صفروف قضاوت کردند درحالی که این دو به عنوان ستاره‌های استقلال تاجیکستان پدیده فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا به ایران و پرسپولیس آمدند کمااینکه منوچهر صفروف بهترین مدافع راست مسابقات برگزیده شد.  ازآن تیم استقلال تاجیکستان اگر اشتباه نکنم ۱۰ بازیکن به لیگ‌های آسیای میانه و کشورهای دیگر ترانسفر شدند و این دو هم به تهران آمدند. متاسفانه تیم پرسپولیس با پنجره بسته و شرایط خاصی مواجه شد و وحدت و منوچهر نتوانستند قرارداد خود را ثبت و بازی کنند. با این وجود هر دو بسیار فنی و با استعداد هستند و از آن مهم‌تر اخلاق خوب و شخصیت بالایی دارند.

آیا این وحدت هنانوف می‌تواند درآینده منبعی برای درآمدزایی پرسپولیس باشد؟

چرا که نه! من مطمئن هستم این بازیکن متین و توانا می‌تواند یک ارزش افزوده برای باشگاه پرسپولیس باشد و به لیگ‌های دیگر ترانسفر شود. پیشرفت او در تمرینات و بازی‌های پرسپولیس مشهود است.

همان طور که پیش‌تر اشاره شد نقش وینگ بک‌ها در سیستم دفاع ۳ نفره یا ۳-۴-۳ بسیار اهمیت دارد. رامین رضاییان به تازگی به پرسپولیس اضافه شد اما خیلی زود با هر دو سیستم شما در دیدار با آلومینیوم خودش را وفق داد. فکرش را می‌کردید؟

ما نیاز به تقویت داشتیم و فقط در دفاع راست و پست دروازه بانی بازیکن خریدیم. رامین هم در این دیدار شایستگی‌هایش را نشان داد و نمایش قابل قبولی داشت. با این حال من با توجه به شناختی که از رامین دارم می‌دانم قادر است از این هم بهتر ظاهر شده و بیشتر به پرسپولیس کمک کند. ضمن آن که باید یادآوری کنم ما بزرگ‌ترهای خوبی مثل سید جلال، کمال، امید و وحید را داریم که هر یک الگویی فنی و اخلاقی برای سایرین هستند. حالا رامین هم به آنها اضافه شده است.

شما از فوتبال تاتنهام تعریف می‌کنید درحالی که می‌دانیم یحیی گل محمدی عاشق سبک مربیگری پپ گواردیولاست و در مصاحبه‌هایش این مسئله را بارها عنوان کرده است؟

آقا یحیی نه اینکه من با او کار کنم این حرف را بزنم اما واقعا صاحب سبک در فوتبال ایران است. او هم بازی شناور و فوتبال مالکانه را دوست دارد. من سه سالی می‌شود در خدمت او هستم ولی قبل از پرسپولیس در پدیده مشهد و ذوب آهن نیز با همین سبک بازی می‌کرد. خودم هم گواردیولا و سبک کاری اش را دوست دارم. اینکه بارسا را از یک فوتبال کلاسیک به سمت بازی مالکانه سوق دهید و هر سال این سبک را بسط داده و تقویت کنید اصلا آسان نیست. خیلی‌ها اواخر کار گواردیولا در بارسا حرف از مرگ تیکی تاکا می‌زدند اما گواردیولا درآلمان و انگلیس هم همین فوتبال را دیکته کرد.

این سبک بازی و فوتبال مالکانه سخت‌تر است یا فوتبال دفاعی و دل بستن به ضد حملات؟

نه اینکه دفاع و ضد حمله زدن راحت باشد اما به نظرم ارائه فوتبال مالکانه و بازی شناور به مراتب سخت‌تر است.

منظورم سبک بازی تیم دیگو سیمئونه در قیاس با گواردیولاست؟

به سبک فوتبال دیگو سیمئونه هم باید احترام گذاشت اما به نظرم سبک گواردیولا سخت‌تر است. ارائه چنین فوتبالی که پاسکاری متوالی اساس آن است نیاز به تمرینات خاص و طاقت فرسا، بازیکنانی توانمند و تاکتیک پذیرو درمجموع کار بیشتری دارد. مربیانی نظیر گواردیولا به فوتبال دنیا خدمت می‌کنند و به تماشاگران نشاط و هیجان می‌بخشند. از این جهت باید به این دسته مربیان احترام گذاشت. هرچند دیگو سیمئونه هم قابل احترام و بزرگ است.

از مدافعان شما شنیده‌ام که از زیر توپ زدن آنها عصبانی می‌شوید. درست است؟

دوست نداریم مدافعان پرسپولیس زیر توپ بزنند. همواره آقا یحیی توصیه می‌کند توپ را خط به خط جلو برده و با رابط به مهاجمان بدهیم اما گاهی اوقات شما زیر پرس شدید مهاجم حریف ممکن است مجبور به زدن زیر توپ شوید. این مسئله اجتناب ناپذیر است.

 پرسپولیس ابرقدرت فوتبال ایران است/ به جز ما فقط ۳ تیم فوتبال خوبی بازی می‌کنند/ منتظر ترانسفر ستاره جوان ما باشید

آیا اصطلاح فارسی فوتبال علی اصغری را قبول دارید؟

نه، من با چنین واژه یا اصطلاحی هرگز نتوانستم ارتباط برقرار کنم. بهتر است بگوییم بازی مستقیم و برخی مربیان علاقمند به این شیوه هستند که به آنها هم باید احترام گذاشت.

بازی در زمین‌هایی با ابعاد کوچک و دروازه‌های کوچک از اصلی‌ترین موارد فوتبال مالکانه است. آیا شما هم دروازه‌های کوچک داریم؟

(می‌خندد) بله، دروازه کوچک داریم و هر جایی هم که می‌رویم با خودمان می‌بریم!

کم نیستند فوتبال نویسان و حتی طرفدارانی که معتقدند سطح کیفی لیگ برتر در فصل جاری نزول کرده است. این حرف را تأیید می‌کنید؟

نمی‌توانم قاطعانه چنین حرفی بزنم یا آن را بپذیرم.

بحث ما تیم ملی نیست. تیم ایران به لطف لژیونرهای پرتعداد خود با اقتدار به جام جهانی صعود کرد و مشخصا در مورد لیگ برتر صحبت می‌کنیم؟

توجه داشته باشید که آن قدر روی مربیان باشگاهی ما فشار است که اغلب مجبورند فقط به نتیجه فکر کنند. این فشار از سوی هواداران، مدیران، کارشناسان، منتقدان و حتی اخیرا فضای مجازی بیشتر از گذشته هم شده است. این مسائل مربیان را اذیت کرده و باعث می‌شود همه صرفا به بردن یا حداقل نباختن فکر کنند. شاید منظور شما همین باشد یا فوتبال دفاعی؟!

بردهای اقتصادی هم دیده می‌شود. پیروزی با حداقل گل که البته نمی‌توان خُرده ای گرفت و نشان دهنده سازماندهی دفاعی خوب برخی تیم‌ها ست؟

من درمورد تیم خاصی حرف نمی‌زنم. این که شما گل بزنید و ازآن مراقبت کنید ایرادی ندارد. در صحبت‌های قبلی نیز اشاره کردم به این سبک فوتبال هم باید احترام گذاشت ولو آن که دفاعی بازی کردن و دل بستن به ضد حملات و ضربات ایستگاهی راحت‌تر از ارائه بازی هجومی‌و تماشاگرپسند است.

در فوتبال ایران و حتی دنیا هم می‌بینیم دیگرهافبک پلی میکر تقریبا حذف یا نایاب شده است. این موضوع چقدر در کاهش جذابیت مسابقات تأثیرگذار بوده است؟

من در یک برنامه تلویزیونی هم گفتم که پلی میکر از بازی فوتبال حذف نشده بلکه محل این پست جا به جا شده است. به طور نمونه اولین بار باز اگر اشتباه نکنم تیم ملی آلمان، مسعود اوزیل را از وسط به کناره‌های زمین برد تا از فشردگی میانه میدان رها شده و به بهترین شکل بازیسازی یا به عبارت بهتر گلسازی کند. آردا توران ترک تبار هم در تیم آتلیتیکو مادرید به بهترین شکل ممکن این کار را انجام می‌داد. آن الگو ادامه پیدا کرد و ما هم درپرسپولیس چنین بازیکنانی داریم.

می‌شود مصداقی بگویید؟

بشار رسن در فصول گذشته و مهدی ترابی، وحید امیری، احسان پهلوان یا امید عالیشاه درحال حاضر بازیکنانی با این ویژگی مهم محسوب می‌شوند.

اما قبول کنید در فوتبال امروز ارزش مهاجمان خیلی بیشتر ازهافبک‌ها یا مدافعان شده و همه دنبال خرید فروارد هستند؟ در فوتبال ما هم که فقر گل و گلزن به ویژه در لیگ داخلی مشهود است.

- اینکه اغلب تیم‌ها دنبال خرید مهاجم هستند بحثی نیست اما در گذشته هم ارزش مهاجمان به درست یا غلط بیشتر بود. شما به بازیکنانی که توپ طلا را در اروپا گرفته‌اند توجه کنید متوجه می‌شوید مهاجمان بیشتری آن را تصاحب کرده‌اند. در فوتبال ایران هم کلا چرخه تولید بازیکن متوقف شده است. شما استعدادهای کمتری را مشاهده می‌کنید و این موضوع شاید ارتباط مستقیمی‌به جمع شدن فوتبال خیابانی، گل کوچک، زمین‌های خاکی و ... باز گردد. (با حرارت زیاد) عجب گلی زد هری کین به من سیتی!

با تمام این تفاسیر به نظر شما مشکل اصلی  فوتبال ما در بحث فنی چیست؟

شاید بزرگ ترین مشکل فوتبال ایران امکانات کم و محدود و از لحاظ سخت افزاری باشد. بی تعارف زمین‌های خوب و مناسب نداریم یا اینکه کم داریم. همه تیم‌ها دغدغه زمین و چمن مطلوب دارند و این معضل اصلا برای لیگ برتر ما جالب نیست. البته تیم‌هایی هم حضور دارند که دوست ندارند بازی‌ها در زمین مناسب برگزار شود و به هر ترفندی دست می‌زنند تا با بلند نگه داشتن و ... اجازه ندهند حریفان روی زمین بازی کنند!

اگر از شما بخواهیم منهای پرسپولیس اسم تیم‌هایی را بیاورید که در همین لیگ برتر ما فوتبال بازی می‌کنند و دنبال دفاع و ضد حمله نیستند، از چه تیم‌هایی خواهید گفت؟

(بعد از مکثی کوتاه) به نظر من سپاهان اصفهان واقعا تیم قابل احترامی‌است. گل گهر با وجود حکم فدراسیون و امتیازاتی که از دست داد و بهم ریخت، فوتبال بازی می‌کند و دنبال ضد فوتبال نیست. مس رفسنجان هم جزو این دسته از تیم‌ها قرار می‌گیرد.

 پرسپولیس ابرقدرت فوتبال ایران است/ به جز ما فقط ۳ تیم فوتبال خوبی بازی می‌کنند/ منتظر ترانسفر ستاره جوان ما باشید

بسیار خوب، برخی از پرسپولیسی‌ها معتقدند قرعه استقلال در شروع فصل و حالا نیم فصل دوم به مراتب راحت‌تر از تیم شماست. با این موضوع موافقید؟

به شخصه معتقدم تیمی‌که می‌خواهد قهرمان شود و بزرگی کند باید با هر شرایطی مبارزه کند. شاید روی کاغذ قرعه پرسپولیس سخت‌تر از استقلال باشد اما تیمی‌که ۵ سال متوالی قهرمان ایران می‌شود و هنوز در کورس قهرمانی است بازیکنانی با ذهن برنده خواه دارد. ما همیشه روی بازی‌های خودمان تمرکز می‌کنیم و اصلا توجهی به قرعه نداشته و نداریم.

اینکه استقلال قبل یا بعد از شما بازی کند مشکلی ندارید؟

باز هم توجهی نمی‌کنیم. اینکه استقلال قبل یا بعد از ما بازی کند برای پرسپولیس فرقی نمی‌کند.

ساعت بازی شما با آلومینیوم اراک هم عجیب بود. جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان هم به این موضوع معترض بود که چرا باید در سردترین ساعت زمستانی در تهران باید بازی کنیم. نظری ندارید؟

دلیل این برنامه ریزی را نمی‌دانم. اینکه چه مسائلی باعث می‌شود زمان بازی ما ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه وسرما باشد را نمی‌دانم اما حتما سازمان لیگ هم عذرموجهی دارد. نهادهای مختلفی برای ساعت برگزاری بازی‌ها تصمیم می‌گیرند و ...

«پرسپولیس ۵ مرتبه قهرمان شده و دیگر برای این تیم کافی و بس است!» این جمله را چقدر شنیده‌اید؟

شنیده و می‌شنویم اما اهمیتی نمی‌دهیم. پرسپولیس راحت و آسان به این قهرمانی‌ها نرسیده است. ۵ بار در ایران قهرمان شدیم و ۲ بار به فینال آسیا رسیدیم. درمثل جای هیچ مناقشه ای نیست. اگر در آلمان بایرن و در ایتالیا یوونتوس ابرقدرت هستند، پرسپولیس هم ابرقدرت فوتبال ایران است. ما برای همه تیم‌ها احترام قائل هستیم و بقیه هم باید به پرسپولیس احترام بگذارند. همین جا هم به شما و همه هواداران پرسپولیس می‌گویم با این حرف‌ها کاری نداریم چون نه ما از قهرمان شدن خسته شدیم و نه هواداران پرسپولیس! قهرمانی و جام بالا بردن نه از نظر ما کافی و بس است و نه طرفداران و باز هم به این عادت شیرین ادامه خواهیم داد.

راستی تاتنهام هم ۳ بر۲ من سیتی را شکست داد!

البته من خودم به خاطر گواردیولا طرفدار من سیتی هستم اما با توجه به اینکه گاهی خودمان با سیستم ۳-۴-۳ و دفاع سه نفره بازی می‌کنیم روی تیم تاتنهام کونته خیلی ریز شدم. برای خودم هم عجیب و جالب بود که تاتنهام ۳ گل به سیتی زد و برد. همچنین بازی‌های تیم چلسی توخل را هم معمولا نگاه کرده و نُت برداری می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدرضا IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    دمت گرم واقعا با حمید مطهری حال میکنم با شخصیت و کاریزماتیک
    • لوران بلان IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      لوران بلان خودت از خودت تعریف می کنی تازه به دوران رسید.این دروغها که میگی مقابل آلمینیوم ونساجی همه دیدند که عددی نبودید وداوری به دادتان رسید درمقابل پدیده داور ۹دقیقه وقت اضافه براتون گرفت تیم حریف را ۱۰نفره کرد گل به خودی پدیده باعث شد مساوی کنید پس خجالت بکش توازناکسان بدتری باتوهستم
    • لنگ پوشان IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      گلی جون هرجا رفتی مطهره راتنها نگذاری چون هنوز موقع شوهر داد نش نرسیده اینقدر نگهش دار تا ترشیده شود هههههههههههههههههههه
    • هواداران پرسپولیس IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      لوران بلان چه خبر از کل باشگاهای جهان خبر داری ولی از کثافتخونه خودمون بی خبری کدام تاکتیک اگر کمک داوران عزیز نبودند الان ته جدول بودیم مردکه فکر کردید تو و گلممدی تاکتیک دارید الهلال عربستان مشخص چند مرده حلاجید خودش از خودش تعریف می‌کند آنچه ما هواداران پرسپولیس دیدیم چند بازی باکمک داوری برده ایم البته لطف تارتار ومجتبی حسینی راهم فراموش نمی کنیم ما هواداران قرمز به خاطر شما ناکسان به استقلال حمله میکنیم ومی گوییم خوب بازی نمی‌کند با وجود اینکه آنها بهترین خط دفاعی ،بهترین خط حمله ،بهترین نتیجه با وجود اینکه بازیکنان زیادی از دست داه اند فرهاد هم ۲بار از جام حذفی حذفمون کرده باید بمیرید ودیگه حرف مفت نزنید
  • عباس معصومی FR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    چه خبر از لورن بلان :)))))
    • آنالیزور DE ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      ابر قدقد فوتبال بگی ، باز میگنجه ! چون از پیشکسوت تا مربی و هوادار کارشون همینه که با چرند بافی و خزعبلات رقابت کنن ، شماها اگه به رقابت شرافتمندانه میخوردین که سلطانیفر هر ساله دستی بقیه تیمها رو نمکشید براتون . داور رو ازتون بگیرن چیکار میکنید ؟
  • هوادار قدیمی فوتبال IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    البته که یحیی صاحب سبک در فوتبال ایران است و در آینده نزدیک یکی از مطرح ترین مربیان آسیا خواهد شد اما دو عیب بد دارد اول اینکه تاکتیک گل زنی و برد در نیمه اول ندارد و نتیجه را به نیمه دوم واگذار می کند که این اصلا خوب نیست و باعث میشود یک نیمه را از دست بدهد در صورتی که پرسپولیس در سالهای اخیر کار تیم ها را در نیمه اول بخصوص بیست دقیقه اول تمام می کرد دومین عیب آقای گل محمدی در بازی های خاص ترسو بازی می کند و زیاد احتیاط می کند در صورتی که پرسپولیس منسجم و جنگنده همه تیم ها را به راحتی می برد این دو عیب را یحیی گل محمدی برطرف کند در ایران و آسیا بی نظیر خواهد بود
    • بهنام IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      این دو عیبی که شما نام بردی عیب نیست فاجعه است. بعید می دانم گل محمدی مربی طراز اولی بشود اما قبول دارم در مملکت کورها یک چشمی پادشاه است.
    • استقلال قهرمان IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      مربیان مطرح کجا؟ دست بردار بابا تو همین ایران هم کسی قبولش نداره چه برسه به آسیا یه دفعه می گفتی جهان و خودتو خلاص می کردی
    • ارتش سرخ IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      دقیقا با شما موافقم بخصوص در مورد ترسو بودن در بازی های خاص
  • اوف IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    میکروفن میبینه ول نمیکنه .. راستی از کونته چه خبر اون ازتون تعریف نکرد..خخخ
    • اردلان پرسپولیسی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      همینکه‌قیصر فوتبال دنیا‌ رییس باشگاه بایرن مونیخ وقتیکه‌تیمش با پرسپولیس بازی میکرد‌کفت‌ پرسپولیس را در حد بایرن‌مونیخ‌دیدم‌ برای فوتبال ایران‌مافیه..وقتی رییس فدراسیون فیفا برای‌دوبار به احترام‌پیشرفت فوتبال پرسپولیس اومد‌ایران‌ و‌بخاطر فوتبال مالکانه‌پرسپولیس ی سهمیه اضافه داد ب ایران که فوتبالیست های علی اضغری استقلال بیاد‌پلی اف لیگ قهرمانان‌اسیا برای شما و‌کل فوتبال اسیا کافیه..یادتون نره هروقت تونستین با پا به اندازه‌پرسپولیس با سر به‌پاس سالم بدین بیای محازی حرف‌مفت بزنین ...اتفاقا مطهری در زمره با دانش ترین مربیان ایرانیه..یادمه‌وقتی با اراش برهانی‌توی‌ورزش سه‌دعوت شدن‌ازس که حرف از تاکتیک میزد‌اینقدر چرت‌ میگفت‌که‌بچه شش ساله هم از شرم‌وخحالت نمیتونست نگای تلوزیون‌کنه
  • محسن IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    لورن بلان😂😂😂
  • حسین US ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    مطهری یه متوهم عقده ایه،، آخه گلابی ابر قدرت ایران سومین تیم پر افتخار اسیاس،، نه لنگی که ۶۰ساله حسرت قهرمانی به دلش مونده،، تو بازی رو در رو زیرید، تو تعداد قهرمانی زیرید،، تو تعداد جام همینطور چی میگی آخه توهمیو
  • رامین IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    حمید خان یحیی جان .پرسپولیس توانایی این رو داره ک تو نیم ساعت اول کار را تمام کنه چرا ایقد لفتش میدید .
  • اس اس IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    البته پیروزی با داوری خب بازی میکنه.یار دوازدهم داورو ازش بگیرن. بد ببین میتونه بازی کنه(:
  • مافیالنگی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    یحیی بااین سبک حتما ترانسفرمیشه شنیده میشه تیم اداره برق کابل میخواتش درحال رایزنی هستندبرااخرفصل
  • سه پیچ IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    البته یک اشکال بزرگ یحیی عدم مسئولیت پذیری و فرافکنی هنگام باختهاست،که به زمین و زمان گیر می دهد.البته یحیی مربی خیلی خوبی است اما صاحب سبک نیست،در ایران مربی موفق صاحب سبک نداریم،صاحب سبک یعنی کی روش حتی اگر از او متنفر باشیم یا مرحوم ایویچ، بلاژویچ و البته برانکو که شاگرد بلاژویچ بود و استراماچونی که بهترین و مدرنترین مربی خارجی دهه اخیر فوتبال در ایران بود.
  • رادین پرسپولیسی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    دمت گرم آقای مطهری باتعصب❤️❤️❤️
  • آنتی لنگیزاسیون IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    عاغای شیرین عقل دوباره نطقش باز شد... همچین میگه انگار لنگ داره تو لالیگا بازی میکنه.قبلا فکر میکردم دایره توهمات فانتزی فقط مربوط به سیاسیون میشه. ولی به لطف حمیده مطهره فهمیدم ورزش هم درین وادی توهم دستی داره بر آتش
  • قرمزته IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    ♥️♥️♥️♥️♥️♥️
  • طلوع آبی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    باز این لورن بلان دروغین لنگیا شروع به گنده گویی و گنده گوزی کرد.لورن بلان واقعی که خودش هیچ پخی نبود . و به خاطر نتایج ضعیفش با الریان با تیپا اخراجش کردند!!!.دیگه وای به حال نسخه لنگیش !!!.خخخخخ. آخه لمپن لنگی دیگه همه میدونند چه هوچیگر کثیفی هستی و فقط تو حرف ادعای شخصیت داری.چرا وقتی تیمت میبره تریپ جنتلمن و شخصیت میذاری؟!!!. و میگی‌ بیایم‌ فنی حرف بزنیم.!ولی وقته از تیم حریف عقب میفتید و گل میخورید.و شروع به لات‌بازی و عربده کشی میکنی؟؟!.برو دیگه مگه پیش طرفداران لنگی فیلم‌ بازی کنی و برات کیف کنند!!!.ولی ادمهای فهمیده و منطقی واقعی میدونند تو کی هستی .
  • رضا IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    مرسی خندیدیم،لورن بلان
  • مرتضی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    خخخخخخخخخخ.ابر قدرت نه بابا بارسا
  • برید خدمت مرد شید یالا IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    حمید خان نگو ابرقدرت ، الان استقلالیا ناراحت میشن ، به هرحال با این سبک تاتی تاتی چیز عذر میخام تیکی تاکایی که دارن ارائه میدن ناراحت میشن تیم دیگه ای بهتر معرفی بشه
  • حسین IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    آقای مطهری عزیز دو تیم ابی وقرمز از بهترین بازیکنها دارنداستفاده می‌کنند با توجه به جو داوری در۶۰ سال گذشته از تاج ابولحسن گرفته و.... هیچ داوری جرات نداره بازی را قانونی قضاوت کنه چون بعدش باید جواب خانواده‌اش هم بدهد خدا وکیلی اگر داور داور باشد شماها آبی وقرمز هیچ بازی را بدون اخراجی نمیتوانید بپایان برسانید اقا ترا خدا برید نگاه کنید بازی مس رفسنجان را آنوقت شما صحبت لورن بلان میکنید اقا شما چه آبی وقرمز بدون کمک داور اصلا نمی توانید هودار و...ببرید لطفا طرفداران قضاوت منصفانه داشته باشند شما بازی نساجی را با اون بضاعت سخت افزاری ونرم افزاری داشتید دهم لیگ هم نمیشدید اقا انصاف داشته باشید........
  • عرفان IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    یکی ندونه فکر می‌کنه آقای مطهری داره راجع به یک تیم معتبر اروپایی صحبت می‌کنه واقعیتش اینه که هیچ تیمی داخل ایران فوتبال زیبا و تاکتیکی بازی نمیکنه
  • امیر IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    باسلام وخسته نباشید؟ من طرفدارپرسپولیس هستم ولی ادم بایدخوب راخوب وبدرابدبدانه هرچقدربرخلاف علاقش باشه حمیدمطهری نه به خاطراینکه پرسپولیس کارمیکنه بله به خاطرشخصیتش همه دوستش دارندمن ازادمهای صبوروانهای که نمیخواهنددیگران راخراب کنندکه خودشان خوب باشندخوشم میادومطهری هم همچنین شخصیتی داره وشک نکنیدکه یکی ازارکان بزرگ پرسپولیسه به عنوان مثال ساکت الهامی ادم حسابی وبی ادایی هست باشخصیت تونمیتونی به کسی شخصیت بدی چون ذاتیه شایداگرمن چون پرسپولیسی هستم بگم مجیدی نچسبه وهیچوقت مربی بزرگی نمیشه فکرکنیدبه خاطراینکه استقلالیه نه یه اکبرپورتواستقلال بودگربه سیاه پرسپولیس بودهربازی دوگل میزدولی دوستش داشتم به خاطراینکه بی حاشیه ومعدب بودکاش تیمهابه اسمهانگاه نمیکردن مربی برای تیم انتخاب میکردندکه بجزنتیجه به تیمش هم اعتباربده نه تیمشابه حاشیه ببره خداوکیل شمامیتوانیدگل محمدی رابامجیدی مقایسه کنیدبدون طرفداری قضاوت کنیدگلمحمدی ادم باشخصیت وباکلاسیه ولی مجیدی به دردچاله بازارمیخوره من یه مثال دیگه میگم علی دایی افتخارفوتبال ایرانه ایناکه قبول داریدولی من میگم دایی هم پرستیژیه مربی باکلاس وصاحب سبک
  • عشق تاج IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    صاحب سبک هوچیگری البته با مشورت مطهری هوچی
  • ابی IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    جامهای اسنپی و داوری
  • امیر ایرانی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    گوشت تلخ.عقده ای
  • محمد IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    عجب ....تفسیر مغرورانه ای داری .....با این همه بازیکن ملی پوش،حمایت وزارت،حمایت رسانه،حمایت داوری،اگه این تیم دست هر مربی بدن‌ قهرمانش می‌کنه .کار ساده ای هست .اگه شهامت دارین چهارتا جوون‌ یا بازیکن امید بازی بدین ...هنوز دنبال سید جلال چهل‌ساله‌ هستین ....... اگه میتونید یکبار با عدالت قهرمان بشیم...
    • ناشناس IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      پنج سال شدیم بازم میشیم شیشتقلال
  • استقلال بزرگ IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    اگه خیلی واردی برو تو اروپا مربیگری کن آقا یحیی را هم با خودت ببر😂
  • آره ما لنگی هستیم IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    باجگاه لنگ مثل باغی میمونه که میوه درختهاش توهم و خود بزرگ بینی و نارسیسم مزمن هست، و باغبان این باغ حمیده مطهره... اصلا تباه... تباه
  • خنده IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    شمارامطهری اگرواقعاازفوتبال چیزی حالیته ازاین تیم که که ازملت دولت داوران وفدراسیون ورسانه هاوووووهمه جوره حمایتش می کنندبرین مربی تیم دیگه ببینیم چقدرسرت می شه پرسپولیس اگرچوب خشک هم بالا سرش باشه باباباها نتیجه می گیرد
  • محمدرضا سنجری IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    درود بر آقای مطهری گل 💐اسوه خاکی ها و با مرام ها
  • رضا علی IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    عشق عشق عشق
  • پارسا IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    به واقع کاملا شما نام خبرناهار رو یدک میکشید بدون هیچ شکی. کاسه کوسه رو جمع کنید. افراط و تفریط در این حد. این پول رو سر سفره بردن کار هرکسی نیست
  • پدرلنگیای هوچی متقلب IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    آخرین باربا نظریه حمیدبلان لنگ هنوزکمرصاف نکرده وداورا این کمرشکسته رو یاری میکنن تا سبک گل ممدی کامل بشه خخخخخخخ
  • عامر IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    لورن بلان
  • عشقپولیس IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    ❤️❤️
  • لنگ IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    خیلی آدم عقده ای هست
    • فرناز جک تری دی به خاطر مشتی دلار IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      من به اینا نمیبازم
  • حرف زدن روی هوا افتخار کیسه IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    این ابر قدرته یه واقعیته طبق رنکینگ فیفا پرسپولیس بهترین تیم ایرانه
  • کیا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    ایراد گرفتن به مهاجمان فعلی ایرانی در لیگ برتر کاری اشتباه هست، هر بازیکنی که دو فصل خودی نشون بده، تیم های خارجی خیلی سریع سرغش میان، مسئولین لیگ فقط باید دنبال تعادل باشند، این نشه که لیگ خالی از مهاجمان خوب بشه و در ادامه اون لیگی کم گل داشته باشیم، ما مثل برزیل نیستیم نه اصلا ولی چرا تفکر برزیلی رو وارد سیاست فوتبالی نکنیم؟ وقتی بازیکنان خوبمون رو میبرن چرا نباید بازیکن خارجی وارد لیگ نشه؟ یه دورانی بهترین بازیکنان به اروپا و لیگ های عربی انتقال داده می شدند، تا اینکه فوتبالمون وارد رکود شد و در ادامه به لطف کی‌روش دوباره به اوج فوتبالی خودمون در نظر بازیکن خوب برگشتیم. مسئولین فوتبال نباید اجازه بدن باز بازگشت به عقب داشته باشیم،
  • ققنوس US ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    درود عرض خاصی ندارم ، فقط اینکه مشت لورن بلان هم اخراج شد ، آره؟!! طبیعی بود ، بنده خدا همون برخوردی که تو راهرو با حمید هوچی داشته باعث شده تفکرات تاکتیکیش دگرگون بشه و بفهمه اصلا فوتبال رو درست نفهمیده ، تا الانم که مونده بود بخاطر راهنمائیهای حمید هوچی بوده 🤣🤣🤣
  • صفا IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    آقای مثلاً چیز فهم اگر وجودش داری برو یک تیم از لیگ یک بیار لیگ برتر با این همه حمایت و تصمیمات پشت پرده که پای دو وزیر یک ریس جمهور ویک معاون ریس جمهور چند مشاورریس جمهور ده ها نماینده و وکیل دهها روزی نامه نهار خوری ووو وجود داشته به جای پنج قهرمانی اگر اصغر چرخی هم مربی بود شش یا هفت قهرمانی می آورد
    • ناشناس IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      فعلا که همه پشت شما هستن ولی بازم به لطف خدا شکست میخورین
  • ناشناس IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    آقا این استقلالی ها چقد حسودن از واقعیت فرار نکنید خودتونم بکشید کادر فنی پرسپولیس بهترینه انسان های موفق همیشه بدخواه دارن پنج جام گرفتیم باتلاش باغیرت نه با موز کاری انشاالله به کوری چشمتون شیشمی هم میگیرم و شما بسوزید وبسورید
  • محمد س IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    خواب دیدی مطهری ؟ تیم حکومتی که قدرت مند نمیشه !!! جمع کن شوهای پوپولیستی رو ..... برین زیر پوش بپوشید در اثبات حکومتی بودن و بعد ی قول دو قول بازی کنین شاید قهرمان شدین در آسیا
  • مریم تاجی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    این وزیر هم توزر از آب درآمد اونم داره از پیروزی حمایت میکنه بازیکن از تیم‌های عربی بگیری الکی نیست وجلو استقلال سنگ اندازی میکنه
  • جاوید IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    لوران بلان گفته که داد بزنید بازیکن گل گهر را مصدوم کنید؟
  • پرسپولیس IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    استقلالی ها پرسمولیس این بازیکن داره میگیره اختلاف هم کم شده پرسپولیس به زودی جایگاه صدر جدولی را خواهد گرفت حالا بسووووووووووووووزیییییییییییییین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی