جنگ روسیه - اوکراین
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شاختار دونتسک این روزها خانه‌به‌دوش شده و مشخص نیست در آینده و پس از استقلال دونباس، چه سرنوشتی در انتظار این تیم خواهد بود.

اولین تیم‌های منطقه «دونباس» در دو سطح برتر فوتبال اوکراین به رقابت می‌پردازند اما سه تیم از زمان جنگ ۲۰۱۴ در جاهای دیگر بازی می‌کنند.

تیم‌های کریمه

در سال ۲۰۱۴ همه چیز در فوتبال اوکراین تغییر کرد. اعتراضات کیِف که دولت ویکتور یانوکوویچ را سرنگون کرد، جنگ دونباس و الحاق کریمه به روسیه برای همیشه، چهره فوتبال اوکراین را تغییر داد.

‌«سواستوپل» و «تاوریا سیمفروپل» در پایان همان سال فوتبال اوکراین را ترک کردند، اما یوفا به آن‌ها اجازه بازی در روسیه را نداد. آن‌ها اکنون در لیگ کریمه بازی می‌کنند. دومین تیم، اولین قهرمان اوکراین پس از کسب استقلال خود از اتحاد جماهیر شوروی بود و تنها تیمی است که در کنار شاختار دونتسک و دیناموکیف موفق به کسب این عنوان شده است.

شاختار و دیگر تیم‌ها

حالا اما با شروع این جنگ، بدون شک فوتبال نیز تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

تیم شاختار که قهرمان ۱۳ دوره لیگ برتر اوکراین، از سال ۲۰۱۴ مجبور شده خارج از دونتسک بازی کند و داریو سرنا بازیکن کروات پیشین این تیم در این مورد به روزنامه اسپانیایی «مارکا» در این باره گفت: «هر روز برای بازگشت به خانه دعا می‌کنم. همه چیز من هنوز آنجاست. فکر می‌کردم این درگیری زودتر از این‌ها تمام شود. جنگ نمی‌تواند ۲۰ سال طول بکشد. همیشه می‌گویم سلامتی و صلح دوتا از مهم‌ترین چیزهایی‌ست که می‌توانیم در زندگی داشته باشیم. بچه‌ها باید به مدرسه برگردند.»

ورزشگاه مدرن دونباس آرنا، جایی که در آن اسپانیا در یورو ۲۰۱۲ پرتغال را در ضربات پنالتی شکست داد، بمباران شد و باشگاه مجبور شد که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در لِویف بازی کند، سپس از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ در خارکیف باشد و الان در کیف و ۷۵۰ کیلومتری خانه بازی می‌کند.

زوریا هم با چنین وضعیت مشابهی روبه‌روست و در فاصله ۴۰۰ کیلومتری خانه در زوپورییا بازی می‌کند. دو تیم دیگر دونباس در ورزشگاه خود باقی ماندند. ماریوپل در قعر جدول لیگ برتر است و در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ در دنیپرو بازی می‌کرد. کراماتورسک در دسته دوم قرار دارد.

جنگ روسیه - اوکراین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی