نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
کارلو آنچلوتی؛ نشست خبری رئال‌مادرید - بارسلونا
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کارلو آنچلوتی سرمربی تیم رئال مادرید معتقد است که غیبت برترین گلزن این تیم در ال‌کلاسیکو مانع از پیروزی صدرنشین جدول رده‌بندی لالیگا نخواهد شد.

کارلو آنچلوتی در نشست خبری پیش از بازی یک‌شنبه شب تیمش برابر بارسلونا در هفته بیست‌ونهم لالیگا به غیبت کریم بنزما در این بازی به دلیل مصدومیت اشاره کرد و گفت: «باید شرایط بنزما را برای آینده بررسی کنیم اما در این فصل او خیلی خوب کار کرده است. با این حال غیبت او آنقدرها هم روی تیم تأثیر منفی نگذاشته است. او هنوز هم بهترین گلزن لیگ است و در بازی‌های فراوانی گل زده است. اگر مصدوم هم نمی‌شد، گاهی اوقات به او استراحت می‌دادم. بنزما در مقطع خوبی از فصل مصدوم شد و الان هم فکر می‌کنم که همین اتفاق دوباره تکرار شده چون ما بعد از ال‌کلاسیکو دو هفته استراحت خواهیم کرد (به خاطر برگزاری بازی‌های ملی). بنزما با توجه به مصدومیتش می‌توانست به فرانسه برود اما ماند تا ریکاوری کند و سرحال‌تر برگردد.»

ال‌کلاسیکو بعد از دو سال دوباره به سانتیاگو برنابئو برمی‌گردد. بازی خانگی قبلی کهکشانی‌ها برابر بارسلونا در لالیگا به دلیل عملیات عمرانی در سانتیاگو برنابئو در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو برگزار شده بود. کارلتو در این باره گفت: «آخرین ال‌کلاسیکویی که در اینجا برگزار شده بود، شبی فراموش نشدنی را ساخت. همه ما آن شب را به یاد داریم. هواداران می‌خواهند که آن را تکرار کنیم و به نظرم این کار امکان پذیر است. نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم. حال تیم ما خوب است. من هم از تمام بازیکنانم و وضعیت تیم راضی هستم. همه برایم احترام قائل هستند اگرچه می‌دانم آن بازیکنانی که کمتر بازی می‌کنند، بیشتر تحت فشار هستند اما در کل از همه بازیکنانم راضی‌ام.»

آنچلوتی درباره سبکی که تیمش برابر بارسلونا بازی خواهد کرد گفت: «سبک بازی رئال مادرید باید سبکی باشد که تمام خصوصیات بازیکنانش را در بر بگیرد. در واقع تمامی تیم‌ها باید چنین سبکی داشته باشند. به همین دلیل من هیچ احتمالی را رد نمی‌کنم و سعی می‌کنم که همه بازیکنانم راحت باشند. آنها را مجبور به هیچ کاری نمی‌کنم. فوتبال فقط یک سبک نیست، یک هویت است. اینجا هر کاری بخواهم می‌توانم انجام دهم چون تیمی که دارم یک تیم بسیار باکیفیت است.»

کارلتو در پاسخ به این سؤال که آیا نگران مصدومیت‌های بنزما نیست و چه برنامه‌ای برای پر کردن جای خالی او دارد، اظهار داشت: «او بازیکنی ۳۴ ساله است و گاهی اوقات چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. مصدومیت بنزما جزئی است و او هم خیلی سریع ریکاوری‌اش را شروع کرده است. باید دو هفته دیگر به او فرصت بدهیم و بعد از آن بازخواهد گشت و دوباره تفاوت‌ها را رقم خواهد زد. وضعیت او مرا نگران نمی‌کند، همینطور غیبتش چون تا آخر فصل هنوز زمان زیادی باقی مانده که او برگردد و دوباره تأثیرگذار ظاهر شود. جانشین او؟ بله مشخص شده اما من به شما نخواهم گفت. هرگز سلامت بازیکن‌مان را به خاطر نمی‌اندازیم. حتی اگر برای بازی مقابل پاری‌سن‌ژرمن هم می‌گفتند که ممکن است مصدومیتش تشدید شود به او بازی نمی‌دادم. فردا بنزما نمی‌تواند بازی کند چون تمرین نکرده و هنوز کمی احساس ناراحتی می‌کند.»

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه آیا رئال مادرید بدون بنزما هم خواهد توانست ال‌کلاسیکو را فتح کند، گفت: «بله من اینطور فکر می‌کنم. ما می‌توانیم از عهده‌اش برآییم. بنزما بدون شک بازیکن مهمی برای این تیم است اما اکنون باید بدون او این کار را انجام دهیم.»

آنچلوتی درباره همتای جوان خود در بارسلونا، ژاوی هرناندس و تغییراتی که در این تیم بعد از ورود او ایجاد شده است هم تأکید کرد: «هویت بارسلونا هرگز تغییر نمی‌کند. شیوه بازی این تیم بسیار مشخص است. ژاوی هم کاملاً به این سبک واقف است و دارد کارش را خوب انجام می‌دهد. بارسلونا از زمانی که او آمده خیلی پیشرفت کرده است و تیمی پویا و پرتحرک شده است. بارسلونا تیمی کامل است و ژاوی هم به نظر من دارد این تیم را به خوبی هدایت می‌کند.»

سرمربی کهکشانی‌ها در پایان درباره نتیجه بازی و تأثیر آن بر کورس قهرمانی لالیگا عنوان کرد: «اگر بازی فردا را ببریم، سه امتیاز دیگر به امتیازات‌مان اضافه و به قهرمانی نزدیک‌تر می‌شویم. اگر مساوی کنیم یک امتیاز دیگر اضافه کرده‌ایم و اگر ببازیم در آن صورت باید هر احتمالی را در نظر داشته باشیم. تمام تیم‌ها تا آخرین زمانی که شانس داشته باشند، خواهند جنگید.»

ال‌کلاسیکوی دوم فصل یکشنبه شب از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی