نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تیم ملی فوتبال ایران
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست مقابل کره جنوبی، صدرنشینی آسیا در رنکینگ فیفا را از دست داد و ژاپن توانست خود را به بام آسیا برساند.

در حالی که بسیاری منتظر پیروزی ایران مقابل کره جنوبی بودند تا تیم ملی با صعود احتمالی در رنکینگ فیفا، از اندک شانس خود برای رسیدن به سید دوم قرعه کشی جام جهانی استفاده کند، اما شرایط با یک شکست تغییر کرد. حالا اگر همه چیز را روی کاغذ در نظر بگیریم، ایران در رنکینگ جدید فیفا حتی صدرنشینی در آسیا را هم از دست خواهد داد و در سید سوم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار می‌گیرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از دیدار با کره جنوبی ۱۵۷۲.۸۹ امتیاز داشت که با توجه به شکست مقابل کره جنوبی ۱۳.۷۰ امتیاز منفی گرفت و حالا ۱۵۵۹.۱۹ امتیاز دارد که با این شرایط با دو پله سقوط در رتبه ۲۳ جهان و دوم آسیا قرار گرفت. ایران مدت‌ها بود شکست نمی‌خورد و با پیروزی‌های متوالی توانسته بود در قاره آسیا، در صدر جدول رنکینگ فیفا قرار بگیرد، اما با شکست مقابل کره جنوبی، جای خود را به ژاپن داد.

ژاپن توانست با پیروزی مقابل استرالیا ۱۱ امتیاز مثبت کسب کند و ۱۵۴۹.۸۲ امتیاز خود را را به ۱۵۶۰.۸۲ برساند تا با ۱.۶۳ امتیاز بیشتر از ایران، به رتبه ۲۲ جهان و اول آسیا برسد. اگر بازی‌های روی کاغذ دو تیم ایران و ژاپن را محاسبه کنیم، تیم ملی فوتبال کشورمان شانس کمی برای پس گرفتن جایگاهش در رتبه نخست آسیا دارد و به نظر می‌رسد که در رنکینگ بعدی فیفا، در جایگاه دوم آسیا قرار بگیرد.

ژاپن روز سه‌شنبه به مصاف ویتنام خواهد رفت که روی کاغذ می‌توان گفت از سد این تیم به راحتی عبور می‌کند. اگر ژاپن را مقابل ویتنام پیروز میدان بدانیم، این تیم ۵.۱۳ امتیاز دیگر کسب خواهد کرد و جمع امتیازاتش را به ۱۵۶۵.۹۵ خواهد رساند. این در شرایطی است که اگر تیم ایران را هم روی کاغذ مقابل لبنان برنده بدانیم، تیم ملی کشورمان تنها ۵.۳ امتیاز مثبت کسب خواهد کرد که می‌تواند جمع امتیازاتش را به ۱۵۶۴.۴۹ برساند که اختلاف امتیاز با ژاپن به ۱.۴۶ خواهد رسید که این اختلاف اجازه صدرنشینی ایران در قاره آسیا را نمی‌دهد.

تیم ملی فوتبال کشورمان تنها در یک صورت شانس خواهد داشت که بار دیگر صدر قاره آسیا را از ژاپن پس بگیرد و آن هم در شرایطی است که ژاپن به پیروزی نرسد. در صورت تساوی ژاپن مقابل ویتنام، ۷.۳۷ امتیاز منفی می‌گیرد و جمع امتیازاتش ۱۵۵۳.۴۵ می‌رسد و اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، ایران با پیروزی احتمالی مقابل لبنان ۱۵۶۴.۴۹ امتیازی خواهد شد و با ۱۱.۰۴ امتیاز اختلاف نسبت به ژاپن، می‌تواند بار دیگر به صدر آسیا برسد. در صورت شکست احتمالی ژاپن و ۱۹.۸۷ امتیاز منفی که برای این تیم محاسبه خواهد شد، این تیم را با سقوط عجیبی همراه می‌کند و این تیم به امتیاز ۱۵۴۰.۹۵ می‌رسد که در این صورت، ایران حتی اگر مقابل لبنان به مساوی برسد و ۷.۲ امتیاز منفی بگیرد و به ۱۵۵۱.۹۹ امتیاز برسد، بازهم بالاتر از ژاپن خواهد بود.

هر چند اینها فقط احتمالات مثبت برای تیم ملی است و اگر تصور کنیم ایران در دیدار مقابل لبنان هم شکست بخورد و رقبایی چون ژاپن و کره جنوبی به پیروزی برسند، تیم ملی کشورمان حتی تا رتبه سوم آسیا سقوط خواهد کرد. چرا که شکست مقابل لبنان ۱۹.۷ امتیاز منفی برای ایران به دنبال خواهد داشت و ایران به امتیاز ۱۵۳۹.۴۹ می‌رسد. با فرض پیروزی کره جنوبی مقابل امارات، این تیم ۷.۹۹ امتیاز خواهد گرفت و به ۱۵۴۴.۵۴ می‌رسد که می‌تواند از ایران در رنکینگ آسیا هم عبور کند که با رقم خوردن هر نتیجه‌ای در دیدار ژاپن و ویتنام، ایران به رتبه سوم آسیا سقوط خواهد کرد، اما تیم ملی در بدترین شرایط هم از رتبه سوم آسیا پایین‌تر نخواهد رفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    اسکوچیچ اصلا در حد و اندازه کیروش نیست. سابقه مربیگری تیم های ملی را نداشته ولی فقط از ویلموتس بهتر است
  • علی JP ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    شما شرمتون نمیآد میگین صدر جدول رو از دست دادیم ؟ خجالت نمیکشین ؟ بابا شما چند تا کشور بدبخت و فلک زده و درگیر جنگ رو بردین شما در حد کره و ژاپن نیستید فقط میتونید این دو تا تیم رو تو بازی های آسیایی ببرید که تیمهای جوانانشونو میآرن اونا رو میبرید کیف هم میکنید
  • متين IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    بازي ايران و كره در 14 سال اخير هميشه نزديك بوده و اكثرا هم ايران دفاعي بازي كرده و با تك اشتباه حريف برده يا مساوي كرده. حالا از بدشانسي اسكوچيچ اين بازي مصادف شد با غيبت چند بازيكن اصلي و اشتباه فردي تيم ما. با اين وجود كادر فني هم در اين باخت بي تقصير نبود. الكي اينقدر كيروش را بزرگ نكنيم.
  • حسن IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    مهم اینه که در جام جهانی نتیجه بگیریم.
  • جمشید IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    اتفاقا اسکوجیچ مربی بسیار باهوش و کاربلدی است .کدام مربی بوده که بعد از حداقل ۱۰ مسابقه باختی در کارنامه اش نبوده باشه و به این راحتی تیم را راهی جام جهانی گند .بالاخره شکست برای همه تیمها هست منتها ما ایرانیها جنبه باخت را نداریم .ضمنا تاریخ نشان داده تیم ایران هر وقت که نیازی به برد نداشته بازی را ول کرده و باخته است.مثل بازی با کره که اصلا معلوم بود از سر ناچاری به زمین رفته بودند.ضمنا ۴ بازیکن اصلی را نداشتیم .و عارف غلامی هم در پست تخصصی خود نبود .نمیدانم چرا؟و عابدزاده هم که باید خداجافظی کند چون نشان داد در حد تیم ملی نخواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی