نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
دراگان اسکوچیچ - تیم ملی ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی برای پایان کار در مقدماتی جام جهانی، یک بازی دیگر مقابل لبنان در پیش دارد. نتیجه این بازی در وضعیت تیم ملی تاثیر ندارد اما در سرنوشت اسکوچیچ چرا!

آرتین زهرابی؛ شکست تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی برای افکار عمومی گران تمام شد. این باخت که به موازات بردهای متوالی ایران مقابل سوریه، عراق و امارات اتفاق افتاد، با انتقادهای فراوانی مواجه شده است.

بیبشتر از همه اما این دراگان اسکوچیچ است که به کنج رینگ رفته و از شر نقدهای تند و آنچنانی در امان نیست؛ شاید به این دلیل که او در سخت ترین بازی تیم ملی در سئول، موفق نشد تیمی آماده و قبراق را روانه میدان کند.

تجربه نشان داده در صورتی که تیم ملی بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد، فارغ از نتایجی که رقم می‌خورد، مردم از این تیم حمایت می‌کنند. حداکثرش هم این است که شاید نقدهایی درباره وضعیت تیم ملی داشته باشند اما این طور نیست که در قامت مخالف ظاهر شوند. اسکوچیچ از لحظه‌ای که قافیه را به کره جنوبی باخت، تحت فشار قرار گرفت؛ تا جایی که حتی برای او در فضای مجازی جانشین تعیین شد!

واقعیت ماجرا اما چیست؟ آیا اسکوچیچ را باید در این شرایط برکنار کرد؟ اگر بر فرض محال این اتفاق رخ بدهد، جانشین او از کجا می‌آید؟

در حال حاضر به نظر می‌رسد این نکته نادیده گرفته شده که تیم ملی برای پایان کار در مقدماتی جام جهانی، یک بازی دیگر مقابل لبنان در پیش دارد. نتیجه این بازی در وضعیت تیم ملی تاثیر ندارد اما در سرنوشت اسکوچیچ چرا! او باید هر طور حریف را شکست بدهد تا بخشی از خاطرات شکست مقابل کره جنوبی از اذهان پاک شود.

جانشین دراگان اسکوچیچ در فضای مجازی مشخص شد؟/ بحث داغ امروز؛ سرمربی تیم ملی بماند یا برود؟

پس از این بازی، حالا باید به حرف آنهایی توجه کرد که یکسره می‌گویند اسکوچیچ  دیگر نباید در تیم ملی بماند. در فاصله کوتاهی که تا برگزاری رقابت‌های جام جهانی باقی است، کدام مربی بزرگ خارجی، بیکار است و چنین مسولیت بزرگی را قبول می‌کند؟ مربیان بزرگ و بین المللی در کارهای خود و مسئولیت‌هایی که به آنها محول می‌شود برنامه دارند؛ این مربیان می‌دانند برای حضور در تیم ملی ایران باید آماده حذف از همان مرحله نخست جام جهانی باشند و شانس صعود بسیار کم است.

این مربیان می‌دانند بعضی‌ها در ایران بابت شکست ناپلئونی مقابل اسپانیا یا تساوی برابر پرتغال، علیه سرمربی وقت تیم ملی داد سخن سر می‌دادند! اگر این عده از افراد برای سرمربی بعدی نیز به همین بهانه، ارتش فحاشی تشکیل بدهند و حذف از جام جهانی را چماق کنند، این یکی هم که باید از ایران برود!

بهترین حالت برای تیم ملی، این بود که پس از پایان کار کی روش در فوتبال ایران، یک مربی در کلاس جهانی جانشین او می‌شد اما انتخاب اشتباه و فاجعه بار ویلموتس و صدور حکم عجیب برای دراگان اسکوچیچ (که مشخص بود از سرناچاری است) کار را به اینجا کشاند.

کره جنوبی، عیار فنی و وضعیت ما را در ادامه راه مشخص کرد اما همین امروز هم اسکوچیچ را کنار بگذاریم، برای انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی مشکل داریم؛ این واقعیتی است که نمی‌توانیم نادیده‌اش بگیریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    ب هرحال تیم ملی اگ قراره با ی مربی در سطح اسکوچیچ ب جام جهانی بره بهتره اون مربی ایرانی باشه اگ ن ی مربی در کلاس جهانی و کاملا حرفه ای باید رو نیمکت باشه ک با اینهمه ستاره حداقل قهرمان آسیا بشیم بعد جام جهانی
  • مهردادقادری IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    درطول بازیها فقط یک تعویض درست داشته ابدادزاندازه تیم ملی نیست مامربی چون قلعه نویی داریم من پرسپلیسیم
  • محمد IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    اسکوچیچ بله قربان گوی فدراسیون فوتباله .. از نظر فنی هم خیلی به شدت سطح پایینی داره .. هرچه زودتر برای جلوگیری از آبرو ریزی در سطح بین‌المللی در بازی های جام جهانی باید کنار گذاشته شود .. بهترین سرمربی و مربی تیم ملی هم باید ایرانی باشه می‌تونه از بین مهدی مهدوی کیا، وحید هاشمیان، جواد نکونام باشه (علی دایی اصلا از نظر فنی نمیتونه مربی تیم ملی مخصوصا در این برهه زمانی باشه)
  • سعادت IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    واقیعت این است که باخت تیم ملی به هیچوجه نتیجه دانش اسکوچیچ نیست بلکه این باخت فقط ناشی از اشتباهات فردی یک بازیکن است که صرفا با سفارشات پدر بر سنگر تیم قرار گرفته و این چنین موقعیت تیم بزرگی چون ایران و مربی بزرگی چون دراگان را به مخاطره انداخته است.
  • سیدرضا IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    بهترین تصمیم راضی کردن مصر با جدایی کیروش و بستن قرارداد تا ۲۰۲۶ با معمار فوتبال نوین و با برنامه ما هست اما اگر نشد آوردن مربی طراح و صاحب سبک و انتخاب علی دایی بعنوان سرمربی
  • شهریار IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    باسلام به نظرم اگربخان مربی تیم ملی رابرکنار کنند بهترین وکم هزینه ترین راه انتخاب امير قلعه نویی یاعلی دايي است..والسلام
  • پسر آبی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    اسکوچیچ واقعا مربی با دانشی نیست.هر مربی حتی ایرانی با این بازیکنان هم‌نتیجه می گیره.تیمی رو که کیروش بسته حالا حالاها جواب میده.دانش فوتبال نداره
  • سامانی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    خحالت داره با ی باخت اینطوری تیتر میزنید ننک بر کسانی که از تخریب تیم ملی نون میخورند و اسمش را دلسوزی گذاشتند شما چرا برای مسائل سیاسی و وضعیت مملکت و اختلاسها اینقدر کاراگاهانه و سهت برخورد نمیکنید . این خق نربی بود ببینه تیمش چطور زیر فشار تاب میاره با وجود نبود ۵ یار اصلی
  • علی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    فقط استراماچونی
  • شروین IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    اسکوچیچ باید عوض بشه در حد نام ایران نیست
  • ناشناس IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    آقای ارتین. زهرت رو کجا میخواهی بریزی وقتی که ازپیروزیهای متوالی دراگان سرمست وپیروز بودی!؟ . بنده خدا تنها که بازی نکرده پس 11بازیکن وسط زمین چکاره بودن.
  • ایرانی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    سلام نتایج حاصل از دوران اسکوچیچ صرفا نشات گرفته از هوش و ذکاوت و تجربه مربیگری ایشان نیست.تیم ملی فعلی و کثرت مهره های جوان و باتجربه در آن و سوابق مربیان باکلاس و باتجربه در گذشته ماه عسل تیمی است که به اسکوچیچ به میراث رسید و آنقدر که تیم ملی باید از وجود مربی بهره میبرد این مربی بود مه از تیم ملی به شهرت و منفعت رسید. اسکوچیچ با تمام احترامی که برایش قائل هستیم مربی ای در حد و اندازه حام جهانی نیست و نمیتواند چیزی بیشتر از مربیان گذشته به تیم بدهد. اگر قرار است تیم ملی به مربی جدید و در حد و اندازه این تیم فکر نکند بهتر است به جای اسکوچیچ یک مذچربی ایرانی هدایت این تیم را به عهده بگیرد. اگر چه دوران طلائی فوتبال ایران با وجود کثرت لژیونرهایی که دارد این شایستگی را دارد که بتواند با هدایت یک مربی باکلاس و کارکشته و البته به نام بتواند به رویای صعود از مرحله مقدماتی فکر کند.حال که صعود به جام جهانی دیگر مثل کذشته سخت و دشوار و همراه با اما و اگر نیست و توالی حضور در سالهای اخیر به امری عادی بدل کشته شایسته است با یک برنامه ریزی دقیق و البته بسیار فوری مربی شایسته ای انتخاب کنیم.
    • محمد IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      خب اگر اینطوره چرا ویلتموس که حداقل از اسکوچیچ بالاتره نتیجه نگرفت؟؟
  • ! IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    عامل رفتن کیروش پرسپولیسیان
  • ناصر IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    اگر قرار بر برکناری اسکوچیچ باشه، بهترین گزینه امیر قلعه نوعیه.
  • فری MX ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    من کاری به اینها نداردم ولی یک هیج سه هیچ چه فرقی داشت که نه قایدی اوردی نه ترابی نه انصاری فر غیر اینک میخواهی کسانی که توی تیم های هستند که اگر از تیم ملی رفتی بعنوان مربی استخدامت کنند ترابی توی لیک بده قایدی بد
  • مهران IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    اسکوچیچ در حد تیم شموشک نوشهرم نیست. بازیکنای ما ۴تا تیم پکیده و جنگ زده رو بردن اینکه دیگه هنر نیست. خوشحالی از برد مقابل لبنان و عراق و سوریه بخدا شرم آوره . من ک اسکوچیچو ب عنوان توپ جم کنم قبول ندارم
  • گلمراد IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    فقط گابریل کالدرون
  • محمدرضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    اسکوچیچ به درد تیم ته جدولی ما فجرسپاس ام نمیخوره چه برسه به تیم ملی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی