نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
الساندار کمپدلی
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران گفت: ولاسکو در ایتالیا هم بسیار محبوب است و همه او را دوست دارند. من و ولاسکو سال‌ها با هم همکاری داشتیم و ارتباط دوستانه‌ای با هم داریم.

الساندار کمپدلی که به تازگی هدایت تیم ملی والیبال بانوان ایران را بر عهده گرفته اهل ایتالیا است و سابقه همکاری با خولیو ولاسکو را دارد. او در گفت‌وگویی به سؤالات مختلفی که عمدتاً غیروالیبالی بودند پاسخ داد:

در این مدت که در ایران حضور دارید چقدر با فرهنگ و جامعه ایران آشنا شدید؟

من هنوز آنچنان که باید با جامعه ایران آشنا نشده‌ام؛ چون فقط در اردوهای تیم ملی حضور داشته‌ام و فرصت نشده میان مردم بروم.

در ایران تفکری وجود دارد مبنی بر اینکه مردم ایتالیا شباهت‌هایی در فرهنگ و نوع زندگی با مردم ایران دارند. با توجه به اینکه شناخت شما از مردم ایران فقط به بازیکنان تیم ملی محدود می‌شود این تشابه فرهنگی را احساس کرده‌اید؟

فرهنگ ایران برای من بسیار قابل احترام است؛ اما با فرهنگ ایتالیا متفاوت است. مثلاً من از روزی که به ایران آمدم به حجاب احترام گذاشتم و آن را پذیرفتم؛ اما هنوز برای من تازگی دارد. البته برای من جالب است که زنان در ایران جایگاه‌های مدیریتی مهمی در حوزه‌های سیاست و ورزش در اختیار دارند؛ اما در ایتالیا اینگونه نیست. حتی تعداد مربیان زن ایران که دارای گواهینامه بین‌المللی هستند از مربیان زن ایتالیایی بیشتر است.

در ایران سینمای ایتالیا و بازیگرانی مثل رابرت دنیرو و آل پاچینو محبوبیت زیادی دارند و بسیاری از مردم ایران فیلم پدرخوانده را دیده‌اند. در بسیاری از فیلم‌های ایتالیایی مثل همین فیلم پدرخوانده، مافیای ایتالیا به نمایش گذاشته شده است. واقعاً در ایتالیا چنین مافیایی وجود دارد؟

مافیای ایتالیا در فیلم‌های سینمایی بزرگنمایی نشده و واقعیت دارد و یک حقیقت است. هر کشوری مسائلی دارد که پنهانی است و در هر دوره کم و زیاد می‌شود. مافیا بخشی از واقعیت‌های ایتالیا است؛ ‌اما همانطور که گفتم در بازه‌های مختلف زمانی میزان فعالیت مافیا کم و زیاد می‌شود.

ولاسکو با تیم ملی والیبال مردان ایران عملکرد موفقی داشت و همچنان بین مردم ایران محبوب است. چقدر این مربی در تصمیم شما برای قبول سرمربیگری تیم ملی بانوان ایران تأثیر داشت؟

ولاسکو در ایتالیا هم بسیار محبوب است و همه او را دوست دارند. من و ولاسکو سال‌ها با هم همکاری داشتیم و ارتباط دوستانه‌ای با هم داریم. برای حضور در ایران هم با ولاسکو مشورت کردم و توصیه او بود که باعث شد پیشنهاد فدراسیون والیبال ایران بپذیرم. ضمن اینکه پس از مشورت با ولاسکو به این نتیجه رسیدم که حضورم در ایران می‌تواند برای تیم ملی بانوان مفید باشد.

از اینکه برای تماشای مسابقات والیبال مردان باید اجازه می‌گرفتم خیلی تعجب کردم/ مافیا در ایتالیا وجود دارد/ ولاسکو در کشور من هم محبوب است

بازی کدام یک از بازیکنان والیبال ایران را می‌پسندید؟

امیرحسین توخته یکی از بازیکنانی است که به نظرم آینده خوبی خواهد داشت. معنوی نژاد و موسوی هم بازیکن خوبی بودند. البته فکر کنم معنوی نژاد دچار مشکلی شده که دیگر حضور پررنگی در والیبال ندارد. در لیگ ایران هم‌ امین اسماعیل نژاد عملکرد عالی داشت. در مورد بهترین بازیکنان زنان هم الان اظهارنظر نکنم بهتر است.

به نظر شما مربیان ایرانی می‌توانند در لیگ‌های معتبر اروپایی مربیگری کنند؟

من از صحبت مربیان با بازیکنان در حین بازی متوجه می‌شوم که آنها در چه سطحی قرار دارند؛ اما چون زبان فارسی را نمی‌فهمم نمی‌دانم مربیان ایرانی چه صحبت‌هایی با بازیکنان می‌کنند.

قبل از اینکه به ایران بیایید چه چیزهایی درباره کشورمان شنیده بودید؟

مطمئن بودم که مردم ایران بسیار خونگرم و قاطع در رسیدن به اهدافشان هستند. سعی کردم بدون اینکه چیزی درباره ایران بشنوم به اینجا بیایم؛ چون ممکن بود روی تصمیمم تأثیر بگذارد؛ اما شنیده بودم که ایران کشور بسیار زیبایی است.

چه چیزی در ایران برای شما خیلی عجیب بود؟

از اینکه برای تماشای مسابقات والیبال مردان باید اجازه می‌گرفتم خیلی تعجب کردم؛ چون در ایتالیا چنین چیزی وجود ندارد.

و صحبت پایانی...

‌امیدوارم مثل ولاسکو که نام نیکی از خود به جا گذاشت و مسیرش ادامه پیدا کرد، من هم بتوانم از خودم نام نیکی به جا بگذارم و کاری ماندگار برای والیبال بانوان ایران انجام دهم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی عسگری IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    چقد خوشگل وخوشتیپ هم هستی
  • عبدالله IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    خانم کمپدلی آرزو میکنم که شما در ایران موفق باشید و با خاطره ای خوش ایران را ترک کنید
  • محسن IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    تفاوت انتخاب مربیان در فدراسیون والیبال و فوتبال! فدراسیون والیبال میره دستیار یه مربی بزرگ رو میاره برای تیم بانوان، بعد فدراسیون فوتبال به فکر اینه که بره مربی ای رو که نتونسته تیم ملی رو به جام جهانی ببره، جایگزین مربی ای کنه که تیم ملی رو با اقتدار به جام جهانی برده!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی