نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
اسپاتیفای - بارسلونا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قرارداد پرحاشیه باشگاه بارسلونا با شرکت اسپاتیفای، درآمدی بالغ بر ۴۳۵ میلیون یورو به این باشگاه لالیگایی اضافه خواهد کرد.

روز یکشنبه، اعضای بارسلونا در مورد تصویب قرارداد حمایت مالی با اسپاتیفای رأی خواهند داد. این جلسه‌ای تاریخی خواهد بود به دو دلیل؛ اول چون از راه دور خواهد بود و دوم به این دلیل که برای اولین بار به نام ورزشگاه باشگاه رأی خواهند داد.

این مجمع بدون جنجال نبود زیرا بارسلونا نتوانست جزئیات مالی این توافق را ارائه دهد. نه به میل خود، بلکه به این دلیل که اسپاتیفای، همانطور که در صدها قراردادی که هر سال امضا می‌کند، یک بند محرمانه را اعمال می‌کند.

خوان لاپورتا، رئیس بارسا، پیش از این در آخرین اظهارات خود اعلام کرده بود که سیاست بارسلونا شفافیت حداکثری با اعضای باشگاه است و آرزوی او این است که بتواند به این اصل عمل کند. این تضاد منافع ناشی از ویژگی خاص بارسا، که متعلق به اعضای آن است، و اسپاتیفای، یک شرکت چندملیتی خصوصی، است.

نشریه «اسپورت» اما در موقعیتی است که ارقام دقیق این توافق تاریخی بین بارسلونا و اسپاتیفای را فاش کند. این درک، که در یک زمینه بسیار خاص در صنعت فوتبال به وجود می‌آید، با توجه به اینکه این صنعت آغاز به بیرون آمدن از بحران گیج‌کننده ناشی از همه‌گیری کرده است، به سه بخش تقسیم می‌شود.

اسپانسر پیراهن

قسمت اول ۴ ساله است، که شامل مدت قرارداد اسپانسری جلوی پیراهن‌های تیم‌های مردان و زنان می‌شود. مقدار ثابت ۵۷٫۵ میلیون یورو به اضافه ۲٫۵ میلیون در متغیرهایی وجود دارد که به‌دست آوردن‌شان بسیار آسان است. این ۶۰ میلیون در سال نمایانگر ۲۴۰ میلیون یورو در ۴ سال آینده است.

قسط دوم به مدت سه سال است و بارسا قرار است ۵ میلیون یورو در هر فصل برای لباس تمرینی تیم‌های مردان و زنان دریافت کند. در مجموع ۱۵ میلیون یورو طی سه سال آینده.

نوکمپ

حق نامگذاری نوکمپ نیز به دو بخش تقسیم می‌شود. اولین مورد برای ۴ سالی است که کار بازسازی در ورزشگاه انجام می‌شود. باشگاه ۵ میلیون یورو برای قرار دادن نام اسپاتیفای در ورزشگاه خود دریافت خواهد کرد که در مجموع ۲۰ میلیون یورو است. از سال پنجم این رقم برای ۸ فصل آینده به ۲۰ میلیون یورو در سال تبدیل می‌شود. به عبارت دیگر، ۱۸۰ میلیون دیگر برای بارسلونا تضمین می‌شود.

با تمام این دارایی‌ها (پیراهن و ورزشگاه)، باشگاهی که لاپورتا از مارس ۲۰۲۱ ریاست آن را برعهده داشته، حداقل ۴۳۵ میلیون یورو از این شرکت سوئدی دریافت خواهد کرد.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی