آخرین واکنش بیرانوند در خصوص بازگشت به پرسپولیس/ انگیزه‌ام ۱۰ برابر شده است/ نباید به انگلیس ببازیم
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علیرضا بیرانوند گلر ملی‌پوش ایران می‌گوید تیم ملی توانایی صعود به دور بعدی جام جهانی را دارد.

علیرضا بیرانوند بعد از ۴ بازی نیمکت‌نشینی در مرحله مقدماتی جام‌جهانی، سرانجام در آخرین بازی برابر لبنان درون دروازه ایستاد تا دوباره جایگاهش را در ترکیب ثابت ایران به‌دست بیاورد. او در جام‌جهانی روسیه هم درخشش قابل‌توجهی داشت و یکی از مهم‌ترین اتفاقات دوران فوتبالش را با مهار پنالتی کریستیانو رونالدو رقم زد.

هرچند حضور امیر عابدزاده در ۴بازی از مرحله مقدماتی، این تصور را در برخی ایجاد کرده که او دروازه‌بان ثابت تیم ملی خواهد بود، ولی تجربه حضور در جام‌جهانی باعث خواهد شد تا کادر فنی تیم ملی به سادگی از تجربه گلری مثل بیرانوند عبور نکند. حالا بیرانوند می‌خواهد تا چند ماه دیگر برای دومین‌بار بازی در جام‌جهانی را تجربه کند و با اشتیاق زیادی در مورد آینده صحبت می‌کند. با بیرانوند در مورد قرعه ایران در جام‌جهانی و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم که او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.

  علیرضا، در مورد قرعه ایران در جام‌جهانی چه صحبتی داری؟

خب، هر احتمالی وجود داشت و این قرعه‌کشی برای همه تیم‌ها، بازیکنان، مربیان و هواداران فوتبال در نقاط مختلف دنیا، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. برای ایرانی‌ها نیز مهم بود که با چه قرعه‌ای مواجه می‌شویم، ضمن اینکه در جام‌جهانی کیفیت فنی همه تیم‌ها خوب است و نمی‌توان بازی‌های ساده‌ای را تصور کرد.

  قبول داری قرعه ایران نسبت به دیگر تیم‌های آسیایی خوب بود؟

بله، در قرعه نسبتا خوبی قرار گرفتیم. انگلیس که تیم خوب و باکیفیتی است و ما تا حالا با این تیم روبه‌رو نشده‌ایم. شاید خیلی از طرفداران فوتبال دوست داشتند با تیمی همگروه شویم که تا حالا در جام‌جهانی با آن تیم بازی نکردیم که درنهایت با انگلیس همگروه شدیم. آمریکا هم تیم خوبی است که خاطره خوبی از تقابل با این تیم داریم و در جام‌جهانی۹۸ فرانسه آنها را شکست دادیم. از بین ولز، اسکاتلند و اوکراین هم باید با یک تیم بازی کنیم و باید ببینیم حریف سوم ما کدام‌یک از این ۳تیم خواهند بود.

  پیش‌بینی خودت چیست؟

نمی‌دانم، فکر می‌کنم اوکراین دیگر حریف ما باشد ولی نمی‌توان در این زمینه پیش‌بینی قطعی انجام داد.

  ما در ۲دوره گذشته برابر آرژانتین، اسپانیا و پرتغال نمایش آبرومندانه‌ای داشتیم. فکر می‌کنی داستان بازی با انگلیس به کجا برسد؟ می‌توان از این تیم امتیاز گرفت؟

مسئله مهم انگیزه‌ای است که بازیکنان تیم ملی ایران دارند. تمام بچه‌ها می‌خواهند با تمام وجود بازی کنند تا در این بازی‌ها بدرخشیم و مطمئن هستم که بچه‌ها می‌خواهند بهترین عملکرد را در بازی اول داشته باشند. بازی با انگلیس بسیار مهم است و ما نباید در این بازی شکست بخوریم. اگر در این بازی امتیاز بگیریم عالی خواهد شد.

  تو به صعود ایران به مرحله حذفی خوش‌بین هستی؟

بله، خیلی خوش‌بین هستم. البته یک موضوع مهم نباید فراموش شود، اینکه بتوانیم تا شروع بازی‌ها چند مسابقه دوستانه خوب داشته باشیم تا نقاط ضعف‌مان را شناسایی کرده و آنها را به حداقل برسانیم. ما باید با چند تیم باکیفیت بازی کنیم در ضمن این را دوباره تکرار می‌کنم که بازی با انگلیس مهم است و ما نباید این بازی را ببازیم.

  حتما خودت هم برای جام‌جهانی قطر، حتی بیشتر از جام‌جهانی قبلی انگیزه داری؟

بله، جام‌جهانی یک ویترین بزرگ است و رؤیای هر فوتبالیستی بازی در این جام است. قطعا انگیزه زیادی دارم تا در قطر هم بازی کنم و بهترین عملکرد را داشته باشم.

  وقتی در چند بازی نیمکت‌نشین شدی، در مورد آینده نگران نشدی؟

من در فوتبال روزهای خیلی سختی را تجربه کردم و بیدی نیستم که با این بادها بلرزم. مطمئن باشید ۱۰برابر گذشته انگیزه دارم تا روزهای خوبی را رقم بزنم. من یاد گرفته‌ام که تلاش کنم و دست از مبارزه برندارم. بازی در جام‌جهانی یک هدف مهم برای من است که باید به آن برسم.

  از حالا شایعات زیادی در مورد آینده فوتبالی تو مطرح است. بالاخره قصد بازگشت به فوتبال ایران و احتمالا پرسپولیس را داری؟

من نمی‌توانم از حالا صحبتی در مورد آینده داشته باشم و فعلا تمرکزم روی بازی‌های باقیمانده تا پایان فصل است. فعلا نمی‌خواهم در این خصوص صحبت کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    توی اروپا بمون و تلاش کن.
  • مرتضی ساوجبلاغی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    این هم دست کمی ازلک نداره ایناشانس اوردن دفاع خوبی جلوشون بازی میکنه وگرنه گلرنیستن وانگشت کوچیگه ی حسینی نمیشن
    • کیسه سوزان IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      تو چقدر حقیری که حسینی گلر کیسه را خوب میدانی آخه اون حسینی کجاش خوبه همش دنبال وقت کشی هست چون به خودش مطمئن نیست میترسه گل بخوره دروازه بان بی خاصیت تیم منفور کیسه اسم بیرانوند میارزه به کل وجود حسینی و تیم شل کیسه
    • یاسر IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      ایولا احسنت گل گفتی حسینی بخاطر پارتی بازی لنگ و تیم ملی حقش ضایع شد بیرانوند لک و امیر عابد زاده هرسه تو گرفتن توپ موفق نیستن توپ از دستشون سور میخوره ودرمیره حسینی دستاش مطمئنه اونها انگار میخان مرغ بگیرن حق حسینی دروازبان یک تیم ملیه چون جایگیری وخروج مطمئنه داره
  • مرتضی ساوجبلاغی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    خداکنه این برگرده بفهمه تیم بدون بابامسعودچه وضعی داره دیگه ادعاش نشه
  • بیشه IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    آفرین به توشیرپسر ایرانی .کرلرواغیرت لری دوستت دارم.وبرایت سلامتی وتوفیق آرزو میکنم
  • بیرانوند GB ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    بیرانوند دروازبانی هست که ن با پول ونه با پارتی اومده بالا .زحمت کشیده تا اینجا رسیده و میخواستن حق اش رو ضایع کنن خداوند سبحان جوابشون رو داد .آماده سازی کن خودت رو تا انشاالله تو جام جهانی بدرخشی .پسر با غیرت ایران.
  • علی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    خدا پشت وپناهت انشالله موفق باشی
  • امیر IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    بابا یه کم به این تیم سعودی حق بدین،این بد بختها در طول تاریخ، یه بازیکن مطرح در خارج از کشور نداشتند و ندارند،فوتبال ایران در تمام دنیا با پرسپولیسی ها شناخته شده . بیچاره ها خیلی دلشون میخواست بجای اینهمه پیشکسوت بی خاصیت حداقل یه نفر رو داشتند در قرعه کشی فوتبال کشورهای غرب آسیا نه کل قاره شرکت میکرد .بینواها ۵۰ساله دلشونو خوش کردند به بازیهای ۴جانبه امجدیه.این بدبختها ۱۰سال یه بار به لطف داور می‌خوام جام بگیرند برن تا ده سال دیگه تو سری از تیمهای دیگه مثل سپاهان و فولاد و ووو بقیه بخورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی