سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
۲ |
۰
جیانی اینفانتینو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در واکنش به شایعه‌ای که اخیراً درباره احتمال کنار گذاشته شدن تیم ملی کشورمان از جام جهانی شکل گرفته بود، واکنش نشان داد.

در آستانه قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شایعه‌ای مضحک در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه ممکن است تیم ملی ایران به دلیل عدم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها از حضور در جام جهانی محروم شود. این شایعه باعث خوش‌باوری برخی از جمله هواداران ایتالیا درباره شانس راهیابی آتزوری به جام جهانی شد. البته امید آنها خیلی دوام نداشت، چرا که اولینا کریستیلین عضو کمیته اجرایی فیفا داستان حذف احتمالی ایران از جام جهانی را کاملاً بی‌اساس دانست. از نظر جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هم این داستان بیشتر به یک طنز شباهت داشت تا واقعیت.

اینفانتینو که برای شرکت در مراسم یادبود آرتمیو فرانکی اسطوره فوتبال ایتالیا به شهر فلورانس سفر کرده بود، در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید آیا ایتالیا شانسی برای گرفتن جای ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ را دارد، پاسخ داد: «خواهش می‌کنم بیاید جدی باشیم...». رئیس فیفا درباره احساس خود درباره عدم راهیابی آتزوری به جام جهانی هم گفت: «احساس کسی را دارم که بغض گلویش را گرفته است».

اینفانتینو از همین موضوع برای منطقی جلوه دادن تلاش خود برای کاهش فواصل زمانی بین ادوار جام جهانی به دو سال استفاده کرد و افزود: زمانی که ما درباره دوسالانه شدن جام جهانی صحبت می‌کنیم، به خاطر آن است که احساسی که این تورنمنت به مردم می‌دهد باورنکردنی است. ایتالیا تقریباً در تمامی ادوار جام جهانی حضور داشته است. حالا ببینید که سایر کشورهایی که کمتر در جام جهانی حضور داشته‌اند چقدر برای شرکت در این تورنمنت اشتیاق دارند. برای فیفا امید دادن به سایر کشورها یک هدف اصلی است. شرم‌آور است که تجربیاتی را که من در کودکی داشتم، کودکان این نسل نتوانند تجربه کنند. در این دنیای پرتفرقه، خیلی مهم است که فرصت‌های بیشتری برای متحد کردن مردم ایجاد کنیم و ورزش می‌تواند این کار را انجام دهد. در حال حاضر، بهترین بازیکنان دنیا در بهترین لیگ‌ها بازی می‌کنند و کسی به فوتبال دیگر نقاط جهان توجه نمی‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آریا IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    ایتالیا اگه لیاقت داشت مقدونیه رو شکست میداد نه اینکه تو زمین خودش به این تیم درجه 4 اروپایی ببازه به فرض محال هم اگه ایران حذف بشه استرالیا یا امارات از آسیا جایگزین میشن .این طوری اومدن به جام جهانی برای خود ایتالیایی ها هم لذت بخش نیست.
  • hhh LU ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    ایتالیا اول مقدونیه رو ببره بعد حرف جام جهانی رو بزنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی