بارسلونا - رئال‌مادرید (رکورد تماشاگر در فوتبال زنان)
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تغییر جو جامعه به سمت برابری در فوتبال و حمایت بیشتر از فوتبال زنان به خوبی در شهروندان بارسلونا دیده می‌شود. این یک شهر مترقی و روشن‌فکر است.

در خبرنامه این هفته: زنان بارسلونا دو بار باعث پر شدن ورزشگاه نوکمپ شدند؛ چگونه این کار را انجام دادند؟ باید آنجا بودید تا به طور کامل انرژی حضور در جمعیتی رکوردشکن و تاریخ‌ساز برای فوتبال زنان را درک کنید.

حقیقت این است که شب ۳۰ مارس ۲۰۲۲ به عنوان نقطه عطفی برای بازی زنان شناخته می‌شود. در شبی که بارسلونا ۵-۲ رئال مادرید را شکست داد، ۹۱۵۵۳ نفر در نوکمپ حضور داشتند. و فقط در مورد آن بازی صحبت نمی‌کنیم. پاری‌سن ژرمن نیز رکورد حضور در پارک‌دوپرنس را با بیش از ۲۷۰۰۰ هوادار شکست. هزاران هوادار نیز در شش بازی دیگر مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشتند. و در همین حال، بلیت‌های فینال یوروی زنان در ماه جولای ۲۰۲۲ به طور کامل فروخته شد.

گوینده لیگ قهرمانان اروپا «DAZN» گفت که در مرحله یک‌چهارم نهایی رشد بی‌سابقه‌ای وجود داشت. فقط برای کلاسیکو بیش از ۲٫۶ میلیون نفر در سراسر جهان به صورت زنده بازی را تماشا کردند، از جمله کانال یوتیوب که تماشا در آن رایگان است. هفته گذشته آن‌ها رکورد تماشا را شکستند و ۱٫۳ میلیون نفر دور رفت را به صورت زنده تماشا کردند. به طور کلی، در یوتیوب بیش از ۱۱ میلیون بازدید برای مرحله یک‌چهارم نهایی وجود داشت. در مرحله گروهی این رقم در مجموع ۱۴ میلیون نفر بود.

شبی که فوتبال زنان را برای همیشه تغییر داد

این موضوع در فوتبال زنان «اتفاقی» نیست؛ بلکه نتیجه دهه‌ها مبارزه است. اما چرا بارسلونا از بین همه باشگاه‌ها این موضوع را به سطح بالاتر رساند؟ از «لوسی میلز» که مدیر برنامه بنیاد بارسلونا است، پرسیدیم. او چهار دلیل اصلی را ذکر می‌کند:
۱- من معتقدم که هواداران بارسا و شهروندان بارسلونا به شدت به تیم زنان افتخار می‌کنند. مردم به همان اندازه که شخصیت‌ها را دوست دارند، سبک بازی بازیکنان را نیز دوست دارند. آن‌ها انسان‌های خاکی، دوست داشتنی و با شخصیتی هستند. شاید در طول دوره‌های نه چندان خوب تیم مردان، تیم زنان منبع غرور دیگری را برای جامعه و هواداران فراهم آورد.
۲- مسابقه در همه جا تبلیغ می‌شد. بیلبوردها، تلویزیون، اخبار و غیره. همه متوجه می‌شدند که بازی در حال انجام است. 
۳- قیمت بلیت‌های مسابقه بین ۹ تا ۱۵ یورو بود، قیمتی که برای طیف وسیعی از مردم قابل دسترسی بود. تجربه نوکمپ آرزوی خیلی‌هاست و این یک فرصت مقرون به صرفه برای انجام این کار بود.
۴- تغییر جو جامعه به سمت برابری در فوتبال و حمایت بیشتر از فوتبال زنان به خوبی در شهروندان بارسلونا دیده می‌شود. این یک شهر مترقی و روشن‌فکر است. 

دولت در حمایت از پناهندگان، حقوق زنان و برابری‌ها فعال است. جای تعجب نیست که شهروندان برای حمایت از تیم زنان به میدان بیایند.

بلیت‌های نیمه‌نهایی خانگی آن‌ها مقابل ولفسبورگ نیز به طور کامل فروخته شد. این فوق‌العاده است. فوتبال زنان در همه جا در حال رشد است. من اهل برزیل هستم و اگرچه به راحتی ورزشگاه‌ها را برای مسابقات قهرمانی ملی که تنها ۱۰ سال از عمر آن می‌گذرد پر نمی‌کنیم، اما در حال رشد و تکامل هستیم. دیدن این اعداد بسیار مفید است برای دانستن اینکه ما نیز می‌توانیم آرزوی داشتن آن روز تاریخی را داشته باشیم. ما هم می‌توانیم ۲۰۲۲/۰۳/۳۰ خودمان را داشته باشیم، و همینطور کشورهای دیگر.

شبی که فوتبال زنان را برای همیشه تغییر داد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی