نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پرسپولیس نگذاشت استقلال برنده شود/ سیلوا اخراج نمی‌شد هم استقلال بِبَر نبود/ نقطه ضعف تیم مجیدی از اول فصل اصلاح نشده است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بازیکن اسبق استقلال گفت: تساوی پرسپولیس مقابل هوادار و فاصله ۶ امتیازی بین این تیم با رقیب سنتی‌اش باعث شد شاگردان فرهاد مجیدی با جدیت و قاطعیت آنچنانی که انتظار می‌رفت مقابل پیکان حاضر نشوند.

محسن یوسفی، پیشکسوت تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و پیکان، دلیل افت این تیم نسبت به بازی‌های هفته‌های گذشته لیگ برتر،اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی استقلال مقابل پیکان را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم تیم استقلال در دیدار مقابل پیکان تا حدودی تحت تاثیر فاصله شش امتیازی این تیم از پرسپولیس قرار گرفته بود. ضمن اینکه مساوی پرسپولیس در دیدار این هفته مقابل هوادار، چون زودتر از تیم استقلال به میدان رفته بود تا حدودی باعث شد استقلال با خیال راحت به مصاف تیم پیکان برود و بازیکنان این تیم با طیب خاطر وارد میدان شدند که البته به نظر من این موضوع به ضرر استقلال شد.

چطور؟

چون حتی زمانی که دو تیم ۱۱ به ۱۱ در زمین حضور داشتند هم تیم پیکان موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه استقلال ایجاد کرد و فوتبال خوبی ارائه میکرد و استقلال دور از انتظار بود. به نظر می‌رسید که استقلال از شرایط فاصله شش امتیازی اش اعتماد به نفس بی جایی پیدا کرده بود و همین باعث شد تا تمرکز این تیم در دیدار مقابل پیکان از بین برود. استقلال از همین موضوع در دیدار با پیکان لطمه دید.

تغییراتی که استقلال پس از ده نفر شدن انجام داد تا چه اندازه به شکست نخوردن این تیم مقابل پیکان کمک کرد؟

بعد از این که استقلال ۱۰ نفره شد روزبه چشمی را به جای ژستد وارد میدان کرد تا به نوعی به خط دفاعی اش سر و سامان بدهد. در ابتدای نیمه دوم استقلال با اینکه ۱۰ نفره بود بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت اما این فقط در ۵، ۶ دقیقه ابتدایی بود ولی به دلیل ده نفر شدن باز هم عقب کشید و تحت فشار حملات تیم پیکان قرار گرفت. البته در ادامه مهره‌های جوانترش را به میدان فرستاد تا توان فیزیکی استقلال افت نکند اما در مجموع شانس آورد که ۱۰ نفره نباخت و از آنسو پرسپولیس هم در بازی با هوادار نتیجه نگرفته بود و مساوی کرد. شانس آورد که موقعیت‌های پیکان هم تبدیل به گل نشد.

نقش سید حسین حسینی در کسب این تساوی تا چه اندازه مهم بود؟

سید حسین حسینی در این بازی چند واکنش خیلی خوبی داشت. وقتی در چنین بازی‌هایی تیم ۱۰ نفره می‌شود و خط دفاعی تحت فشار قرار می‌گیرد، قاعدتاً اشتباهاتی از سوی آنها صورت می‌گیرد که در این قبیل مواقع دروازه بان به عنوان نفر آخر می‌تواند نجات دهنده تیمش باشد. به همین‌خاطر حسینی مقابل پیکان چند واکنش خیلی خوب داشت و البته در واکنش‌هایش کمی خوش شانسی هم وجود داشت که طبیعی است. به نظرم سید حسین حسینی در این بازی نقش پررنگی در کسب مساوی استقلال داشت.

پرسپولیس نگذاشت استقلال برنده شود/ سیلوا اخراج نمی شد هم استقلال بِبَر نبود/ نقطه ضعف تیم مجیدی از اول فصل اصلاح نشده است

چرا استقلال تا این اندازه به حریفانش موقعیت می‌دهد؟ آیا دیده بودید که پیکان تا این اندازه روی دروازه حریفانش موقعیت خلق کند؟

واقعیتی که وجود دارد این است که استقلال با اینکه تا اینجا نباخته و اختلافش با تیم دوم ۶ امتیاز است اما در تمام بازی‌هایی که استقلال انجام داده موقعیت داده است. درست است که حریفانش نتوانستند دروازه این تیم را باز کنند اما استقلال تیمی نبود که خط دفاعی اش خیلی خیلی خوب باشد و موقعیت ندهد. استقلال تقریباً در همه بازی‌هایش به رقبا موقعیت داده است. نکته دیگر درباره پیکان این است که این تیم در دیدار جام حذفی هم موقعیت‌های خوبی مقابل استقلال برای خودش ایجاد کرد. در کل مجتبی حسینی نشان داده مربی خوبی است و بازیکنان خوبی را به تیم اضافه کرده. ضمن اینکه اولویت این قبیل تیم‌ها حفظ تیمشان در لیگ برتر است.

تیم نساجی حریف جام حذفی استقلال در یک چهارم را تا اینجای مسابقات لیگ برتر چطور ارزیابی کرده اید؟ تیمی که در دو بازی رفت و برگشت لیگ برتر نه از استقلال گل خورد و نه به این تیم امتیاز داد؟

بازی جام حذفی شرایط خاص خودش را دارد، اما تیم نساجی در این اواخر لیگ به ویژه در این اواخر عملکرد قابل توجهی از خودش نشان داده است. نساجی تیمی بود که در ابتدای فصل خیلی بهتر کار کرد و نتایج بهتری گرفت اما در این هفته‌ها شادابی گذشته را ندارد.

چرا چنین وضعیتی برای نساجی به وجود آمد؟

احساس می‌کنم ساکت الهامی سرمربی این تیم تا حدی به لحاظ انگیزشی افت کرده و آن اشتیاق ابتدای فصل را ندارد. به ویژه در مصاحبه‌های بعد از بازی خیلی شاداب و با انرژی حرف نمی‌زند و دیگر به آن شکل قبل نیست. این هفته‌ها تا حدودی ناامیدانه درباره تیمش حرف می‌زند و این رفتار در بازیکنان تیمش اثر منفی گذاشته.

مشکل این تیم کجاست؟

به نظر من مشکل نساجی، مشکل روحی روانی است وگرنه به لحاظ تدارکات و مسائل مالی در باشگاه هیچ مشکلی در این تیم دیده نمی‌شود. هم بازیکن خوب دارد و هم شرایط مالی مطلوب. فقط فکر می‌کنم به لحاظ روحی و روانی دچار مشکل شده است. استقلال در دیدار جام حذفی باید مراقب این حریف باشد و امیدوارم که بتواند برنده از زمین خارج شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عنکسوت IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    با یه مساوی اینجوری سرمربی تیمو میبری زیر سوال وای بحال اینکه بخواد یه بازی ببازه.. عامل اصلی ناکامی استقلال تو این ده سال شما پیشکسوتا بودید. کاش اصلا وجود نداشتید
  • ایران دوست IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    استقلال اگر در صدر است به یمن ۳ امتیاز باد آورده گل گهر و دو پنالتی مشکوک است . هنوز چند هفته مانده است .
    • علی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      درخصوص سه امتیاز سپاهان پارسال و همچنین اشتباهات داپری امسال مثل گل زدن با دست و...نظرخاصی نداری؟
  • کوروش IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    حالا اگر استقلال برده بود میگفتند فاصله شش امتیازی بهش اعتماد به نفس داده بود که در همه دنیا هم همینطور است وتیمی که امتیاز بیشتری دارد ازنظر روانی مسلط تر است،آخر این چه تحلیل غلطی است، راحت بگو مشکل فنی دارد یا کمبود بازیکن خلاق و.... هر فوتبالیستی که کارشناس نمی شود که با او مصاحبه میکنید؟
    • گولیت IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      شما ناراحت نکن خودتو، این سری شما تحلیل کن، این سری شما کارشناسی کن، طرفداران تیم پیروزی چرا کارشناسی تیم خودشونو نمیکنه، بهتره بی خیال تیم بزرگ استقلال بشید، بروید به سوی تیم خودتون، تیم پیروزی
  • حسین IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    من اینو همیشه میگم،هربار بازی لنگ زودتر شرو میشه،و لنگ امتیاز از دس میده، انگار استقلال صرفش نمیکنه بازی کنه،بابا هنوز 80درصد بازی ها ساختمون هساخه چرا باید با پیکان تو آزادی امتیاز از دس بدیم،نیمه هوا ک اگ 3بازیکنم بیشتر داشتیم هم گل نمیزدم،نیمه دوم هم ژستد رو برد بیرون وگرنه با وجود اون دراصل 9 نفره بودیم
  • بشیر IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    بابا اینا دارن ازحسودی میترکن اخه لنگیا به شما چه مربوط اخه دوست داریم مساوی کنیم چه ربطی به شما داره ....شاه فرهاد حرفای لنگیا مثل صدای بعضیا هاو هاو میکنن ^^^ فقط استقلال ^^^
  • خخ IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    آقای یوسفی تحلیلگر خوب است که بدانیم لیگ لیگ برتر است و استقلال روبروی تیم ۷ جدول و ۱۰ نظربازی کرده خودتون از مثلا تحلیلی که کردید خودتون نمیگیره لنگ ۱۰ ثانیه یه بازیکن کمتر داشت گول خوردش رو گذاشت پای بازیکن کمتری پس استقلال که ۶۰ دقیقه یه بازکن کمتر داشت چی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی