یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
۰ |
۰
نحوه هدف گذاری مالی برای سال جدید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

همه ی انسان ها در فکر و ذهن خودشان دارای رویاهای کوچک و بزرگی هستند. اما بنظر شما چند نفر از آن ها یا چند درصدشان موفق می شوند تا رویا های خویش را به حقیقت تبدیل کنند؟

همه ی ما از فقیر و تهی دست گرفته تا غنی و ثروت مند اهداف و رویاهایی در سر داریم و داشته ایم اما بنظر شما چه چیزی هست که موجب می شود بعضی به رویاهای خود برسند و بعضی از دیگر افراد رویاهایشان فقط در حد همان رویا باقی بماند و هیچوقت محقق نشود و تنها آرزویش برایشان باقی بماند؟ رویاهایی که برای رسیدن به اکثر آن ها شما به پوال زیادی نیاز دارید و باید اندوخته ای داشته باشید و برای داشتن همین اندوخته هم باید از الان تلاش کنید و بدانید که کجا؟ چرا؟ و چگونه؟ خرج می کنید.

 اگر شما هم می خواهید از آن دسته از افرادی باشید که به رویاهای خود می رسند و آن ها را به حقیقت بدل می کنند باید حتما برای سال آینده هدف گذاری کنید و این را بدانید که تنها کلید موفقیت برای سالی که در پیش رو دارید، (هدف گذاری مالی برای سال جدید) است. در رابطه با این اخبار می توانید به سایت شهرخبر مراجعه نمایید.

هدف گذاری مالی چیست؟

به طور کلی هدف گذاری مالی یعنی این که ما بتوانیم در یک محدوده زمانی معین و از پیش تعیین شده به یک وضعیت اقتصادی دلخواه برسیم. اما رسیدن به آن وضعیت اقتصادی دلخواه فقط با انجام افزایش حقوق ها و یا افزایش درآمد ما ممکن نیست. اما آیا راه دیگری هم هست؟

بله. شما با کاهش هزینه های روزمره و ماهانه و خرج های غیر ضروری و یا به قول خودمان با همان قناعت کردن و قانع بودن می توانید به هدف مالی خود نزدیک و نزدیک تر بشوید.

قدم به قدم مراحل انجام هدف گذاری مالی

برای انجام هدف گذاری مالی باید چهار مرحله را گذراند:

مرحله ی اول: بودجه بندی

مرحله ی دوم: ثبت کردن هزینه های انجام شده و درآمد

مرحله ی سوم: انجام بررسی ماهانه

مرحله ی چهارم: انجام هدف گذاری برای ماه آتی

مرحله ی بودجه بندی:

برای این مرحله شما باید در ابتدای هر ماهی که پیش رو دارید با تناسب نیازهای مختلف و میزان دارایی و پول خود برای خرج ها و هزینه های ریز و درشت خود هدف گذاری کنید. و برای هرکدام از این موارد یک بودجه مالی مناسب درنظر بگیرید برای مثال شما برای احتیاجات و ملزومات زندگی(اعم از خوراک و پوشاک و هزینه های رفت و آمد) ۶۰ درصد از درآمد خود، برای تفریح و گشت و گذار۱۵درصد و برای هزینه ههای پیش بینی نشده ۵ درصد و ۲۰ درصد هم برای سرمایه گذاری و پس انداز در نظر بگیرید.

مرحله ی ثبت درآمد:

در این مرحله لازم است که شما از تمامی درآمد هایی که دارید؛ کم یا زیاد یک لیست یا فهرست تهیه کنید تا عملا مشخص بشود که شما چقدر درآمد خواهید داشت. بهتر است که تلاش کنید تا هر ماه برای خود یک درآمد ثابتی ایجاد کنید تا بتوانید طبق آن پیش بروید.

مرحله ی ثبت هزینه های انجام شده:

در این مرحله شما باید طبق بودجه بندی ای که داشته اید هزینه هایتان را به صورت یک فهرست در بیاورید تا ببینید که آیا طبق بودجه ای که تعیین کرده اید پیش رفته اید یا خیر.

مرحله ی انجام بررسی ماهانه:

شما باید در پایان هر ماهی که به اتمام می رسد مانند یک حسابدار حرفه ای دخل و خرج خودتان را بررسی و حساب کنید و ببینید که چه هزینه هایی داشته اید. بررسی کنید که کدام یک از ان هزینه هایی که انجام داده اید ضروری بوده است و کدام یک بیهوده یا غیر ضروری. کدام یک از هزینه هایی که انجام داده اید بر اساس نیاز شما بوده است و کدام شان تنها بر اساس خواسته تان. چه نوع سرمایه گذاری موفقی داشته اید یا چقدر با کمبود و کسری بودجه مواجه شده اید. آیا  در پایان ماه چیزی اضافه آورده اید! باید باندیشید که از طریق چه راه هایی می توانید درآمد های خود را برای ماه آتی افزایش داده و... و. . تمامی چیزهایی که گفته شد سوالاتی هست که شما باید از خود در پیایان هرماه بپرسید و به پاسخ آن ها دست یابید تا با خودآگاهی کامل هدف های مالی آینده خود را معین کنید.

بعد از انجام بررسی ماهانه اکنون وقت هدف گذاری برای ماه آینده است. هنگامی که شما کاملا با این روند آشنا بشوید می توانید به فکر انجام هدف گذاری های بلند مدت مثل هدف گذاری مالی برای سال جدید باشید. و در پایان هم باید به مرحله و سطحی برسید که متناسب با تخصص خود بتوانید درآمد کسب کنید و با انجام سرمایه گذاری های درست دارایی ها و اندوخته های خودتان را افزایش بدهید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی