نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
۰ |
۰
نکات مهم در خرید مبلمان و سرویس چوب
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

این روزها که همه در تکاپوی عوض کردن وسایل خانه خود و یا تمیز کردن آن ها هستند، شاید بد نباشید که برخی از نکات را بدانید که به شما کمک کنتند تا هزینه های کمتری را متحمل شوید.

در واقع نکات مربوط به خرید مبلمان و سرویس چوب می توانند بسیار مهم باشند، اما از آنجایی که این نکات در هر خبر اقتصادی بیان نمی شوند، لازم دانستیم تا آن را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

شرح دادن این مطالب می تواند به شما کمک کند تا به جای پرداخت پول و هزینه بسیار زیاد برای خرید مبلمان، بتوانید به سادگی و به راحتی با دانستن این نکات، هزینه کمتر را بابت اجناسی با کیفیت های پایین تر پرداخت کنید. بنابراین در ادامه این خبر همراه با ما باشید.

*توجه به فضای مورد نظر

اولین موضوعی که برای خرید یک سرویس مبل باید در نظر بگیرید این است که این نوع از مبلمان برای چه فضایی مناسب است. بهتر است این موضوع را با ذکر یکح مثال توضیح دهیم. اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که بدانید فضای سرویس پذیرایی شما در چه حدی است. در صورتی که در آپارتمان های کوچک و نقلی زندگی می کنید می توانید مبلمانی با ابعاد و اندازه های کوچک تر را انتخاب نمایید این کار سبب می شود تا فضای بیشتری را در اختیار خود نگه دارید.

اما در صورتی که فضای مورد نظر شما بزرگ تر از حدی که باید باشد، بود، می توانید مبلمان هایی با سبک های بزرگ تر همچون مبلمان استیل، مبل های سلطنتی و...را انتخاب نمایید.

*کیفیت متریال های سازنده

متریال های سازنده مبلمان و سرویس چوب شامل چند بخش می شوند. بخش اول مربوط به قسمت های چوبی این مبلمان است. در بسیاری از مبل ها نه تنها از چوب و رزین استفاده نمی شود، بلکه در عوض از فلز و یا حتی پلاستیک های فشرده استفاده می نمایند. این نوع از مبلمان معمولا دارای قیمت های پایین تری نیز می باشند. هر قدر کیفیت چوب به کار رفته در پایه ها، شاسی مبل، دسته ها و پشتی مبل ها بهتر باشد، مسلما مبل مورد نظر ما سنگین تر بوده و قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

مورد بعدی مربوط به پارچه و یا چرمی است که برای مبلمان استفاده می شود. این پارچه و چرم می تواند دارای کیفیت های درجه یک، درجه دو، درجه سه و...باشد که هر کدام از آن ها دارای قیمت های مختلفی نیز هستند. بنابراین در هنگام خرید حتما سعی کنید با فردی که می تواند پارچه ها را به خوبی تشخیص دهد، به خرید بروید.

*فوم های استفاده شده در مبلمان

مورد بعدی مربوط به فوم های می شود که در ساخت مبلمان می توانند بیشترین کاربرد را داشته باشند. فوم های به کار رفته در مبلمان معمولا از نوع فوم نرم هستند که باز هم کیفیت آن ها در قسمت پشتی مبل و همچنین در قسمت نشیمنگاه مبل می تواند متفاوت باشد. فوم هایی که کیفیت های پایینی داشته باشند به احتمال بسیار زیاد در طول مدت زمانی که استفاده می شوند دچار فرو رفتگی شده و آسیب می بینند. این در حالی است که فوم های باکیفیت به مرور خراب نشده و همان حالت روز اول خود را حفظ می کنند.

*رنگ مبلمان

نکته بعدی توجه کردن به چیدمان و وسایل تزئینی خانه، رنگ پرده و رنگ فرض است. زمانی که می خواهید مبل های خود را عوض کنید باید به طور حتم یادتان باشد که رنگ این مبل ها باید با دیگر وسایل موجود در سالن پذیرایی همخوانی داشته باشند. همخوانی رنگی این وسایل با یکدیگر سبب می شود که جلوه بهتری را به محیط سالن پذیرایی خود بدهید. اما در صورتی که در رنگ و یا سبک مبلمانی که انتخاب کرده اید با دیگر وسایل همخوانی وجود نداشته باشد، احتمالا بهتر است بدانید که پول خود را دور ریخته اید، یا باید دیگر وسایل را نیز عوض کنید و یا باید دائما نامتناسب بودن این مولفه ها را در کنار یکدیگر بپذیرید.

جمع بندی

مطالب عنوان شده تنها قسمتی از مواردی بود که می توانید در هنگام خرید مبلمان و یا به طور کلی سرویس چوب، آن ها را رعایت کنید. این نکات و موارد می توانند به شما کمک نمایند که خرید بهتری را داشته باشید و همین موضوع نیز سبب می شود تا شما بتوانید پول و هزینه کمتری را پرداخت نمایید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی