نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
۰ |
۰
سفر به مریخ – دلایل سفر به مریخ چیست؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در خصوص سفر به مریخ به تازگی و در طول یک سال گذشته اخبار بسیار زیادی را در بخش مربوط به اخبار جهان شنیده اید.

در خصوص سفر به مریخ به تازگی و در طول یک سال گذشته اخبار بسیار زیادی را در بخش مربوط به اخبار جهان شنیده اید. این خبرها می توانند به نحوی باشند که هر کدام از آن ها سبب نگرانی و یا حتی هیجان و اضطراب شما شوند. اما این موضوع شامل چه جزئیاتی می شود؟ افراد برای این سفر به چه شکل انتخاب شده اند و چگونه می توان گفت که این افراد می توانند در نهایت امنیت و سلامت به مریخ برسند.  در ادامه این مقاله کوتاه سعی کرده ایم تا به تمامی این سوالات یک پاسخ مناسب و دقیق بدهیم.

دلایل سفر به مریخ

مسلما زندگی بشر با کنجکاوی و همچنین عطش او به کشف ناشناخته ها گره خورده است. همین فناوری و پیشرفتی که در طول چندین هزار سال برای بشر به وجود امده است، یکی از مهم ترین دلایلی است که نشان می دهد انسان برای کشف کردن فضای خارج از جو زمین نیز نا آرام است و دائما به دنبال بهترین روش ها برای کشف این دنیا است. اما مسلما دلایلی نیز وجود دارد که دانشمندان و پژوهشگران، سیاره مریخ را برای سفر انتخاب کرده اند. این دلایل را می توانیم به خوبی در ادامه این مقاله کوتاه بررسی کنیم.

*وضعیت بحرانی کره زمین از لحاظ جمعیت

همان طور که می دانید کره زمین در وضعیت بحرانی قرار گرفته است. این وضعیت بحرانی را می توانیم از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار دهیم. به طور مثال از لحاظ جمعیتی، کره زمین در حال حاضر جمعیت بسیار زیادی را در خود جای داده است که دائما نیز این جمعیت رو به افزایش می باشد. این موضوع در حالی است که بهتر است یک سکونتگاه دیگر برای انسان ها پیدا شود.

*کمبود منابع طبیعی

مورد بعدی در خصوص کمبود منابع طبیعی و معدنی زمین است. این منابع طبیعی و معدنی می توانند زندگی بشر را تامین کنندف اما به دلیل مصرف بی رویه از آن ها و همچنین افزایش روز افزون جمعیت، این منابع در حال تمام شدن می باشند. این موضوع در حالی است که طبق کاوش های انجام شده در سیاره مریخ، متوجه شده اند که منابع معدنی بسیار زیادی را در ان جا می توانند پیدا کنند.

*آلودگی هوا

آلودگی هوا، سوراخ شدن لایه اوزون و...همگی به دلیل استفاده بسیار زیاد از مواد و صنایع شیمیایی است که سبب شده است تا جو زمین و هواکره دچار مشکل شود. به همین دلیل پیدا کردن یک سیاره جایگزین برای زندگی انسان ها می تواند بسیار اهمیت داشته باشد و مسلما لازم است تا این سیاره به نحوی باشد که انسان ها بتوانند در آن زندگی کنند. به گفته های اسپیس ایکس، می توان در مریخ یک جو مصنوعی را به وجود آورد که موجودات و انسان ها بتوانند در آن سکنی گزینند.

خطرات و ریسک های سفر به مریخ

این اولین مسافرتی خواهد بود که انسان ها برای سفر به سیاره مریخ انجام می دهند. مسلما این سفر می تواند خطرات و ریسک های بسیار زیادی را با خودش به همراه داشته باشد. به همین دلیل است که لازم است در مورد ریسک های این سفر نیز بیشتر بدانیم تا بتوانیم به سادگی و به راحتی این سفر را درک کنیم. ذکر این نکته لازم است که بدانید مسئول این سفر بی بازگشت، یعنی "ایلان ماسک" به صورت کاملا صریح و واضح عنوان کرده است که سفر کردن به سمت مریخ مسلما بدون خطر نیست و افراد زیادی ممکن است در اثر این سفر فوت کنند.

*خطرات خروج از جو کره زمین

در هنگام خروج از جو کره زمین، انسان متحمل فشار بسیار زیادی می شود که این فشار می تواند هم بر روی سفینه و فضاپیما تاثیرات منفی داشته باشد و هم می تواند بر روی افراد موثر باشد. به همین دلیل است که خطر سفر به مریخ بالا خواهد بود.

*تشعشعات خورشیدی

لایه اوزون که دور کره زمین را پوشانده است، می تواند از انسان ها و به طور کلی حیات موجود بر روی زمین در برابر تشعشعات خورشیدی مراقبت کند. این در حالی است که خارج از جو زمین چنین لایه محافظی وجود ندارد و مسلما می تواند مشکلات زیادی را برای افراد به وجود بیاورد.

جمع بندی

مطالب و مواردی که عنوان شد، همگی در خصوص سفر به مریخ هستند که امروزه در حوزه اخبار جهان و حتی اخبار فناوری در خصوص آن ها بسیار زیاد می شنویم. این حوزه های خبری می توانند گزینه های بسیار معقول و مناسبی نیز باشند که به شما اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص سفر به مریخ ارائه کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی