یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
۰ |
۰
خرید کتاب فوتبال
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

فوتبال چیزی نیست که بشود آن را با کتاب آموخت. برای یادگیری فوتبال باید به زمین خاکی رفت، عرق ریخت و با توپ و دروازه درگیر شد.

وقتی مردم به کتاب فوتبال فکر می‌کنند اغلب ذهنشان را کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای خسته‌کننده پر می‌کند اما در حقیقت دنیای کتاب فوتبال غنی‌تر از آن است که به نظر می‌رسد. نویسندگان کتاب فوتبال جهان را جستجو کرده‌اند و تیم‌های افسانه‌ای، بازیکنان اسطوره‌ای و سال‌های سال با خرید کتاب های فوتبالی تکنیک مربیان کارکشته را مطالعه کرده‌اند و بر پایه این دانش کتاب‌های بسیار خوبی نوشته‌اند.

با خرید کتاب فوتبال چه چیزی یاد می‌گیرم؟

کتاب‌های فوتبال به سه دسته تقسیم می‌شوند. کتاب‌هایی که به یادگیری تئوری اصطلاحات و تکنیک‌های فوتبال می‌پردازند و به درد تازه‌کارها می‌خورند، کتاب‌هایی که زندگی‌نامه بازیکنان و مربیان مشهور را نقد، بررسی و تحلیل می‌کنند و کتاب‌هایی که به بررسی جوانب فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فوتبال می‌پردازند. با خرید کتاب فوتبال از فروشگاه آنلاین خرید کتاب سی‌بوک شما می‌توانید نگاهی نوبه زندگی ستارگان فوتبال بیندازید و با تکنیک‌های مختلف فوتبال آشنا شوید و همواره نگاهی نقادانه و تیزبین نسبت به تأثیرات سیاسی و اجتماعی فوتبال بر جامعه و کشور داشته باشید.

بهترین فروشگاه خرید کتاب فوتبال کدام است؟

بحث فوتبال که به میان می‌آید همه به دنبال بهترین‌ها هستند. یک دنیا کتاب مختلف در زمینه فوتبال وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. اما کدام کتاب بهتر است؟ خواندن کدام کتاب برای همه واجب است و کدام کتاب را فقط باید عده خاصی بخوانند؟ سرگذشت کدام ورزشکار بیشتر از همه الهام‌بخش است و کدام کتاب به درد یادگیری فوتبال می‌خورد؟

حقیقت این است که با وجود شبکه‌های اجتماعی و دنیای اینترنت هنوز هیچ چیزی به‌خوبی کتاب نمی‌تواند دانش اندیشمندان یک حوزه را به مشتاقان این نسل و هنرجویان نسل بعد انتقال دهد. کتاب دریچه‌ای همیشگی به‌سوی علم است و به‌راحتی می‌تواند پیچیدگی‌های ذهن اندیشمندان را به دیگران انتقال دهد. طبیعی است که تنها برخی از بهترین کتاب‌های فوتبالی در این مقاله معرفی شده‌اند لذا ضمن عذرخواهی از تمام کسانی که در راه تألیف و چاپ کتاب‌های حوزه ورزش و فوتبال می‌کوشند برخی از کتاب‌های معروف و خوب این حوزه را انتخاب کرده‌ایم تا آن‌ها را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با خواندن این مقاله با برخی از این کتاب‌ها آشنا شوید و یا به فروشگاه خرید کتاب فوتبال آنلاین سی‌بوک مراجعه کنید و کتاب‌های ورزشی مورد نظرتان را از آنجا تهیه کنید.

خرید کتاب فوتبال

خرید کتاب فوتبال «روزی روزگاری فوتبال» نوشتۀ سایمون کوپر

روزی روزگاری فوتبال از بهترین آثار تألیفی در حوزه فوتبال است. حمیدرضا صدر، نویسنده‌این کتاب با نگاهی جامعه‌شناسانه نسبت به فوتبال این کتاب را تألیف کرده است. او در این اثر به فوتبال سرتاسر جهان نگاه می‌کند. صدر این کتاب را تقابل شور مردم و قدرت‌طلبی سیاستمدارن، حول این مستطیل سبزرنگ می‌داند. بر خلاف تصور اکثر خوانندگان، این کتاب رمانی تاریخی درباره فوتبال نیست بلکه یک تحلیل جامعه‌شناسانه در باره جذابیت‌ها و حاشیه‌های داخل و خارج زمین فوتبال است. صدر در چهارده فصل این کتاب به وضعیت ورزش در یک کشور در جهان پرداخته است و با ارائه تاریخچه‌ای از فوتبال ملی و باشگاهی و قهرمانی، جنبه‌های اجتماعی و سیاسی فوتبال در ایران و جهان به‌خصوص مهم‌ترین کشورهای فوتبالی جهان را بررسی می‌کند. صدر اظهار کرده است که این کتاب را برای کسانی که شیفتگی مهارناپذیری نسبت به فوتبال دارند و نمی‌توانند دل‌هایشان را از فوتبال جدا کنند نوشته است.

خرید کتاب فوتبال «فوتبال علیه دشمن» نوشتۀ حمیدرضا صدر

فوتبال هر کشور نماد آن کشور است و بخش مهمی از زندگی بیساری از مردم آن کشور را شکل‌ می‌دهد. فوتبال درست مانند زبان‌ می‌ماند. هر کشوری زبان مخصوص خودش را دارد و به پیچ‌وخم آن کاملاً وارد است. اما این روزها فوتبال پایش را از محدوده ورزش فراتر گذاشته و به صنعت فوتبال تبدیل شده است. این موضوع بهانه‌ای به دست نویسنده‌این کتاب داده تا فوتبال را از ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و سیاسی بررسی کند و علت فراگیر بودن و عشق مردم به فوتبال را کاملاً بررسی کند. سایمون کوپر در این کتاب ثابت می‌کند که فوتبال نه برای بازیکنان و نه هواداران و نه سیاست مدارن، تنها یک بازی ساده نیست. به عقیده او فوتبال بازتابی از دلبستگی‌های فرهنگی و مذهبی هر منطقه است. در ایران نیز عادل فردوسی‌پور این کتاب را ترجمه کرده است. روزنامه تایمز در مقدمه این کتاب‌ می‌نویسد: «اگر فوتبال را دوست دارید، این کتاب را بخوانید. اگر فوتبال را دوست ندارید، بازهم این کتاب را بخوانید!» این کتاب جمعاً ۲۱ فصل دارد و در هر فصل آن یک حادثه مهم که ارتباطی تنگاتنگ با فوتبال داشته و دارد بررسی‌ می‌شود. این کتاب برای کسانی که دوست دارند تاریخ را با زبانی جدید و جذاب بخوانند مناسب است. شما می‌توانید این کتاب را از فروشگاه خرید کتاب فوتبال آنلاین سی‌بوک تهیه کنید.

خرید کتاب ورزشی آنلاین نیمار پسر جادوگر

نیمار، فوتبالیست مشهور برزیلی که در پست مهاجم بازی‌ می‌کند در ۴ ماهگی تقریباً جانش را ازدست‌داده بود. خانواده نیمار در آن زمان تصادف وحشتناکی کردند که همه آنها را تا لبه یک پرتگاه و مرگ برده بود. پدر نیمار بعداً در گفتگویی در این باره گفته بود: «احساس ناامیدی‌ می‌کردم و درد غیر قابل‌تحملی داشتم. از خدا می‌خواستم که به‌جای فرزندم، مرا بکشد. ولی خوشبختانه پسرم جان سالم به در برد. او از بچگی عاشق فوتبال بود؛ حتی قبل از آنکه بتواند راه برود.» در برزیل فوتبال فقط فوتبال نیست. این بازی پر طرفدار در برزیل یک سبک و شیوه زندگی است. شور و حالی وصف‌ناپذیر. فوتبال به‌ میراث برزیل بدل شده است. کتاب نیمار پسر جادوگر نگاهی به لحظات خوب بد زندگی نیمار می‌اندازد و داستان زندگی و سرگذشت فوتبالی او را مرور می‌کند و تاریخچه مختصری از فوتبال در برزیل و مهم‌ترین بازیکنان آن ارائه‌ می‌کند.

خرید کتاب فوتبال «زندگی شگفت‌انگیز لیونل مسی» نوشتۀ مایکل پارت

لیونل آندرس «لئو» مسی کوچیتینی بازیکن فوتبال اهل کشور آرژانتین و عضو بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست‌های مهاجم و بال بازی می‌کند. وی تنها بازیکن در تاریخ فوتبال است که شش بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال جهان شده است. مسی تنها ۲۱ سال داشت که توپ طلای اروپا را برنده شد و در حال حاضر کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین است. مسی در سرتاسر جهان معروف است به حدی که وقتی کتاب زندگی شگفت‌انگیز لیونل مسی منتشر شد، به‌سرعت به کتابی پرفروش بدل شد که توانست رکورد فروش بین‌الملل را نصیب خودکرده و به فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز راه پیدا کند. این کتاب در قالب رمان، زندگی‌نامه لیونل مسی را با زبانی شیوا و سرگرم‌کننده روایت می‌کند. ما در این کتاب با مسی کوچک که در خیابان‌ها و باشگاه‌های محلی آرژانتین بازی می‌کند، با زندگی ساده و خانواده صمیمی او که هر یک به نوبه خود نقش مهمی در زندگی او بازی کرده‌اند و بعد در نهایت با زندگی حرفه‌ای او که از حدود ۱۱ سالگی شروع شد آشنا می‌شویم. نکته مهم درباره این کتاب، نویسنده آن است که مایکل پارت، فیلمنامه‌نویس است و آثار او به ۱۷ زبان دنیا ترجمه شده‌اند. ازاین‌رو می‌توان او را نویسنده‌ای چیره‌دست دانست که به کار خود واقف است و سبک مخصوص خود را داراست.

خرید کتاب فوتبال «نیمکت داغ» نوشتۀ حمیدرضا صدر

حمیدرضا صدر در این کتاب سی و چهار مربی تاریخ‌ساز، مشهور و تأثیرگذار تاریخ فوتبال را بررسی می‌کند. از جمله مربیان این کتاب می‌توان به الکس فرگوسن، ژوزه مورینیو، آرسن ونگر، مارچلو لیچی و حشمت مهاجرانی که برای اولین‌بار ایران را راهی جام جهانی کرد. صدر برای اولین‌بار در ایران، نگاه مخاطبین را از میان زمین سبز فوتبال به‌سوی گوشه زمین می‌کشاند. جایی که مربیانی گاه خاموش و گاه پر از هیاهو ایستاده‌اند. صدر این کتاب را در سال ۱۴۰۰ منتشر کرد. از نکات مثبت این کتاب حضور مربیان ایرانی در رده مربیان مشهور جهانی است.

خرید کتاب فوتبال «پسری روی سکوها» نوشتۀ حمیدرضا صدر

چهار دهه گذشته فوتبال ایران، دهه‌های پر تلاطمی بوده است. سیاست همیشه تأثیر مستقیمی بر روی فوتبال گذاشته است. این کتاب که در قالب رمان روایت می‌شود، وقایع‌نگاری اشخاص و تیم‌های مهم این چهار دهه است. نویسنده با استفاده از تکنیک‌های قصه‌گویی، کتاب تاریخ‌نگاری خود را تبدیل به رمانی جذاب کرده است که هم راوی دارد و هم شخصیت و ازاین‌حیث، کتاب بی‌نظیری است. کتاب به روش دوم شخص روایت می‌شوند و این امر موجب می‌شود خواننده هر لحظه احساس کند به همراه راوی در زمین‌بازی حضور دارد. کتاب برای کسانی که دوست دارند تاریخ را با زبانی جدید و جذاب بخوانند مناسب است. شما می‌توانید این کتاب را از فروشگاه خرید کتاب فوتبال آنلاین سی‌بوک تهیه کنید.

خرید کتاب فوتبال «فوتبال و فلسفه» نوشتۀ تد ریچاردز و گروه نویسندگان

فوتبال پر طرف‌دارترین ورزش جهان است. هر کشور در جهان دست‌کم یک تیم مهم برای خودش دارد که به شکل خاصی گروه‌های مختلف اجتماعی را درگیر خود می‌سازد. کتاب فوتبال و فلسفه که به سردبیری تد ریچاردز و تلاش گروهی از نویسندگان در ۳۱ یادداشت نوشته شده است. نویسندگانی که بیشترشان یا فلسفه‌دان هستند و یا پژوهشگر. این کتاب درباره فلسفه فوتبال نیست بلکه تلاش گروهی از اندیشمندان جهان مدرن است که می‌کوشند میان سیاست اجتماع فرهنگ اقتصاد فلسفه و فوتبال تناسبی منطقی برقرار کنند. نویسندگان باتکیه‌بر نظرات فیلسوفان بلندپایه و هنرمندان مشهور تاریخ، گاهی فوتبال را هنر می‌نامند و گاه چهره‌ای از سیاست و گاه تراژدی. می‌توان گفت این کتاب هم برای علاقه‌مندان به فوتبال و هم علاقه‌مندان به فلسفه مناسب است. تجزیه‌وتحلیل‌های فلسفی این کتاب عموماً می‌تواند درباره دیگر ورزش‌ها نیز اعمال شود. شما می‌توانید این کتاب را از فروشگاه خرید کتاب فوتبال آنلاین سی‌بوک تهیه کنید.

خرید کتاب فوتبال «محمد صالح» نوشتۀ لوکا کایولی

این کتاب زندگی‌نامه فوتبالیست مشهور مصری است. نویسندگان این کتاب، لوکا کایولی و سیریل کالوت هر دو روزنامه‌نگار حرفه‌ای ورزشی هستند. این کتاب با روایتی ساده اما گیرا به زندگی حرفه‌ای او می‌پردازد. این کتاب با سفر به مصر باستان و زمان حکومت فراعنه شروع‌ می‌شود و با گذر از این مرحله به زندگی محمد صالح وارد می‌شود و به مسیر زندگی او از لحظه ورود به فوتبال تا زمانی که ستاره تیم لیورپول شد می‌پردازد. این کتاب همچنین حاوی آلبومی از عکس‌های فوتبالی محمد صالح است. شما می‌توانید این کتاب را از فروشگاه خرید کتاب فوتبال سی‌بوک تهیه کنید.

خرید کتاب فوتبال «کریستیانو رونالدو و تولد یک قهرمان» نوشتۀ مایکل پارت

این کتاب هم توسط مایکل پارت نوشته شده است و داستان جذاب کریستیانو رونالدو را روایت می‌کند. اینکه او چگونه به‌عنوان پسری از یک خانواده فقیر از محله‌های فقیرنشین برخاست و به فوتبالیست باورنکردنی و بی‌همتایی که امروزه می‌شناسیم تبدیل شد. نویسنده با هوشمندی تمام در ابتدا ما را وارد مراسم استقبال کریستیانو رونالدو در رئال مادیرد می‌کند و بعد از آن به کودکی رونالدو می‌روند و داستان را از آنجا شروع می‌کند. هرکسی که طرف‌دار فوتبال و به‌خصوص طرفدار کریستیانو رونالدو است از خواندن این کتاب لذت خواهد برد. این کتاب روایتگر زندگی سخت رونالدو، فائق آمدن او بر مشکلات شخصی‌اش و رسیدن به جایگاه فعلی به‌عنوان یکی از معروف‌ترین بازیکنان جهان است. این کتاب انگیزه‌بخش می‌تواند به کسانی که در جستجوی یافتن راهی برای زندگی و موفقیت هستند کمک کند. شما می‌توانید این کتاب را از فروشگاه خرید کتاب فوتبال سی‌بوک تهیه کنید.

خرید کتاب فوتبال

سخن آخر

فوتبال ورزش پرطرفداری است و در جای‌جای جهان نام آن به گوش می‌خورد. هر کشوری برای خود بازیکنان، مربیان و تیم‌های افتخارآفرینی دارد که با تمام وجود به آن می‌بالد. بازیکنان نام‌آور فوتبال ثابت کردند که برای تبدیل‌شدن به بهترین فوتبالیست‌های جهان، تنها به توپ و زمین خاکی و تلاش و استعداد نیاز است نه بیشتر. کتاب فوتبال به شما درباره زندگی‌نامه برترین بازیکنان و مربیان و بهترین تاکتیک‌ها و بازی‌های سال‌های گذشته می‌آموزد. از دل این کتاب‌ها می‌توان با زندگی‌های سخت و فقیران تماس برقرار کرد و یا درباره سیاست‌های پشت پرده فوتبال آموخت. فوتبال همواره در طول تاریخ خودش، نجات‌بخش بوده است. این ورزش پر طرفدار توانسته است بازیکنان سرشناس و با استعدادی را از دل فقط به اوج ثروت و شهرت برساند.

 شما می‌توانید برای خرید کتاب فوتبال به فروشگاه کتاب آنلاین سی‌بوک مراجعه نماید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی