۲
واکنش شجاع خلیل‌زاده به تصمیمش برای فصل آینده/ حسین کنعانی داغ بود که آن حرف‌ها را زد!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شجاع خلیل‌زاده از مردم و کارشناسان می‌خواهد از اسکوچیچ هم مثل کی‌روش حمایت کنند. او ۴گل خورده در ۱۰بازی را آمار خوبی برای خط دفاعی تیم‌ملی می‌داند

تیم ملی فوتبال ایران در حالی ۷ماه دیگر در جام‌جهانی۲۰۲۲ شرکت خواهد کرد که مثل دوره‌های قبل با بحران بازی تدارکاتی روبه‌روست. بعد از قرعه‌کشی جام‌جهانی تعدادی از بازیکنان تیم ملی به این موضوع اشاره کردند که ایران برای موفقیت در این جام نیاز به انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های پرقدرت و باکیفیت دارد، موضوعی که به‌نظر می‌رسد درنهایت عملی نشود. شجاع خلیل‌زاده مدافع میانی تیم ملی هم تأکید می‌کند که اگر چند بازی دوستانه خوب درنظر گرفته نشود، ایران قطعا در جام‌جهانی با مشکل مواجه خواهد شد. خلیل‌زاده که به‌دلیل انجام یک عمل جراحی فعلا از میادین فوتبال دور است به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

 وضعیت فعلی‌ات بعد از عمل جراحی چطور است؟

خدا را شکر خوب است و فکر می‌کنم تا یک ماه دیگر تمریناتم را شروع کنم.

حتما بابت از دست دادن بازی‌های الریان در لیگ قهرمانان آسیا ناراحت هستی؟

بله، واقعا ناراحتم. دوست داشتم به تیمم کمک کنم و الریان هم به من نیاز داشت ولی باید این عمل جراحی را انجام می‌دادم. اگر الان این عمل را انجام نمی‌دادم حتی امکان داشت جام‌جهانی را هم از دست بدهم.

وضعیت تو برای فصل بعد چطور است؟ آیا قرار است در الریان بمانی؟

من در این زمینه فقط یک جمله کوتاه می‌گویم و دوست هم ندارم زیاد در این زمینه صحبت کنم. من فصل بعد هم با الریان قرارداد دارم و در مورد آینده، خودم تصمیم‌گیرنده نیستم. طبیعتا باید به این قرارداد پایبند باشم.

حتما می‌دانی که تیم ملی در فاصله ۷ماه مانده به جام‌جهانی با معضل بازی‌های دوستانه روبه‌روست. در این زمینه چه صحبتی داری؟

اگر بازی دوستانه خوب نداشته باشیم قطعا در جام‌جهانی با مشکل مواجه خواهیم شد. ما وقتی با تیمی مثل انگلیس همگروه هستیم باید با تیمی بازی کنیم که حداقل کمی ضعیف‌تر از انگلیس باشد. من تا حالا نشنیدم که نیوزلند تیم ملی فوتبال داشته باشد ولی مثل اینکه قرار است با این تیم بازی کنیم! اسکوچیچ بازی دوستانه خوب می‌خواهد و فدراسیون هم باید در این زمینه هزینه کند.

ولی میرشاد ماجدی مدتی قبل گفت که فدراسیون فوتبال برای انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های مطرح پول ندارد.

اگر نمی‌توانند چند بازی دوستانه خوب ترتیب بدهند پس مردم هم نباید از تیم ملی انتظار نتیجه داشته باشند. الان همه از اسکوچیچ توقع دارند که در جام‌جهانی خوب نتیجه بگیرد ولی آیا می‌توانیم خواسته‌های او را عملی کنیم؟

برخی هم معتقدند فدراسیون و اسکوچیچ از بازی با تیم‌های قوی ترس دارند چون شکست‌های سنگین قبل از جام‌جهانی می‌تواند عواقب بدی داشته باشد. نظر تو چیست؟

من نمی‌توانم جای فدراسیون و اسکوچیچ حرف بزنم ولی ما باید با چند تیم قوی بازی کنیم تا ضعف‌هایمان مشخص شود و آنها را برطرف کنیم. ما دوست داریم در قطر بهترین کیفیت خودمان را به نمایش بگذاریم ولی این هم مهم است که با یک تدارک خوب راهی این بازی‌ها شویم. جام‌جهانی یک ویترین بزرگ است و امیدوارم بهترین عملکرد ممکن را در این جام داشته باشیم.

برخی از مربیان و کارشناسان به این موضوع اشاره کرده‌اند که تیم ملی باید برای جام‌جهانی ضعف خط دفاعی را برطرف کند. آیا این تحلیل‌ها باعث ناراحتی تو که یکی از نفرات ثابت خط دفاعی هستی نمی‌شود؟

خب، اگر اینطور است خودشان در زمین بازی کنند! من دوست ندارم مقابل پیشکسوتان یا کارشناسان قرار بگیرم و احترام همه آنها برایم واجب است ولی سؤال من این است که تیم ملی فقط در این دوره که می‌خواهیم به جام‌جهانی برویم مشکل دفاع دارد؟ آیا در دوره‌های قبل مشکل نداشتیم؟ در ضمن کدام تیم را در دنیا پیدا می‌کنید که ضعف نداشته باشد؟ حتی تیم‌های قهرمان هم ضعف دارند. من معتقدم به جای این صحبت‌ها بهتر است از تیم ملی حمایت شود. همانطور که پشت کی‌روش بودید، پشت اسکوچیچ هم باشید. فرقی ندارد سرمربی تیم ملی چه‌کسی باشد، مهم این است که ما از تیم ملی حمایت کنیم تا ایران با روحیه‌ای خوب آماده جام‌جهانی شود. من باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم.

چه موضوعی؟

زمانی که امیر قلعه‌نویی هدایت تیم ملی را برعهده داشت، در جام ملت‌های آسیا در ضربات پنالتی به کره‌جنوبی باختیم و دیدید که برخی پیشکسوتان و کارشناسان چه بلایی سرش آوردند. برخی از هواداران یا دوستداران تیم ملی دوست دارند فردی سرمربی تیم ملی باشد که زور بگوید و همه هم سرشان پایین باشد ولی این خوب نیست. ما در مقدماتی جام‌جهانی ۴گل خوردیم که ۲گل را در بازی با کره‌جنوبی دریافت کردیم که صعودمان قطعی شده بود. خوردن ۴گل آمار بدی است؟ چرا در دوره‌های قبل از خط دفاعی انتقاد نمی‌کردند.

تو به صعود تیم ملی به مرحله حذفی خوش‌بین هستی؟

ما در گروه سختی هستیم ولی به صعود تیم ملی خوش‌بین هستم چون همه ما دوست داریم بجنگیم و بهترین نتیجه را بگیریم. ما نیاز به بازی دوستانه داریم و امیدوارم دولت هم از فدراسیون حمایت کند. مردم و رسانه‌ها هم به تیم ملی انرژی مثبت بدهند تا بتوانیم در جام‌جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم.

مدتی پیش کنعانی‌زادگان در مصاحبه‌ای گفت که دوست داشته ایران با فرانسه همگروه شود تا با مهار امباپه توانایی‌اش را به این مهاجم نشان دهد. در مورد حرف‌های کنعانی چه صحبتی داری؟

احتمالا کنعانی داغ بود که آن حرف‌ها را زد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهران CA ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    کنعانی اول ...خودش را کنترل کند امباپه پیشکش
  • علی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    خیلی مردی شجاع خان با حسین کنعانی برگرد ایران تا دوباره دل هواداران شاد بشه یادت نره هواداران نیاز به شادی دارن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی