دراگان اسکوچیچ - تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون بدهکار ایران که غرق در مشکلات و نزاع های داخلی است و باید برای استیضاح عزیزی خادم با اعضای مجمع، جلسه ای پرحاشیه را برگزار کند، چقدر تمرکز و قدرت دارد که بتواند تیم ملی را از این وضعیت نجات بدهد؟

آرتین زهرابی؛ افکار عمومی در فوتبال ایران با دقت و ظرافت، همه چیز را رصد می‌کند و بخش عمده دلواپسی هواداران فوتبال ملی هم در این بلبشوی بزرگ، کاملا به حق است.

فوتبالی‌های ایران حق دارند بابت اردوها و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی و آمادگی تیم برای حضور در جام جهانی قطر در فرصت اندک باقی مانده نگران باشند اما گاهی اوقات، این خوش خیالی‌های عجیب است که مانع نقد وضعیت موجود می‌شود.

خوش خیالی از چه نظر؟ اینکه عده ای تصور می‌کنند در این محدوده زمانی، می‌شود یک سرمربی خارجی بزرگ به ایران آورد و کار دراگان اسکوچیچ را تمام کرد!

واقعیت اما این است که تیم ملی به طور مستقیم توسط مدیران فدراسیون فوتبال اداره می‌شود؛ اما مساله این است که فدراسیون ما در این شرایط، پا در هواست. این فدراسیون در حال حاضر که رئیس آن عزل شده، سرپرستش هنوز وظایفش را نمی‌داند و هیئت رئیسه اش در حال افتادن از رسمیت است؛ چگونه می‌تواند در این بازه زمانی یک مربی بزرگ خارجی بیاورد؟

خوش خیالی تا کجا؛ افکار عمومی چه توقعی از تیم ملی ایران دارد؟/ خوشحال باشیم در جام جهانی «اسکوچیچ» را داریم!

فدراسیون بدهکار ایران که غرق در مشکلات و نزاع‌های داخلی است و باید برای استیضاح عزیزی خادم با اعضای مجمع، جلسه ای پرحاشیه را برگزار کند، چقدر تمرکز و قدرت دارد که بتواند تیم ملی را از این وضعیت نجات بدهد؟

به نظر می‌رسد همین که تیم ملی در این اوضاع و احول قمر در عقرب، یک سرمربی موفق در بازی‌های مقدماتی دارد باید کلاهش را به هوا پرتاب کند و بابت این موقعیت ویژه، جشن هم بگیرد!

این فوتبال در طول تاریخ، پیش از اعزام هر تیمی‌به جام جهانی، یکی به نعل زده است و یکی به میخ! بر تابوت فوتبال ایران، نقش و نگارهایی ترسیم شده که بعدها تاریخ درباره اش شهادت خواهد داد.

خوش خیالی‌های ما البته تمام شدنی نیست؛ اینکه دوست داریم در آبرومندانه ترین حالت ممکن به جام جهانی برویم، توقعی بجا و منطقی است؛ اما چه کنیم که در طالع فوتبال ایران، قحط الرجال را گنجانده اند. دیگر در طول سال‌هایی که با فوتبال ایران زندگی کرده ایم باید به این بی برنامگی‌ها و پارادوکس‌ها عادت کرده باشیم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشکان IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    در اوضاعی از این بلبشوتر، اسکوچیچ تیم نود درصد حذف شده ایران رو بعنوان تیم اول به جام جهانی رسوند اگر بازیهای تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی در نظر بگیرن میشه انتظار بازی های آبرومندی داشت و فقط دلخوش به گل بخودی حریف و نود دقیقه دفع توپ در محوطه جریمه خودی، نبود!!
    • آرش IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      آقای اشکان اول فکر کن بعدا صبحت بکن حالا هی از اسکوچیچ طرفداری بکن بعد از هشت آذر و آبروریزی در جام جهانی خواهیم دید که غیب می شوی
    • اشکان IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      جناب آرش دلیلی بر غیب شدن من نیس، فوتبال ایران هیچ وقت از مرحله گروهی بالاتر نرفته و با این وضع فدراسیون و با وضعیت چمن تیمهایی مثل فجر و با حرفه ای نبودن امثال باشگاههایی مثل استقلال و پرسپولیس که مثلاً بزرگترین باشگاههای ما هستن، با توجه به جمیع جوانب این شما هستین که فکر نکرده نظر می‌دین ! توقع دارین در جام جهانی انگلیسی رو شکست بدیم یا حتی بازی آبرومندانه انجام بدیم البته مطمئنا منظور افرادی مثل شما همون فوتبال تدافعی، بیهوده و دفع توپ مسخره کی‌روشی هست که اونم نیازی به مربی نیس یازده تا بازیکن بذارن تو محوطه جریمه هر چی توپ اومد بکشن زیر توپ😂. اما در واقعیت نهایتا میشه بازیهای آبرومندی انجام داد و انجام هم ندیم چیز زیادی از دست ندادیم چون با این وضع فدراسیون،با این لیگ فورمالیته و فرمایشی و با این امکانات اصلا در این حد و اندازه ها نیستیم .بجای پول الکی خرج مربی خارجی باید مثل تیمهای ژاپن و کره آدمایی از جنس فوتبال مسئول باشن و پولها خرج امکانات و تیمهای پایه بشه.مربی بزرگ خمره رنگرزی نداره که از بازیکنای معمولی بازیکنایی در حد لیگ برتر انگلیس بسازه!بیشتر مطالعه کنید
    • ع م IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      آقای اشکان! همین ژاپن و کره همیشه برای صعود میجنگن در حالیکه فوتبالشون خیلی از ما جلوتر نیست. اگر شما به طور قطع تیم ملی رو حذف شده فرض میکنید دیگه چه نیازی به حتی اسکوچیچ هست؟ ما که میگیم اسکوچیچ نباشه دلیلش فقط اینه که امیدمون به صعود باقی بمونه نه این که بریم و چون تا حالا نتونستیم صعود کنیم پس از پیش بازنده باشیم اما الان دیگه دیره. گفتید تیمی که دفاعی بازی میکنه احتیاجی به مربی نداره اینم اشتباه محضه. بازی تدافعی برای خودش اصولی داره و زیر توپ زدن نیست. آیا ما در برابر اسپانیا و پرتغال زیر توپ زدیم؟ شما مدام به کی روش بتازید عیبی نداره اما اتفاقاً در اون دوره اگر توپ طارمی جلوی دروازه پرتغال به گل تبدیل شده بود الان قیافه شما دیدنی بود. درسته که اون توپ گل نشد اما در تاریخ هرگز تا این اندازه به صعود به دور بعدی نزدیک نبودیم اونم صعود به عنوان تیم اول گروه! این نشون میده مسیر رو خوب طی کردیم ولی در آخرین لحظات ناکام موندیم و به لحاظ امتیازی هم بهترین دوران ما بود. من آرزومه تیم ملی حتی با وجود اسکوچیچ از گروهش صعود کنه و همیشه هم امیدوارم چون تیم ملی برام مهم هست نه شخص.
  • محمدطاها IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    اسکوچیچ نه شخصیت بزرگی است نه مربی صاحبک سبکی است نه آنقدر جوان است که به دنبال اجرای ایده های نو در فوتبال باشد و‌ نه مقبولیت مناسبی بین فوتبالدوستان دارد که این قضایا ممکن است مقابل تیمهای بزرگ دردسر ساز شود منتها نباید از اونور بوم بیفتیم باید شرایط فعلی رو هم در نظر گرفت که مسئولین فوتبال حتی از برگزاری بازیهای تدارکاتی با تیمهای بزرگ و برنامه ریزی ساده هم عاجزند،با چنین تیم ملی مستعد و نسل طلایی الان وقت جاه طلبی است و باس به فکر صعود از دور گروهی باشیم اما شرایط آماده سازی تیم ملی و مدیریت فوتبال داغون ما سقف آرزوهای فوتبالمون کوتاه شده الان باس فقط به فکر بازیهای آبرومندانه در جام‌جهانی باشیم..
    • محمدطاها IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      البته صاحب سبک صحیح است..ذهنم خسته بود و اشتباه شد🤗
  • زخم دیده IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    سلام...چرا روسر همدیگه میپرید دوستان؟؟؟سر و سامان دادن به اوضاع کلی مملکتمون(ورزش که جای خود دارد) ادمای دلسوز میخواد نه پولسوز،هرکی بفکر جیب خودشه و بس ،اونایی که هم واقعا برا کشور و مردم دلسوزی کردند،یا شهیدشون کردن یا مفقود الاثر شدند،،،حالا بگید نه!!!
  • محمد IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    هنوز برای بازگشت کی‌روش وقت هست. هزینه کردن برای بازی تدارکاتی با تیمهای بزرگ مشکلی فنی تیم ملی را حل نمیکند.تیم یه بالاسر میخواد.
  • دلارکو یوروویچ IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    الان سراغ مربی درست حسابی بریم خیلی بهتره تا اینکه درست بعد از بازی اول با انگلیس بخوایم بریم آبرومندانه تر هم هست حتا برای اسکوچیچ!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی