نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
۰ |
۰
پرواز تهران قشم را گران نخرید
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اگر تابه‌حال به قشم سفر نکرده‌اید، بیشتر از این‌وقت را از دست ندهید. قشم طی چند سال گذشته به منطقه آزاد تبدیل شده است و به‌علاوه آن موقعیت‌های گردشگری و طبیعی زیادی هم دارد.

جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی، و مراکز خرید منتظر هستند تا پذیرای شما باشند. مهم‌ترین جذابیت این‌جزیره مناظر طبیعی و مراکز خرید آن هستند. آب‌وهوای معتدل این‌جزیره به‌خصوص در فصل‌های زمستان و بهار در کنار فرهنگ غنی ساکنان جذابیت دو چندانی برای گردشگران ایجاد کرده است. هرساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به این‌جزیره می‌روند و اوقاتشان را در آنجا سپری می‌کنند.

به قشم جزیره عجایب هفت‌گانه هم می‌گویند. چرا که تنوع طبیعی که این‌جزیره دارد، بی‌نظیر است. هرچند جاهای دیدنی قشم مانند جنگل‌های حرا، دره ستارگان، غار نمکدان و تنگه چاهکوه آن‌قدرها هم دست‌کمی از عجایب هفت‌گانه واقعی ندارد. جاذبه‌های گردشگری این‌جزیره آن‌قدر زیاد است که در یک سفر چندروزه شاید فرصت بازدید از همه آن‌ها را نداشته باشید. خالی‌ازلطف نیست که با هم مروری بر چند مورد از جاذبه‌های گردشگری قشم داشته باشیم.

تعدادی از جاذبه‌های گردشگری قشم

در جزیره زیبای قشم جاذبه‌های فراوانی وجود دارد که نباید بازدید از آن‌ها را به‌سادگی ازدست داد!

مقبره بی‌بی مریم

مقبره بی‌بی مریم یک آرامگاه باقی‌مانده از قرن هشتم هجری است که در روستای تم سنیتی جزیره قشم واقع شده است. این‌بنای کهن یکی از جاذبه‌های گردشگری قشم است. معماری این‌مقبره شباهت زیادی به عمارت‌های حکومت سلجوقیان دارد.

جزایر ناز

یکی از جاذبه‌های دیگر قشم یک مجموعه از جزایر است که به نام جزایر ناز معروف شده‌اند و دیواره‌ای صخره‌ای و وسعتی در حدود سه هکتار دارند. ویژگی منحصربه‌فرد این‌جزایر این‌است که می‌توانید با ماشین یا پیاده و تا فاصله یک کیلومتری وارد آب‌های این‌ جزایر شوید.

این‌ امکان به‌خاطر مد ایجاد شده است. این‌جزایر تقریبا در فاصله 22 کیلومتری قشم واقع شده‌اند و مسکونی نیستند. در زمان کوتاهی موقع جزر یک فاصله بین جزیره و ساحل قشم ایجاد می‌شود که در این‌زمان می‌توانید از بالای جزایر ناز، تنگه هرمز و لارک را ببینید.

پرواز تهران قشم را گران نخرید

تنگه عالی محمد

در فاصله کمی از تنگه چاهکو یک پدیده طبیعی و زیبا به نام تنگه عالی محمد واقع شده است. به این‌تنگه آب‌نما و تنگه سنگ آب هم گفته می‌شود. در انتهای مسیر این‌جاذبه طبیعی، به گنبد نمکی نمکدان می‌رسید که خیلی تماشایی است.

تهیه بلیط ارزان پرواز تهران قشم

یکی از محبوب‌ترین بلیط‌های قشم، پرواز تهران قشم است. بعد از آن مسیرهای مشهد قشم، اصفهان قشم و شیراز قشم هم پرتردد هستند. اگر شما هم قصد سفر به این‌جزیره دیدنی را دارید، احتمالا قیمت بلیط برای‌تان اهمیت زیادی داشته باشد. با کمی دقت می‌توانید بلیط پرواز تهران قشم و حتی بلیط برگشت پرواز قشم تهران را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید پس بلیط قشم را گران نخرید.

بلیط پرواز تهران قشم

تهرانی‌ها قشم را به‌عنوان یک مقصد گردشگری خوب برای تفریح و خرید می‌شناسند. قشم پر از بازارچه‌ها و مراکز خرید و فروشگاه‌های لوکس است که اجناس درجه یک و متنوع را می‌فروشد. مسافران زیادی دوست دارند بلیط پرواز تهران قشم را با قیمت مناسب تهیه کنند.

ازآنجایی‌که خیلی از مسافران برای خرید به قشم می‌روند، با صرفه‌جویی در هزینه بلیط بودجه بیشتری برای خرید خواهند داشت. ما به شما می‌گوییم که چطور بلیط تهران قشم را گران نخرید.

برای اینکه بلیط ارزان بخرید، در درجه اول زمان سفر مهم است. اگر برایتان فرقی نمی‌کند که کی به این‌جزیره سفر کنید، بهترین موقع برای خرید بلیط پرواز قشم تهران تابستان است. در تابستان پروازهای قشم معمولا خلوت‌تر هستند چرا که به‌خاطر گرما خیلی‌ها ترجیح می‌دهند مقصد دیگری را برای سفر انتخاب کنند.

عوامل دیگری که در هزینه بلیط سفر موثر است عبارت‌اند از کلاس پرواز شامل بیزنسی و اکونومی یا نوع بلیط که شامل بلیط سیستمی، چارتر و لحظه آخری می‌شود. در کل 4 عامل زیر تعیین‌کننده میزان قیمت بلیط پرواز قشم تهران یا پرواز تهران قشم است.

· نوع بلیط شامل چارتری، سیستمی و لحظه آخری

· کلاس پرواز شامل اکونومی و بیزنس کلاس

· فصل پرواز (زمان اوج سفر یا زمان کاهش مسافرت به این‌جزیره، قیمت بلیط‌ها ارزان‌تر است.)

· شرکت هواپیمایی

پرواز تهران قشم را گران نخرید

نوع بلیط سیستمی، چارتر و لحظه آخری

قشم یک مرکز گردشگری کم‌نظیر است که هرروزه افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. همین امر باعث شده است که چارتر کننده‌ها و آژانس‌های هواپیمایی مدام از تمام شهرهای ایران به مقصد قشم پرواز چارتر کنند.

به‌این‌ترتیب یک تعداد از صندلی‌ها یا کل یک هواپیما را کرایه کرده و بعد بلیط‌ها را به مسافران می‌فروشند. قیمت بلیط چارتر به میزان تقاضا بستگی دارد. پس زمانی که تقاضا برای سفر به قشم بیشتر باشد، قیمت بلیط هم بیشتر می‌شود و زمانی که تقاضا کمتر می‌شود، بلیط ارزان‌تر است. در زمان‌های کم تقاضا، به دنبال بلیط‌های چارتری باشید.

بلیط سیستمی

بلیط سیستمی مناسب‌ترین نوع بلیط برای تمام کسانی است که اهل برنامه‌ریزی هستند. این‌نوع بلیط‌ها را از چند ماه قبل تا چند ساعت قبل از پرواز می‌توانید خریداری کنید. قیمت بلیط سیستمی زیر نظر سازمان هواپیمایی کشور مشخص می‌شود. صندلی‌های پروازهای سیستمی هم در کلاس‌های مختلف نرخ‌های مختلفی دارند.

معمولا اول بلیط کلاس‌های ارزان‌تر به فروش می‌رسد. در نتیجه با نزدیک شدن به تاریخ پرواز قیمت بلیط سیستمی پرواز قشم تهران بیشتر می‌شود. پس اگر می‌دانید که دقیقا چه تاریخی قرار است به سفر بروید و از طرفی می‌خواهید بلیط سیستمی با قیمت ارزان‌تر بخرید، از چند ماه قبل اقدام کنید. می‌توانید هم‌زمان بلیط رفت‌وبرگشت تهیه کنید و بلیط پرواز قشم تهران و پرواز تهران قشم را خریداری کنید.

بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری قشم به کار کسانی می‌آید که ناگهان و بدون برنامه آماده یک سفر می‌شوند. این‌بلیط‌ها در ساعات آخر نزدیک به پرواز مانده است، به فروش می‌رسند. بلیط‌های لحظه آخری می‌تواند شامل بلیط‌های چارتری یا سیستمی باشد. این‌بلیط‌ها تقاضا مسافران بی‌برنامه را هدف قرار می‌دهد و در زمان‌های پر مسافرت قشم معمولا می‌توانید بلیط‌های ارزان‌تر را از این‌دسته از بلیط‌ها تهیه کنید.

البته در زمان‌هایی که تقاضا زیاد است مانند نوروز یا ایام خاص، اصلا بلیط لحظه آخری پرواز قشم تهران یا پرواز تهران قشم پیدا نمی‌شود یا اینکه قیمت آن بسیار بالا است. به‌علاوه معمولا تعداد این‌بلیط ها کمتر است و شما نمی‌توانید هم‌زمان تعداد زیادی بلیط برای یک خانواده یک گروه تهیه کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی