نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
دراگان اسکوچیچ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی ایران که از درگذشت یکی از مربیان بزرگ فوتبال دنیا متاثر است، یک متن احساسی برای او در فضای مجازی منتشر کرد.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران به دلیل درگذشت یکی از تئوریسن های فوتبال دنیا که به شدت به او علاقه مند است، متن احساسی و زیبایی در صفحه فیس بوک خودش که دو سال قبل منتشر کرده بود را بازنشر کرد.

اسکوچیچ نوشت: به محض ورود به بوسنی و هرزگوین، روزنامه نگاری از من پرسید: «دوست داری کدام یک از چهره های فوتبال را ببینی؟»

اسطوره  بوسنی و هرزگوین؟ بدون معطلی جواب دادم: «ایویتسا اوسیم!» او که اکنون ۷۹ سال سن دارد، از جمله سرمربی تیم ملی ژاپن بود و به عنوان سرمربی به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ رسید.

روز بعد از بازی، روزنامه نگار بوسنیایی گوشی تلفن همراهش را به من داد. آن طرف خط ایویتسا اوسیم، بزرگترین حکیم فوتبال در این منطقه بود. چهل دقیقه مکالمه ما در یک لحظه گذشت، او مرا نصیحت کرد. من دلتنگی او را نسبت به شغل مربیگری و عشق بی پایانش به بازی فوتبال را احساس کردم.

متن احساسی و کم نظیری که سرمربی تیم ملی ایران در فضای مجازی منتشر کرد/ او من را از سارایوو بدرقه کرد

تعبیر مارکو توماس در کتاب ایویتسا اوسیم:

من دوست دارم درست مثل او باشم - یک معلم - که آنچه را که دیگران دوست دارند بشنوند نمی‌گوید و توده ها را راضی نمی‌کند. همه چیزهایی که اکنون در زمان فریبکاران به سختی یافت می‌شود.

پس از گفتگو، من تحت تاثیر قرار گرفتم. هیچ راهی وجود نداشت که بتوانم آن را از سرم بیرون بیاورم.

هنگام بازگشت، زمانی که به فرودگاه رسیدم، با کتابی در مورد اوسیم مواجه شدم. انگار می‌خواست مرا از سارایوو بدرقه کند. چه تجربه‌ای!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی رضا sss IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    بااین متنهای احساسی دیگر اشکمان در نمی آید بلکه آدم فاز دفاعی می‌گیرد ویاد فریبکاری و شرم وحیدی نداشته ویلموتس می افتد.! عجب روزگاری شده
  • مهدی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    روحش شاد و قرین رحمت الهی،مممنون از سرمربی قدرشناس و زحمتکش و خوش قیافه و بی ادعای تیم ملی کشور عزیزمون ایران،توی جام جهانی روی نیمکت تیم ملی فوتبالمون میبینیمت و برات بهترین نتایج رو در قطر آرزومندیم دراگانه عزیز و جنتلمن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی