نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
علی فتح‌الله‌زاده
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: فوتبال درگیر فساد زیادی است و افرادی در فدراسیون رای آورده‌اند که نمی‌شناسیم و این امر همان فساد است که در فوتبال کشورمان موج می‌زند.

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگویی تلویزیونی از عملکرد خودش به عنوان مدیرعامل وقت باشگاه استقلال به شدت دفاع کرد. بخش‌هایی از این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

*در زمان ما بازیکن را به تیم‌های حرفه‌ای چون لورکوزن آلمان می‌فرستادیم و بازیکن خارجی جذب نمی‌کردیم. در آن زمان مشکلی برای قرارداد بازیکنان با تیم‌های خارجی نداشتیم. الان وقتی می‌خواهیم قرارداد ببندیم به جیب خودمان نگاه نمی‌کنیم تا به اندازه جیب خود خرج کنیم. برخی از دوستان تعمدا این کار را انجام می‌دهند. فساد در همین جاست و باید نهادهای نظارتی از متخصصان استفاده کنند. بازیکنانی که ۱۰ هزار دلار قیمت دارند را با ۱۰۰ هزار دلار قرارداد می‌بندند. این کارها تعمدا انجام می‌شود.

*به من گفتند در دوران مدیریتم در سال ۹۳ وقتی استقلال را ترک کردم، زیاد خرج کردم. کل هزینه‌ها ۲۴ میلیارد تومان بود زیرا ۲ بار در جام باشگاه‌های آسیا حضور یافتیم. گفتند فتح الله‌زاده خیلی خرج کرده است؛ برادر عزیز خادم گفت که این باشگاه ۱۵ میلیارد بیشتر نباید خرج کند و در غیر این صورت برخورد می‌کنیم. بعد از رفتن من بیشتر خرج شد پس چرا خادم با آنها برخورد نکرد.

* ۲ مدیر بد سابقه و بی‌سابقه می‌آیند و کار باقی مدیران را خراب می‌کنند. حتی به برخی از سیاسیون در باشگاه‌ها پست می‌دهند و آن فرد هم در کار خود مانده است. من سه مرتبه مدیر عامل استقلال بودم. ۱۰ سال است که از این باشگاه رفتم و همواره می‌گویند که بدهی‌های استقلال مربوط به زمان فتح‌الله‌زاده است.

گفتند سال ۹۳ در استقلال زیاد خرج کردم/ بی انصاف ها تهمت نزنید؛ دفتر شخصی ام را فروختم!/ فردی از روی خصومت گفت من بیسوادم!

*به من ظلم شده است. تراز مالی و سند رسمی وجود دارد و آنهایی که بعد از من مدیر شدند می‌گویند من ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمدزایی کردم. در حالی که باید ۱۲ میلیارد درآمدزایی می‌کردم. حتی گفتند  ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زیان دادم اما من ۵ میلیارد تومان سود دهی داشتم. در سه سال آخر ۶۳ میلیارد تومان خرج کردم زیرا قهرمان لیگ ایران، حذفی و سوم آسیا شدیم و الان ۱۰ سال است این همه بدهی دارند و قهرمان لیگ نداریم. پدر ما را درآوردند.

*چرا دفتر شخصی را فروختم. من به عشق استقلال چک شخصی می‌دادم. بی‌انصاف‌ها مرد باشید و تهمت نزنید! مکانیزم غلط است. وقتی نداریم نباید پول بدهیم. کمپ ناصرخان را درست کردم و ۹۸۰ میلیارد تومان سود کردیم. من طلبکاری نکردم و خودم خرج کردم و استقلال زمان من ۷ قهرمانی آورده است. حساب‌کشی کردند و برای من پرونده درست کردند و دو سال به من تهمت زدند که زمین‌های باشگاه را خورده‌ام.

*اگر درایت سازمان بازرسی کل کشور نبود با این همه پرونده‌سازی نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتاد. فردی از روی خصومت گفت من بی‌سوادم. در ایران من را مسخره کردند. باید نرم افزار و سخت افزار را تعریف و مشخص کنیم. وقتی قهرمان می‌شوند مربی و بازیکن را قهرمان می‌دانند اما وقتی تیم می‌بازد به مدیر حمله می‌کنند. آدم‌های آلوده زیاد هستند. وزیری داشتیم که دستور لاپوشانی عملکرد نامناسب یک مدیرعامل را می‌داد و وزیری از مدیری خوشش نمی‌آمد و می‌گفت ببینید می‌توانید برای آن مدیر مشکل درست کنید. خیلی از مسایل حساس از بازیکن شروع نمی‌شود باید از رده‌های بالاتر پیگیری کنیم.

گفتند سال ۹۳ در استقلال زیاد خرج کردم/ بی انصاف ها تهمت نزنید؛ دفتر شخصی ام را فروختم!/ فردی از روی خصومت گفت من بیسوادم!

*وزارت ورزش باید آدم‌های درستی را انتخاب کند و در همان زمان مدیر را رها نکنیم و از آن فرد حساب کشی کنیم و بعد خوب  و بد آن مدیر را بگوییم. من سند رسمی دارم و ثابت می‌کنم که ۷ میلیارد بدهی گذاشتم پس چرا می‌گویید ۷۰ میلیارد؟! چرا باید دادکان و عزیزمحمدی بیرون از فوتبال باشند و الان وضعیت فدراسیون فوتبال را ببینید. خیلی از این مدیران که رای می آورند را نمی‌شناسید. آنها چگونه رای می‌آورند و همین موضوع فساد است. باید آدم‌های درستی را انتخاب کنیم تا کسی رانت‌خواری نکند. استراماچونی به خاطر طلبش رفت و سعی کردم او را قانع کنم اما همه چیز را گردن من انداختند. خیلی بی اخلاق هستید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ابرام US ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    چه بیایی چه نیایی ! ================================================================================================= فَتـــــُلا ذکر تو گویم که تو ختمی و بلایی ..... نشود کس چو تو هفت خط که تو ختم الحُمقایی ================================================================================================ همچو «قندل» بپرانی و سپس خلق فریبی... تو چنان فِس فِسو نالی ٬ که غریب الغُربایی ================================================================================================ چه خبر همچو نخود ٬ داخل هر آش پریدی.... تو شوالیه شدی باز بگویی که بلایی =============================================================================================== «قندلی»رفت به کرمان و تو چون کِرم بِلولی ..... گر چه کرمان ز گُه آیند برون ٬ تو زکجایی ؟ ================================================================================================= قاپ رندان بربودی ٬ تو که لیلاج قماری..... «قندلی» گشته فدایت ٬ چه بیایی چه :نیا یی
    • سفیر IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      هرچه بود برای استقلال قهرمانی آورده فتح الله زاده افتخار ماست
  • آنالیزور DE ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    بعضی از مسئولین فعلی شاغل در ورزش و فدراسیون فوتبال و مدیران برخی باشگاهها متخصصین فساد هستن ! رانت و لابی و اختلاس دلیل اصلی جذب مدیران اینچنینی هستش ، ضمنا" فضای آلوده اینچنینی برای کار کردن مدیران پاکدست امکان و محل کار نداره . فساد زیاد و همه گیر مدیران راس کار بصورت تیمی و گله ایی هستش و تنها نیستن و همین تیمی بودنشون هست که بابت فساد هم از همدیگه حمایت و برای هم ماله کشی میکنن
  • تاج کبیر آسیا IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    حاج فَتُل عزیز ؛ بدون شک شما یکی از بهترین مدیر و اگر اغراق نباشه تا الان مدیری دلسوز و خبره و بهتر از شما برای استقلال کبیر نیومده و نخواهد آمد.... حاج فَتُل :: متخصص بمب در دل ما جا داری💙💙💙💙
  • ابرام US ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    فتلی جان تو کجایی که چنین دیر بیایی .... زبایرن رفتی لورکوزن و گفتی که بیایی ================================================================================================= تو شوالیه بودی کس (نَبَفهید ) کِه کِه هستی .... من نگویم «که که» ای ٬زور زنم تا که بیایی ================================================================================================= شخصِ بندَه که به ترک موتورت با تو نشستم ... یا دم آید که سر توپخونه رفتی که بیایی ================================================================================================= من ندانم که موتور گازی خود چند بدادی ... بعد از آن بود که قول ها همه دادی که بیایی ================================================================================================= بعد از آن مرسدس و شال شوالیه و دیپلم ... همره کخ به فرنگ بود که رفتی که بیایی ================================================================================================= یاد اون بنز کذایی ٬که زدی تو رگ ومارا ... دادی پیغام داش« ابرام» : میخوای با ما بیایی ؟
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    از قدیم گفتن تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها ! کاش می فرمودن از اول چه جور مدیر شدن! بعله هر بیسوادی می‌تونه با رانت مدیر بشه و بعد از سی چهل سال ادعا کنه من تجربه سی سال مدیریت دارم !!
  • حمید IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    مشخص این این بابا سود خوبی از مدیر عاملی باشگاه نصیبش می‌شود که یا ماشین میفروشه یا دفتر ! برگردد عقب سرت رو نگاه کن روزی که اومدی تهرون کی بود ؟ چی داشتی ؟ رو تاکسی کی کار میکردی ؟ اصلا پشتت به کی گرمه ؟ امثال تو باید استراحت کنند تا این فوتبال نفس بکشد !
  • پرویز IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    حاجی مام استقلالیم و دوست داریم.و فکر میکنیم عملکردت خوب بود.ولی باید بدونی که عالی نبودی که کسی حرفی بهت نزنه.یه ایرادم داری که خیلی به جلب توجه علاقه داری و اکثر تصمیماتت بر همین مبناست و خیلی دوس داری خودت رو مطرح کنی. حرف آخر هم اینکه خودمونیم ، دیگه این وسط ادعای سواد کردنت هم غیر قابل تحمله چون بهت نمیاد.اصلا مگه قراره همه باسواد باشن.تو بیشتر روی عملکردت تکیه کن نه روی سوادت.مردم عقل دارن حاجی ، میفهمن.
  • تاجی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    کسی به درخت بی ثمر سنگ نمیزند😊 سایه ات مستدام🙏
  • ف دال IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    درود. وقتی در میزان و ترازِ طرف، دکتر دادگان و عزیزمحمدی (یعنی هیشکی هم نه و، عزیزززززمحمدی!!!) «هم‌سان» و حالا با نگرشی خوشبینانه «معادل» فرض می‌شن؛ دیگه چه انتظاری می‌شه از اون شخص شخیص داشت؟! نه، دُکی جوووون؛ سرکارعالی نه‌تنها از موهبت صواط به میزان مکفی (و بلکُم بیشتر!) برخورداری، که از نعمت فهم، شعور و قوه‌ی تشخیص هم بسیار تا بسیار بهره می‌بری! منتهای مراتب احتمالا خودت خبر نداری! (عزیزمحمدی!!!)
  • علی US ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    خیلی بیجا کردی دروغگو میشه بگی شغلت چیه از کجا دفتر و خونه خریدی؟؟ از همین باشگاه درسته؟ پس زر نزن مفت خور دزد
  • شهرام IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    هرکسی گفته بی سوادی درست گفته!!,این به کنار!میشه بفرمایید پول دفتری که خریدی از کجا آوردی!؟!زمانی که اومدی مدیر عامل کیسه شدی ما که میدونیم هیچی نداشتی حتی حرف بلد نبودی بزنی!! از فوتبال هیچی سرت نمیشد ارزوت بود یکی از فوتبالیست های معروف رو از نزدیک ببینی!!فوتبال همه چی به تو داد!!, ولی تو و امثال تو زالوهای چسبیده و کار نابلد فوتبال رو نابود و به فساد کشوندین!!!فسادهای در فوتبال حاصل وجود امثال شماها ست ول کن هم نیستید!!!
  • علی‌قلی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    فقط فتح الله زاده
  • امیر تاجی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    نمیدونم چرا فتل چند وقت یکبار یادش میوفته در مورد استقلال حرف بزنه؟تا وقتیکه از استقلال دور بود بود میگفت من بیام فلان میکنم و بهمان میکنم ولی همینکه اومد و دید کیسه باشگاه خالیهو پولی نیست که بخوره خودشو زد به مریضی و طی دو هفته رفتش!فک کنم باز بوی پول به دماغش خورده ولی باید اینو بدونه ما پشت سردار رو خالی نمی‌کنیم،بعد چند سال یه مدیرعامل خوب برامون گذاشتن ما هم تا پای جونمون ازش حمایت می‌کنیم!حاج فتل شما لطفا دیگه دست از سر استقلال بردار!این خبر ورزشی چرا اینجوریه چرا حاصل عبارت رو مینویسی میگه اشتباهه و نظر رو ارسال نمیکنه؟اینم سانسور میکنن خدایا
  • علی آقا محمدی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    آخر کدام مدیر در ورزش ایران دارای سواد بوده و میباشد که شما دومیش باشید؟ کلا جمع بیسواد ها در ورزش جمع بوده و هست و خواهد بود که ورزش کشور به این وضع رسیده است و بدتر هم میشود ( محمد جواد ایروانی)
  • ات IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    استقلال هم بدهی انباشته وهم زیان انباشته دارد وباشگاهی ورشکسته است وباید ورشکستگی باشگاه استقلال را به اداره تصفیه وورشکستگی اعلام کند وباشگاه را منحل کند
  • fred US ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    *در زمان ما بازیکن را به تیم‌های حرفه‌ای چون لورکوزن آلمان می‌فرستادیم " !!!!! زیاد یعنی چند تا ؟ اون دو تایی که به لورکوزن فرستادی که با قفل و زنجیر به نیمکت قفل شده بودند. یکی دیگر از آنها هم بزرگترین رزومه فوتبالی اش سلام و علیک گرمش با کلوب بوده. دفتر شخصی ات را فروختی؟ منظورت دفتری هست که با جناق با نفوذت از اموال غضب شده مردم به تو رسانده؟ تو به قول خودت ۲۴ میلیارد خرج کردی که خیلی بیشتر از این حرف ها بوده. ولی ۲۴ میلیارد ان موقع را با تورم الان حساب کن ببین چقدر می شود. فقط یک قلم هزینه انتقال نکونام را حساب کن . متاسفانه فساد در فوتبال ایران با اسم تو در هم تنیده. تو بودی که دادن پول های کلان به بازیکنان به درد نخور را مد کردی, چنان که فریاد عابدینی به آسمان رفت و گفت : " ما روی تابوت مرده هم دست می گذاریم فتل ۶ برای آن پول می دهدء" برو عمو که یکی از یکی فاسد تر هستید .
    • علیرضا سبحانی IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      واقعا عالی گفتی دمت گرم 🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂
  • بابا مسعود کجاست ؟ IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    وقتی حرف فساد در فوتبال به میان میاد نام مافیای سرخ همچنان میدرخشد آخرش نفهمیدیم دستور لاپوشانی کردن جعل در قرارداد طارمی رو دکتر طاهری با حمایت وزیر داد یا همون همیشگی !!
  • مشروح 86 IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    ایشون ادعا کرده که با استقلال 8 تا جام گرفته در حالی که استقلال در 30 سال اخیر فقط 5 بار قهرمان لیگ شده. منظور ایشون از 8 جام کدوم جامهاست؟ حتی اگه حذفی رو هم حساب کنیم باز هم 8 تا نمیشه.
  • سیدرضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    جناب مشروح ۸۶ طی سی سال گذشته استقلال پنج بار قهرمان لیگ و شش بار قهرمان جام حذفی شده دوبار منصورخان دو بار امیر یکبار مظلومی و یکبار شفر ، چهار بار قهرمانی لیگ و سه بار حذفی با فتح اله زاده بود .بهتر نیست هواداران هر تیم در مورد سوابق باشگاه مورد علاقشون حرف بزنن اگر اطلاعات ورزشی کمی در مورد رقیب دارن؟ ضمنا فتح اله زاده دوبار تو آسیا سوم شد و یکبار دوم ، در لیگ هم چهار بار نایب قهرمان شده و یکی از پرافتخارترین مدیرهای عامل در تاریخ باشگاهداری بعداز انقلاب بوده
    • مشروح 86 IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      جناب سید اولا کدوم قسمت از حرف بنده اشتباه بوده؟ دوما اتفاقا اطلاعات شما اشتباست. استقلال یک بار با غریب یک بار هم با واعظ آشتیانی قهرمان لیگ شده. پس نتیجه میگیریم که سه بار با قتح اله زاده قهرمان لیگ شده. جام حذفی هم که طبق آمار شما سه بار در دوره فتح اله زاده فتح شده. پس کلا 6 تا قهرمانی داشته. حالا ما فرض میکنیم که همین آماری که شما دادی درسته باز هم مجموع قهرمانی های فتح اله زاده میشه 7 تا. آیا ایرادی داره که من سوال کنم ادعای 8 قهرمانی فتح اله زاده مربوط به کدوم سالهاست؟
  • باقری IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    علی فتح الله زاده مدیر لایق و استقلالی تمام عیار و یک استقلالی دل سوز و کار بلد بود ما استقلالی ها تشکر ویژه بخاطر زحماتش در استقلال از ایشان داریم حاجی دوست داریم
  • ... IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    تو که پارسال میگفتی ۱۳ میلیارد بدهی گذاشتی حالا چطور میگی ۷ میلیارد بدهی گذاشتم!! مصاحبه‌ات هم هست.
  • امیرحسین IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    سلطان حاج فتل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی