چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹
۶ |
۴
حبیب، کانر را خرد کرد/ او می‌خواست مگ گرگور را بکشد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حبیب نورماگومدوف دیگر در UFC فعالیت ندارد ولی مبارزات او با کانر مگ گرگور و جاستی گیجی هرگز از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

حبیب نورماگومدوف، مبارزه معروف روسی UFC که مدتی است از این ورزش بازنشسته شده، در دوران فعالیتش رقبایی سرسخت چون کانر مک گرگور ایرلندی و جاستین گِیجی آمریکایی را پیش رو داشت و موفق به شکست هر دو شد ولی نوع مبارزه او با این دو تفاوت‌هایی آشکار داشت. او هر اندازه از کانر متنفر بود و در مبارزاتش با او خشونت و توهین‌های کلامی موج می‌زد، برابر گاجه احترامی به‌عنوان یک دوست و انسان قائل بود. 

جو روگان، مفسر UFC در پادکست خود به این قضیه اشاره کرده است:« اولین چالش قهرمانی گِیجی در برابر نورماگومدوف در سال ۲۰۲۰ بود، جایی‌که ستاره روسی در دور دوم قبل از اعلام بازنشستگی، گِیجی را شکست داد. دو سال قبل، نورماگومدوف با رقیب سرسخت مک گرگور روبه‌رو شد که در راند چهارم او را مغلوب کرد، و جرقه نزاع پر هرج و مرج بین دو طرف نیز همان‌جا زده شد.»

روگان مدعی شده است که نورماگومدوف در حین تلاش برای تسلیم کردن مک گرگور، کمترین احترام را در قیاس با گِیجی نشان داد: حبیب تصمیم گرفت کانر را در هم بکوبد، او کانر را خرد کرد. اگر به مبارزه او با جاستین گِیجی نگاه کنید، او روشی کاملا متفاوت را برای تسلیم کردن وی انتخاب کرد.

جاستین در واقع به حبیب کمک کرد وزن کم کند. حبیب به‌نوعی برای شکست دادن جاستین مجبور شدن وزن کم کند و البته تمایل قلبی داشت که با وی مبارزه کند. وقتی حبیب روی کانر سوار شده بود، پیاپی به‌صورت او سیلی می‌زد و فحش می‌داد ولی برابر جاستین، او به سمت بازوی او رفت. چیزی که برای او غیرعادی بود اما این احترامی است که حبیب به گِیجی به‌عنوان یک شخص و به‌عنوان یک مبارز نشان می‌داد.

نورماگومدوف در طول دوران حرفه‌ای خود بدون شکست باقی ماند و آن را با پیروزی خود بر گِیجی به پایان رساند. مسابقه او با مک گرگور پرمخاطب‌ترین و جنجالی‌ترین مسابقه حرفه‌ای او بود.

تنش لفظی شدید آنها تا به امروز ادامه دارد و مک گرگور و نورماگومدوف به‌طور مکرر در رسانه‌های اجتماعی مقابل هم قرار می‌گیرند. بارها توسط دانا وایت، رئیس UFC درخواست یک مسابقه مجدد بین آنها داده شده، اما نورماگومدوف همواره از بازگشت مجدد خودداری کرده است.

نورماگومدوف از آن زمان چندین بار در مورد پیروزی بر کانر و ضربات مکرر او به سر و صورت کانر توضیح داده و مدعی شد که اگر داور برای توقف مبارزه وارد عمل نمی‌شد، می‌توانست مک گرگور را بکشد.

گِیجی از آن زمان و پس از باخت مقابل نورماگومدوف، جاه طلبی‌های خود ‌برای عنوان قهرمانی را ادامه دار کرده است و قرار است همین هفته قهرمان فعلی چارلز اولیویرا را در UFC ۲۷۴ به چالش بکشد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشکان IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    متاسفانه کانر خوش گذرانی و حاشیه های اطرافش باعث شد از اون مبارز شش دانگ فاصله بگیره دقیقا همون موقع هم با حبیب مبارزه کرد که اصلا نشانی از اون فایتر گذشته نداشت اما در حال حاضر تو این وزن گیجی حرف اول رو میزن البته حبیب با زیرگیری هاش اکثر حریف هاش رو برده تو سرپا حرفی واسه گفتن نداره
  • Jamal CA ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    از نظر من داستین پریور کامل ترین مبارز دسته لایت ویت هست از همشون بهتره و بهترین عملکردو در مقابل حبیب داشت خدایی سر سخت ترین حریف حبیب بود که حتی نزدیک بو حبیبو سابمیشن کنه
    • حسن IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      داستین و دوست دارم کانر و هالوی رو دوبار شکست داد گیجی رو هم برد،اما نقطه صعفش تو سابمیشن هست
  • امیر IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    خوب در دکانی شده این بازی تنها دلیل معروفیت حبیب مبارزه با کانر بوده اگه از کانر چیزی نمیدونید بهتره از اون بد نگید دلیل این که این مبارزه یکی از مسابقات قرن است اینه که در اون ستاره کشی مشاهده می کنید واین رسم سازمان ufc است حبیب و کانر قبل از این باهم دوست و رفیق بودن هر دو ورزشکار و قابل احترام هستند اگه ما به سمت حبیب میریم به خاطر مسلمان بودن اونه وکانر هم تنها دلیل معروف شدن سازمان ufc و ورزش MMA در جهانه چون با مبارزات خودش عده‌ای زیادی را به این ورزش جذب کرده
  • آذربایجان IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    حبیب عقاب داغستان وتورکمن هست یاشاسین بهترین مبارز دنیا
  • ترکیه IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    یاشاسین ترکمن ییگدلر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی