نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
۰ |
۶
نحوه دوچرخه سواری در سربالایی 
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

دوچرخه علاوه‌بر این‌که یک وسیله تفریحی است، یک وسیله ورزشی نیز محسوب می‌شود. بسیاری از افراد برای تقویت عضلات و سلامتی بدن‌شان هر روز به دوچرخه‌سواری در پارک‌ها و اماکن تفریحی می‌پردازند.

فعالیت بدنی منظم می‌تواند از شما در برابر بیماری‌های جدی مانند چاقی، بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های روانی، دیابت و آرتریت محافظت کند. دوچرخه‌سواری منظم یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مرتبط با سبک زندگی بی‌تحرک است دوچرخه ۲۶ بونیتو استرانگ ۴ دیسک - BONITO STRONG ۴ D بهترین انتخاب ممکن برای خرید دوچرخه مناسب میباشد.

 البته استفاده از این وسیله هم مانند تمام ورزش‌ها چالش‌های ویژه خود را دارد. اگر اهل دوچرخه‌سواری در دل طبیعت و کوه هستید، مطمئنا یکی از چالش‌های شما، رکاب‌زدن در سربالایی‌ها و مسیرهای شیب‌دار است. البته لازم نیست نگران باشید ما در این مقاله به شما چند راهکار اصولی برای دوچرخه‌سواری در مسیرهای سربالایی را آموزش می‌دهیم.

اصول دوچرخه‌سواری در سر بالایی ها و مسیرهای شیب دار

 دوچرخه‌سواری یکی از ورزش‌های محبوب و لذت‌بخش در بین بانوان و آقایان است. شما با رکاب‌زدن می‌توانید کالری بسوزانید و در عرض مدت زمان کوتاهی به تناسب‌اندام ایده‌آل برسید. البته توجه داشته باشید قبل از رکاب‌زدن حتما بدن خود را گرم کنید تا دچار گرفتگی عضلات و بدن درد نشوید. بعد از نرمش، کوله‌پشتی خود را برداشته و آماده رکاب‌زدن شوید. دوچرخه‌سواری در هوای تازه و فضای سبز بسیار لذت‌بخش است اما عبور در مسیرهای شیبدار و سربالایی کمی سخت و خسته‌کننده است. البته با توجه به نکات زیر می‌توانید به راحتی از مسیرهای سر بالایی عبور کنید. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این بخش را از دست ندهید.

انتخاب صحیح دنده دوچرخه

اگر دوچرخه شما دنده‌ای نیست، پیشنهاد می‌کنیم اصلا از مسیرهای سربالایی عبور نکنید چون باید انرژی زیادی را صرف رکاب‌زدن کنید و مطمئنا پاهای شما به شدت درد می‌گیرد. دوچرخه دنده‌ای انتخاب مناسبی برای مسیرهای شیبدار است. دوچرخه‌های کوهستانی با ۲۴ تا ۲۷ دنده می‌تواند به شما در مسیرهای سربالایی بسیار کمک کند.

انتخاب مسیر مناسب

یکی از نکاتی که در زمان رکاب‌زدن در مسیرهای سربالایی باید به آن توجه کنید، انتخاب مسیر مناسب است. معمولا دوچرخه‌سواران تازه‌کار به دنبال مسیری با موانع کمتر هستند در حالی که این مسیرها همیشه بهترین مسیر نیستند. زمانی که شما بخواهید از کنار موانع عبور کنید باید فرمان دوچرخه را بچرخانید که اینکار ممکن است باعث بهم‌خوردن تعادل شما شود. پس باید توانایی خود را برای عبور از موانع بالا ببرید. هم چنین باید یاد بگیرید که از چه موانعی عبور کرده و از چه موانعی باید اجتناب کنید. شما می‌توانید با تمرین یاد بگیرید که از روی موانع ساده به راحتی عبور کنید.

نحوه دوچرخه سواری در سربالایی 

شما در طول مسیر باید با چشم‌هایتان مسیر را از وجود موانع بررسی نمایید. به‌علاوه باید مسیر را با دقت نگاه کنید و متوجه موانعی همچون سنگ، ریشه درختان، ماسه و شن که می‌توانند سد راه شما شوند، باشید. همچنین باید توان دوچرخه را برای عبور از بخش‌های ناهموار زمین بسنجید. به مرور زمان و کسب تجربه می توانید بهترین مسیر را که از نظر برخی  از افراد امکان عبور از آن بخش‌ها وجود ندارد را پیدا کنید.

دور مناسب برای رکاب‌زدن

یکی از نکات مهم در زمان عبور از سربالایی‌ها، دور مناسب برای رکاب‌زدن است. برای اینکه در مسیرهای سربالایی خسته نشوید، می‌توانید دوچرخه‌سواری در این مسیرها را به سه بخش تقسیم کنید. در ابتدا به صورت عادی رکاب بزنید و انرژی خود را برای بخش سخت مسیر ذخیره کنید. در بخش دوم سرعت رکاب‌زدن را افزایش دهید و در بخش سوم سرعت خود را کم کنید تا ضربان قلب شما به حالت عادی برگردد. به همین راحتی با کنترل رکاب‌زدن می‌توانید از مسیرهای شیب‌دار عبور کنید.

بالابردن قدرت عضلات پا

معمولا افرادی که ورزشکار نیستند در مسیرهای سربالایی احساس ضعف و خستگی در پاهای خود احساس می‌کنند. شما می‌توانید با انجام ورزش‌های مناسب، عضلات پای خود را تقویت کنید تا بتوانید در مسیرهای طولانی و شیبدار عملکرد بهتری داشته باشید.

در نظر گرفتن سرعت دوچرخه‌سواری

اگر قصد دارید در مسابقه دوچرخه‌سواری شرکت کنید، حتما باید توانایی خود را سنجیده و سپس در یک تور شرکت نمایید. توجه داشته باشید که درجه سختی هر تور متفاوت است و اگر تازه‌کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم به دنبال گروه‌های حرفه‌ای نباشید. اگر به این مسأله توجه نکنید مطمئنا در مسیرهای سربالایی از بقیه شرکت‌کنندگان عقب می‌افتید و حتی ممکن است مسیر را گم کنید.

با خودتان تمرین کنید

پیشنهاد می‌کنیم رکاب‌زدن در مسیرهای شیب‌دار را تمرین کنید. اگر در نزدیکی منزلتان مسیر سر بالایی وجود دارد؛ توصیه می‌کنیم این مسیر را چندین بار بروید و هر بار سرعت رکاب‌زدن را افزایش دهید. تمرین دوچرخه‌سواری به شما کمک می‌کند که بتوانید رکاب‌زدن در مسیرهای شیبدار را یاد بگیرید.

داشتن تمرکز در مسیر

یکی از اشتباهات رایج در زمان استفاده از دوچرخه و دوچرخه‌سواری حواس پرتی‌هایی است که در زمان توجه به موانع رخ می‌دهد. برخی از دوچرخه‌سواران تازه‌کار وقتی به موانع نگاه می‌کنند توجه‌شان از مسیر اصلی کم شده و تعادل خود را از دست می‌دهند. در حالی‌که شما باید ابتدا مانع را نگاه کرده و سپس توجه‌تان را بر روی بهترین مسیر اطراف آن معطوف کنید. توجه به همین نکته به شما کمک می‌کند که بتوانید با موفقیت از موانع در سربالایی‌ها عبور کنید.

تغذیه مناسب همراه با کربوهیدارت

تغذیه مناسب در زمان ورزش کردن بسیار اهمیت دارد. شما هرچقدر هم ورزشکار حرفه‌ای باشید باز هم نیاز به تغذیه مناسب دارید. اگر قصد دارید یک مسیر شیب‌دار را با دوچرخه طی کنید؛ حتما پانزده الی بیست دقیقه قبل از آن تغذیه مناسب داشته باشید. همچنین کربوهیدارت را در برنامه‌غذایی خود قرار دهید. خوردن نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌تواند به شما در رکاب‌زدن در مسیرهای سربالایی کمک کند.

داشتن روحیه بالا

نحوه دوچرخه سواری در سربالایی 

یکی از نکات مهم در زمان رکاب‌زدن در مسیرهای سربالایی، داشتن اعتماد به نفس و روحیه بالا است. اگر در زمان صعود از مسیرهای سربالایی، خسته شده و از ادامه مسیر مایوس شدید، توصیه می‌کنیم روحیه خود را بالا برده و از رکاب‌زدن خسته نشوید. مطمئنا با تلاش کردن، خیلی زود می‌توانید مسیر خود را به پایان برسانید. دوچرخه‌سواری یکی از لذت بخش‌ترین ورزش‌های دنیاست.

در این مقاله سعی کردیم به نکات اصولی درباره عبور از مسیرهای شیبدار بپردازیم تا بتوانیم شما را در طی کردن سربالایی‌ها کمک کنیم. علاوه‌بر توجه به نکات ذکر شده، داشتن یک دوچرخه حرفه‌ای و خوب هم بسیار تاثیرگذار است. جهت خرید دوچرخه باکیفیت و با قیمت‌های باورنکردنی می‌توانید به سایت وی راید مراجعه کنید. با خرید محصولات وی راید می‌توانید یک دوچرخه‌سواری حرفه‌ای را تجربه کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی