نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
عموزاد: ناکامی اسلو را در بلگراد جبران می‌کنم/ مسئولان فقط عکس یادگاری گرفتند و رفتند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد آسیا تاکید کرد که می‌داند وزن ۶۵ کیلوگرم یکی از پرمدعی‌ترین و سخت‌ترین اوزان جهانی است اما قصد دارد ناکامی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ را جبران کند.

رحمان عموزاد که میهمان برنامه این هفته (۱۷ اردیبهشت) دایره طلایی بود، در خصوص مدعی شدنش در رده سنی بزرگسالان طی یک سال اخیر از وزن ۵۷ تا ۶۵ کیلوگرم، اظهار داشت: من در وزن ۴۸ کیلوگرم به مسابقات جهانی نوجوانان رفته بودم و سال ۲۰۱۹ قهرمان نوجوانان جهان شدم. بعد از آن در وزن ۵۷ کیلوگرم در لیگ و مسابقات کشوری کشتی گرفتم و کادر فنی تیم ملی و غلامرضا محمدی مرا قابل دانسته و فرصت داد تا خودم را را نشان بدهم. رضا اطری کشتی‌گیر خوب و مدعی ۵۷ کیلوگرم بود. من تمام سعی و تلاشم را کردم که به عضویت تیم ملی در المپیک دربیایم اما قسمت نشد.

وی ادامه داد: دوست داشتم اطری در المپیک مدال بگیرد که این اتفاق نیفتاد، امیدوارم او بعد از این موفق باشد. بعد از آنکه المپیک را از دست دادم، در مسابقات انتخابی جوانان شرکت کردم. وزنم بالا رفته بود و چون بدنم عضله‌ای است، وزنم پایین نمی‌آمد. در ۵۷ کیلوگرم به لحاظ وزنی اذیت شدم و به همین دلیل  در انتخابی تیم ملی جوانان سوم شده و به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدم. در ادامه در جام تختی بزرگسالان کشتی گرفتم که یک تورنمنت برای جوانان هم محسوب می‌شد و با اول شدن در این رقابت‌ها به عنوان ملی‌پوش جوانان انتخاب شدم. همچنین در جام یاشاردوغو مدال طلا گرفتم و به همین دلیل هم به مسابقات جوانان جهان رفتم که قهرمان شدم و هم دوبنده تیم ملی در رقابت‌های جهانی نروژ را به دست آوردم.

عموزاد در مورد شکستش در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ تصریح کرد: هیچ لذتی بالاتر از خوشحال کردن دل مردم نیست. تمرینات خوبی را انجام داده بودم که مدال بگیرم، من هر بار که به مسابقه خارجی، جهانی و آسیایی می‌روم، به نیت کسب مدال است که در نروژ شرمنده مردم شدم و مدال نگرفتم. در اسلو از نظر ذهنی آماده نبودم و از نظر جسمی هم با وجودی تلاشی که کادر فنی داشت به آن چیزی که می‌خواستم نرسیدم.

قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم آسیا با اشاره به عملکردش در مسابقات قهرمانی آسیا و شکست حریف عنوان‌دار هندی گفت: برای آسیایی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و از نظر روحی و روانی شرایط بهتری داشتم. کادرفنی هم خیلی به من کمک کردند. ما کشتی حریفانی که شانس مدال در آسیایی بودند را آنالیز کرده بودیم. این آنالیز خیلی در شکست باجرانگ به من کمک کرد. از آنالیزور تیم ملی و کادرفنی ممنونم که حاصل این آنالیز بردم مقابل باجرانگ شد.

این کشتی‌گیر مازندرانی که اهل خلیل‌شهر است، درباره میزان حمایت و توجه مسئولان استانی به خودش تصریح کرد: متاسفانه هیچ نگاهی به من نکردند، نه تنها به من، به کل کشتی‌گیران شهر توجهی نشد. من برای مردم عزیزم مدال می‌گیرم که آنها همیشه به من لطف داشته‌اند. در این ۶،۷ باری که مدال گرفتم، مسئولان فقط عکس یادگاری گرفتند و رفتند.

وی که به عنوان ملی‌پوش ۶۵ کیلوگرم برای مسابقات جهانی بلگراد انتخاب شده، در این خصوص خاطرنشان کرد:  کادر فنی و رئیس فدراسیون بعد از مسابقات جهانی نروژ چرخه را در هر وزن اعلام کردند. چند نفری که در جهانی مدال گرفته بودند از جام تختی و مرحله نهایی انتخابی باید کارشان را آغاز می‌کردند اما چند نفری که مدال نگرفتیم، در مسابقات کشوری کشتی گرفتیم که آنجا اول شدم. همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا هم قهرمان شدم و با این چرخه برای جهانی صربستان انتخاب شدم و امیدوارم ناکامی جهانی نروژ را در بلگراد جبران کنم. می‌دانم ۶۵ کیلوگرم یکی از سخت‌ترین وزن‌های کشتی دنیاست، اما مهم این است که من نماینده کشتی ایران هستم و هر روز بیشتر و بیشتر تمرین می‌کنم که خوش‌رنگ‌ترین مدال را آنجا بگیرم.

رحمان عموزاد که برادر دوقلویی به نام فرزاد دارد که در لیگ با او هم‌تیمی بود، در خاتمه گفت: از مردم، پدر و مادرم و مربی پایه‌ام باقر محمدپور که دایی‌ام است، تشکر می‌کنم. برادرم فرزاد نه تنها یک برادر، بلکه یک مربی و همراه من بوده که خودم را مدیونش می‌دانم و امیدوارم با مدال شادش کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی