یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
۰ |
۰
کارلوس آلکاراس
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کارلوس آلکاراس فوق‌ستاره جدید دنیای تنیس با یک پیروزی شگفت انگیز دیگر در آستانه رسیدن به یک مسترز ارزشمند قرار گرفته است.

خبرورزشی - کارلوس آلکاراس که در ماه گذشته موفق شد در مسابقات مسترز میامی به قهرمانی دست پیدا کند بعد از ناکامی در مسترز مونت کارلو با قهرمانی در مسابقات ۵۰۰ امتیازی بارسلونا پای به مسترز مادرید گذاشت.

او که روز جمعه موفق شده بود رافائل نادال پرافتخارترین تنیسور تاریخ را شکست دهد، دیشب در برابر مرد شماره یک جهان نواک جوکوویچ قرار گرفت تا شانسش را برای تبدیل شدن به اولین تنیسوری که نادال و جوکوویچ را در یک تورنمنت خاک رس شکست می‌دهد امتحان کند.

آلکاراس در حالیکه در ست اول به واسطه بازی هجومی خودش و حمایت تماشاگران از حریف پرآوازه خود پیش افتاده بود اسیر تجربه صربیناتور شد و و این فرصت را با نتیجه ۶ بر ۷ به مرد شماره یک دنیا واگذار کرد. ست دوم مسابقه فراز و فرود کمتری داشت تا آنجا که در گیم های پایانی جوکوویچ فرصت بریک کردن کارلوس را از دست داد و بلافاصله پس از آن روی گیم ۶ سرویس خودش بریک شد.

در ست سوم مسابقه کارلوس مجددا با همان اعتماد به نفس فوق العاده خودش با ضربات بک هند و فورهند بسیار قدرتمند استراتژی هجومی در پیش گرفت و بارها نواک جوکوویچ را در آستانه بریک شدن قرار داد اما نواک با قدرت تمرکز بالا و به واسطه تجربه چندین ساله‌اش در بازی کردن در زمین هایی که تماشاگران با او نیستند هر بار از مهلکه می گریخت و سرانجام موفق شد کار را به تای بریک بکشاند.

در این گیم کارلوس بهتر بازی کرد و با چند وینر ریسکی بهترین تنیسور حال حاضر دنیا را مغلوب کرد تا تنها با ۱۹ سال و دو روز علاوه بر راهیابی به فینال مسترز مادرید به اولین تنیسور تاریخ تبدیل شود که جوکوویچ و نادال را در یک تورنمنت خاکی شکست می دهد.

عکس| ظهور پدیده جدید در دنیای تنیس با DNA رئال مادرید


نواک جوکوویچ بعد از این شکست در یک توییت ضمن تشکر از مادریدی‌ها و برگزارکنندگان تورنمنت، با نوید موفقیت‌های بیشتر کارلوس در آینده برای او در فینال آرزوی موفقیت کرد.
کارلوس که یکی از هواداران پروپاقرص باشگاه رئال مادرید است. او دیشب در حضور بازیکنان فعلی و سابق کهکشانی ها از جمله وینیسیوس جونیور و فرناندو هیرو دست به این کار بزرگ زد و حتی در هنگام یادگاری نوشتن روی دوربین بازی اشاره‌ای به پیروزی‌های تیم محبوبش هم داشت.

عکس| ظهور پدیده جدید در دنیای تنیس با DNA رئال مادرید

الکاراس که از هواداران معروف رئال مادرید است، بعد از پیروزی در ماراتن سه ساعت و نیمه برابر جوکوویچ با اشاره‌ای هوشمندانه به پیروزی‌های اخیر رئال در چمپیونزلیگ و الهام‌گیری از جمله معروف خوانیتو که گفته بود ۹۰ دقیقه در برنابئو خیلی طول می‌کشد روی دوربین نوشت: بازی در مادرید خیلی طولانی است!

در روز قهرمانی رئال در لالیگا پس از پیروزی برابر اسپانیول، نواک جوکوویچ و کارلوس الکاراس هم در برنابئو حاضر بودند و از نزدیک مسابقه کهکشانی‌ها را دیدند.

تغییر نسل برترین های تنیس اجتناب ناپذیر به نظر می رسید اما واقعیت ماجرا این است بیشتر تصور می شد استفانوس سیتسیپاس یا ساشا زورف و دومینک تیم دست به چنین کار بزرگی بزنند تا اینکه جوانی چون کارلوس آلکاراس این‌گونه دو اسطوره دنیای تنیس را شکست دهد.

نکته جالب اینکه این اولین رویارویی جوکوویچ و آلکاراس بود که استعداد جدید دنیای تنیس با موفقیت از آن بیرون آمد.

کارلوس آلکاراس که به خاطر نوع زدن فورهندهایش (با آرنج صاف) به فدرر و از طرف دیگر به‌خاطر شباهت ظاهری، جنگندگی و ملیت اسپانیایی‌اش به نادال تشبیه می‌شود بی هیچ تردیدی آینده این ورزش است و در صورتی که با مصدومیت خاصی روبرو نشود، کسب گرنداسلم برای او خارج از تصور نیست.

اگر می‌خواهید شگفت‌انگیز بودن این پیروزی‌های بزرگ برای جدیدترین تنیسوری که مدلِ ساعت رولکس شده است بهتر درک کنید، کافی است به این نکته توجه کنید که از تاریخ گواهینامه‌ی رانندگی این استعداد بزرگ سه ماه بیشتر نمی‌گذرد!

آنچه مسلم است کارلوس تا اینجا هم دست به کار بسیار بزرگی زده و با شکست پرافتخارترین تنیسورهای تاریخ در دو روز آن هم در زمین خاک، بیشتر از قبل خودش را در قامت آینده‌ی تنیس دنیا نشان می‌دهد. نگاهی به تغییرات حجم عضلات او در دو سال گذشته به خوبی نشان می‌دهد کارلوس چه مسیر طولانی‌ای برای رسیدن به موقعیت فعلی‌اش به عنوان نهمین تنیسور برتر دنیا را پشت‌سر گذاشته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی