یحیی گل محمدی در آمپاس است/ پرسپولیس شاه‌مهره‌اش را از دست داد/ ترسوها برای سرخ‌ها شایعه درست می‌کنند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: متأسفانه شرایط برای پرسپولیس به گونه‌ای رقم می‌خورد که به نظر می‌رسد تقدیر هم رویش را از این تیم و هواداران میلیونی‌اش برگردانده است امیدوارم امیری هر چه زودتر به میادین برگردد.

محمدرضا مهدوی، بازیکن اسبق تیم‌های پرسپولیس و سپاهان، در آستانه دیدار حساس هفته بیست و هفتم بین پرسپولیس و سپاهان، مصاحبه ای با خبرورزشی انجام داد که از نظرتان می‌گذرد:

شرایط پرسپولیس برای دیدار با سپاهان را چطور توصیف میکنید؟

هرچه به انتهای لیگ نزدیک تر می‌شویم اتفاقات غیر مترقبه برای تیم بزرگ پرسپولیس بیشتر رخ می‌دهد. شاید تقدیری اینگونه نوشته شده که ما از آن سر در نمی‌آوریم.

چطور؟

همانطور که در طول فصل شاهد بودیم این تیم بهترین نفراتش را یکی یکی از دست میدهد تا پرسپولیس نتواند از همه داشته‌هایش در مسابقات استفاده کند.

منظورتان وحید امیری و مصدومیتش است؟

بله! متاسفانه دیدیم که چطور وحید امیری مصدوم شد. برای او آرزوی سلامتی دارم. امیری از بهترین فوتبالیست‌های یک سال اخیر ایران و آسیاست. یک ستاره بی چون و چرا در فوتبال ملی و باشگاهی. پرسپولیس یکی از شاه مهره‌هایش را از دست داد و این برای کادر فنی خیلی سخت است که جایگزین برای امیری داشته باشد تا در جناح چپ، بار اصلی تیم را به دوش بکشد. بازیکنی که در یک سوم دفاعی حضور پیدا کند. بازیکنی که در میانه زمین توپ بگیرد یا توپ پخش کند و یا آن جلو، بین مدافعان حریف بایستد و گل بزند. امسال وحید امیری یا عیسی آل کثیر باعث قدرت پرسپولیس می‌شدند و نبودشان سیستم کلی تیم پرسپولیس را دچار تزلزل می‌کند. این وضعیت یحیی گل محمدی را در آمپاس قرار داده است و کاری از دستش بر نمی‌آید. تا اینجا هم که تیم دوم جدول است نتیجه خوبی گرفته.

یحیی گل محمدی در آمپاس است/ پرسپولیس شاه مهره اش را از دست داد/ ترسوها برای سرخ ها شایعه درست می کنند

بازی با سپاهان را چطور پیش بینی می‌کنید؟

در چنین شرایطی باید با سپاهان هم روبرو شویم! تیمی‌که البته این روزها شرایط خوب گذشته اش را ندارد. این تیم انگیزه ای برای قهرمانی ندارد و با اشتباهات فردی زیادی که بخشی از آنها را هم در دیدار با استقلال دیدیم نتوانسته آن اقتدار لازم را در لیگ برتر ایران و یا لیگ آسیایی داشته باشد. به نظرم پرسپولیس با تمرکز و آرامش بیشتر، می‌تواند نتیجه دلخواهش را مقابل سپاهان بگیرد.

شرایط خط حمله سپاهان را چطور می‌بینید؟

این تیم در فاز هجومی‌فوق العاده خطرناک است و خط‌هافبک و دفاع پرسپولیس باید نسبت به این موضوع با هوشیاری کامل عمل کنند. یک لحظه غفلت روبروی خط حمله سپاهان می‌تواند منجر به باز شدن دروازه تیم شود. در بازی با ذوب آهن خط دفاع پرسپولیس در دقایق ابتدایی تمرکز لازم را نداشت و از این بابت ضربه بدی خورد. امیدوارم اشتباهات بازی فولادشهر جلوی سپاهان تکرار نشود.

با دور شدن دوباره پرسپولیس از صدر جدول، بخت این تیم برای رسیدن به جام تا چه اندازه کم شد؟

قطعاً شرایط دوباره سخت شد و پرسپولیس فرصتش را از دست داد. ولی فوتبال به ما آموخته که باید تا ثانیه‌های آخر جنگید و امیدوار بود.

یحیی گل محمدی در آمپاس است/ پرسپولیس شاه مهره اش را از دست داد/ ترسوها برای سرخ ها شایعه درست می کنند

شنیده اید که ظرف روزهای اخیر درباره جایگزینی گل محمدی و تغییر در کادر فنی پرسپولیس صحبت‌هایی مطرح است؟

واقعاً صحبت در این باره، آن هم در فوتبال ما غیر قابل هضم است. در فوتبال اروپا گاهی از نیم‌فصل سرمربی فصل آینده معرفی و قراردادش ثبت می‌شود اما این مسائل در قانون و فرهنگ ما نمی‌گنجد. این‌ها برای فرهنگ کشورهای پیشرفته است که می‌توانند چنین مسائلی را پذیرا باشند. کدامیک از ما چنین ظرفیتی داریم؟ کدام یک از ما تا این حد انتقاد پذیریم؟ همه ما "مَن" هستیم و هرگز "نیم مَن" نمی‌شویم. لطفاً از فوتبال حرفه ای برای ما حرف نزنید.

فکر می‌کنید این شایعات چطور به وجود آمده است؟

قطعاً طرفدار پرسپولیس این حرفها را به راه نیانداخته که تمرکز تیمش را در روزهای حساس و هفته‌های مهم آخر برهم بریزد. این موضوع و این شکل عملکرد در دوره و زمانه ای که انسان به زندگی روی کره دیگری فکر می‌کند خجالت آور است. ما در سال ۲۰۲۲ هستیم نه در قرون وسطا. چقدر افراد باید کوچک باشند که بخواهند با این مسائل رقابت کنند؟ بیانیه نویسی، شایعه پراکنی و این کارها در قاموس فوتبال جایی ندارد. محل رقابت، زمین مسابقه است و هر کسی هر حرفی دارد باید آنجا بزند. کسی که بخواهد با این شیوه‌ها حریفش را تضعیف کند ترسو است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حامد DE ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    ما هم همین رو میگیم دومی برای پرسپولیس خوبه . شما میگین استقلال با امتیاز داوری صدر نشینه .
  • پاسخ به چندتالنگی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    بیانیه نویسی وحمله حین مسابقه داخل زمین وحمله مربی آخربازی که از هنرهای لنگ بزرگ میباشدفقط موندم چرا از بهانه هاشون قویتر نیستن
    • پرسپولیس IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      بله . همچنین ارسال کنعانی، شجاع،طارمی،نوراللهی،بیرانوند،محرمی،امیری،ترابی،فرجی،سرلک،کامیابی نیا به تیم ملی و از همه مهمتر گلزنی به چلسی و لیورپول. اینا داشته های نابود که رفتن . اما شما قهرمانی آسیا در ۴۰ سال پیش که تو این ۴۰ سال رنگ فینال آسیا رو ندیدین فقط دنبال بهونه آید . الان حکایت پرسپولیس مقابل شما مثل چوب مقابل اسلحه ست.
  • 4444 IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    این چوب خداست که صدا نداره جعل کارت و فرستادن دو تا بهترین بازیکن استقلال به سربازی یعنی اینکه از آه هواداران استقلال ترسید به بابا مسعود هم از هین جا تذکر ویژه میدیم این 5 سال بدجوری تیمت رو به قهرمانی رسوندی و حق همه این تیمها وهوادارانش رو خوردی باید تاوان این 5 و 6 سال رو بدجور بدی
  • آنتی لنگیزاسیون IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    آخه تقدیر لنگیا دست بابا مسعود و وزارت بود... بابا مسعود رفت و تقدیر لنگ هم رفت...
  • حسین IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم داداش اقا یحیی رفت شما چی میگید جانشینش هم انتخاب شد شما ........ خارجی کروات می‌اید اگر اسمش را بگم خبر لو میره تا اینجا بسه خبر داغتر ربط به فولاد داره وکرشاسبی
  • جواد IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    تقدیر بر نگردونده مگه اخبار نمیخونی وزیر عوض شده بابا مسعود رفت بدون بابا مسعود جام بی جام
  • .... IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    همین آقا یکی از دلایل افت پرسپولیس و از هم پاشیدگی تیم شد.. وقتی آقای به اصطلاح کارشناس بعد بازی با شهر خودرو گفت پرسپولیس خیلی بالا بازی میکنه و از پرس پرفشار پرسپولیس انتقاد کرد.... این قضیه باعث شد دیگه از بازی بعدی شاهد پرس از طرف پرسپولیس نباشیم و تیم آروم آروم بازی به بازی دیگه پرس کردنو فراموش کرد و تو بازی الهلال تیر خلاص به تیم خورده شد.... فقط متاسفم بابت این ناکارشناسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی