تصمیم جنجالی اسکوچیچ درباره دو مربی ایرانی/ تبعید کریم باقری و وحید هاشمیان به سکوها؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اسکوچیچ سرمربی تیم ملی می‌خواهد دو مربی به کادرفنی خود اضافه کند تا نیمکت ایران کمی سنگین‌تر شود.

در صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲، دراگان اسکوچیچ نقش اصلی را به‌عنوان سرمربی داشت و همکاران او هم کم تأثیرگذار نبودند. از جمله وحید هاشمیان و کریم باقری که اولی از دوران حضور مارک ویلموتس روی نیمکت تیم ملی مانده بود و دومی هم برای حفظ انضباط در تیم ملی، برای برگزاری دور دوم مرحله اول مقدماتی جام جهانی در بحرین به اردو اضافه شد و توانست عضوی کلیدی از کادرفنی اسکوچیچ باشد.

بعد از قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی، قرارداد دراگان اسکوچیچ اتوماتیک‌وار تمدید شد اما دستیاران او باید توافق جدیدی با فدراسیون فوتبال انجام می‌دادند تا بتوانند در دوحه نیز همراه تیم ملی باشند. اتفاقی که اسکوچیچ هم بر آن تأکید داشت و بارها اعتراض خود را به گوش مسئولان فدراسیون فوتبال رساند اما هر بار بهانه‌ای شنید. تا امروز اما نه قرارداد دستیاران کروات اسکوچیچ، یعنی ماریو تات و ملادن زگانیر تمدید شده و نه کریم باقری و وحید هاشمیان.

با تغییراتی که در فدراسیون فوتبال به وجود آمد و همچنین دغدغه بازی‌های تدارکاتی، امضای قرارداد مربیان تیم ملی در اولویت قرار نگرفته است. آن هم در شرایطی که تیم ملی قرار است خردادماه به کانادا برود و با تیم ملی این کشور بازی تدارکاتی برگزار کند. این حجم از بی‌توجهی به کادرفنی تیم ملی را هیچ جای جهان نمی‌بینیم اما در ایران، دستیاران اسکوچیچ از آینده خود خبر ندارند و نمی‌دانند آیا همراه ایران به قطر خواهند رفت یا نه؟ از طرفی آنها باید برنامه‌ریزی خود را برای آینده‌شان انجام بدهند و بدانند اگر در تیم ملی نمی‌مانند، به پیشنهادهای دیگرشان فکر کنند.

تصمیم جنجالی اسکوچیچ درباره دو مربی ایرانی/ تبعید کریم باقری و وحید هاشمیان به سکوها؟

البته یک موضوع دیگر هم وجود دارد. گفته می‌شود اسکوچیچ- تصمیم خودش است یا فشار مسئولان فدراسیون را نمی‌دانیم- می‌خواهد دو مربی به کادرفنی خود اضافه کند تا نیمکت ایران کمی سنگین‌تر شود. حمید استیلی، سرپرست تیم ملی چند روز قبل در این باره گفت: «آقای اسکوچیچ دو مربی جدید خواستند که به تیم ملی اضافه کنند. یکی از مربیان تمرین‌دهنده است و دیگری هم آنالیزور. ایشان می‌خواهند آنها را به تیم ملی اضافه کنند. ضمن اینکه مربیان قبلی هم طبق لیستی که آقای اسکوچیچ دادند حضور خواهند داشت.»

مربیان قبلی طبق لیست حضور دارند اما سؤال اینجاست که چرا قراردادشان تمدید نمی‌شود؟ ضمن اینکه اگر قرار باشد دستیاران کروات اسکوچیچ- تات و زگانیر – در تیم ملی بمانند و دو مربی دیگر هم اضافه شوند، آیا جایی برای کریم باقری و وحید هاشمیان باقی می‌ماند یا نه؟ در جام جهانی تعداد محدودی مربی می‌توانند روی نیمکت تیم‌های ملی بنشینند. با این حساب، اگر باقری و هاشمیان هم قراردادشان را تمدید کنند، شاید مجبور شوند بازی‌های تیم ملی را از روی سکو تماشا کنند و فقط در تمرینات حاضر شوند. اتفاقی که شاید به مذاق آنها خوش نیاید. به هر صورت درباره نیمکت تیم ملی و شرایط دستیاران اسکوچیچ ابهام‌های فراوانی وجود دارد که متأسفانه کسی در فدراسیون فوتبال پاسخ نمی‌دهد. نه احسان اصولی به‌عنوان سخنگو و نه حسن کامرانی‌فر در قامت دبیر کل.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • داریوش IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    خدا به داد تیم ملی برسه اگه باقری و هاشمیان نباشن۳باخت زشت در کارنامه ثبت میشه
  • حمید IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    هدف فقط رفتن به جام‌جهانی و گرفتن پاداش‌صعود و هپولی کردن پول پاداش و لاغیر...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی