نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
اتفاقات تبریز در اوج گرانی‌ها حال مردم را گرفت/ این روزها تنها دلخوشی مردم همین فوتبال است/ پرسپولیس به شدت به این سه امتیاز نیاز داشت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: جار و جنجال در حین برگزاری مسابقات فوتبال در همه دنیا اتفاق می‌افتد و چیز عجیبی نیست اما ای کاش این اتفاقات در فوتبال ما کمتر و کمتر شود.

محمدرضا مهدوی پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات رخ داده در حاشیه دیدار تیم‌های تراکتور و پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

دیدید بازی پرسپولیس و تراکتور نیمه کاره ماند؟

واقعاً باعث تاسف است که در شرایط خوب امروز کشورمان که بیماری کرونا کم کم در حال از بین رفتن است شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

چطور؟

بعد از مدتها استادیوم یادگار امام با طرفداران پرشور آذری پر شده بود و همه منتظر یک فوتبال خیلی خوب بودند اما اتفاقاتی که روی سکوها رخ داد باعث شد تا شیرینی این بازی به تلخی تبدیل شود.

چه کسی مقصر بود؟

اصلا مهم نیست چه کسی مقصر بود. کاپیتان پرسپولیس یا طرفداران تبریزی یا هر کسی که در این اتفاق دخالت داشت مهم نبود. مهم شور و حالی بود که از بین رفت! نباید چنین اتفاقاتی در این روزهای کشور رخ می‌دهد.

منظور از این روزها چیست؟

متاسفانه مردم با شرایط اقتصادی و معیشتی سختی دست و پنجه نرم می‌کنند و همه دلخوشی جوانان و دیگر اقشار اجتماعی این است که ساعتی با تماشای یک مسابقه فوتبال، مسائل مربوط به گرانی اقلام و اجناسی مانند مرغ و تخم مرغ را فراموش کنند اما متاسفانه وقتی چند تماشاگرنما با پرتاب سنگ به درون زمین کاری میکند که بازی نیمه کاره بماند این موضوع توی ذوق همه می‌خورد و اعصاب ناراحت طرفداران تیمها را ناراحت تر و برهم ریخته تر میکند.

اتفاقات تبریز در اوج گرانی‌ها حال مردم را گرفت/ این روزها تنها دلخوشی مردم همین فوتبال است/ پرسپولیس به شدت به این سه امتیاز نیاز داشت

چرا چنین اتفاقاتی در فوتبال ایران رخ می‌دهد؟

اتفاقاً اصلاً این مسائل محدود به فوتبال ایران نیست. در خیلی از کشورهای دنیا مانند انگلیس در بازی‌های حساس بین طرفداران متعصب تیم‌ها از این قبیل مسائل به وجود می‌آید. حتی اتفاقات شدیدتر! من نمی‌خواهم این مسائل را تایید کنم چون قطعاً پرتاب سنگ و یا درگیری مورد تایید هیچکس نیست، اما ذات فوتبال و تعصب طرفداران گاهی شرایط را به این مسیر می‌برد. ما باید خودمان مراقب باشیم تا کام خانواده‌هایمان را تلخ نکنیم. خیلی از طرفداران تیم تراکتور و پرسپولیس در سراسر کشور منتظر به پایان رسیدن این بازی بودند ولی فوتبالی که نیمه کار رها شود مثل فیلمی‌است که دوست دارید آخرش را ببینید اما نمیتوانید.

فکر میکنید چه حکمی‌برای این دیدار تعیین می‌شود؟

در این شرایط پایان فصل، قطعاً پرسپولیس دنبال کسب پیروزی در این بازی بود تا جایگاهش در مکان دوم را تثبیت کند. سه امتیاز برای شاگردان یحیی گل محمدی اهمیت زیادی داشت. باید دید در نهایت کمیته انضباطی و برگزار کنندگان مسابقه چه رای را صادر می‌کنند. قطعاً نماینده فدراسیون گزارش کاملی از اتفاقات تبریز خواهد داد که در صدور رای این بازی تاثیر مستقیم خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوهمره_جروق IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    مقصر یه عده از هوادار بی فرهنگ تبریز هست.مردم تبریز آدمای خوبی هستن
  • ح ب US ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    سلام روی صحبتم با مردم شریف تبریز وآذربایجانیهای که در ورزشگاه حضور داشتند واقعآ باید شماها جلوی وحشی‌گری یک تعداد تماشا گر نما که با آبروی یک خطه بازی می کنند می‌گرفتید چرا که این نفرات بویی از انسانیت نبرده اند اگه آن پرتاب سنگ جان یک جوان را می گرفت که مادری دلسوز چشم براه و پدری دلنگران دارد چی می‌دادند جواب وجدانی که ندارند چی الان که همه با سواد هستند ودوران جاهلیت تمام شده باز هم انسانهای عقب مانده‌ای را می بینیم که اسم انسان را نمی‌شود برای آنها بکاربردن وبا انجام این اعمال وحشیانه آبروی یک ملت را در جوامع دیگر می برند تا در باره همه ماقضاوتهای نادرست کنند انَشالله دیگر شاهد اینچنین رفتارهای ناپسندی نباشیم وخود مسئولین آن شهرها واستاده از اعمال ناپسند آن دیار حمایت کور کورانه نکنند چون بعدا چوبش را خودشان میخورند و خد کرده را تدبیر نیست
  • سالار IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    با سلام ،متاسفانه این درگیری ریشه در بازی تراکتور با پرسپولیس در تهران داشته ،قبلا حامد لک حرف های رکیکی بر علیه هواداران تراکتور داشته و همچنین برخی دیگر بازیکنان پرسپولیس ،هواداران تراکتور نسبت به این مسائل بسیار حساس هستند ،و بدو ورود به استادیوم یادگار امام برخی بازیکنان پرسپولیس این حساسیت ها را تحریک کردند و در نهایت چنین مشکلی بوجود آمد ،بنابراین مقصر بودن عوامل پرسپولیس بیشتر از هواداران تراکتور بوده است ،هر تیمی که به تبریز می آیند مطمئن باشند بر خلاف سایر استانها هیچگونه هواداری در تبریز ندارند تا چه رسد بیایند با حرکات غیرمتعارف احساسات مردم آذربایجان را خدشه دار بکنند....یاشاسین آذربایجان ،یاشاسین تراکتور
  • T T IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    اینا همش سیاست.چطور ممکنه مامورا و یگان اصلا وضعیت رو کنترل نکنن یا حین ورود هوادار اونارو کنترل نکنن.مگه میشه همه با سنگ و بطری اب معدنی بیان استادیوم.تراکتور چند بار با استقلال و پرسپول بازی کرده هم باخت هم برده ولی این حوادث رخ نداده پس یه کاسه ای زیر نیم کاسس
  • آرمان IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین تراختور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی