نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
تیم های ملی ایران و آمریکا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از روزی که سرمربی بزرگ تیم ملی ایران با اتهامات عجیب و یک شکست پر گل در دیداری تدارکاتی برکنار شد، ۲۴ سال گذشته است.

۲۴ سال قبل در اتفاقی حاشیه ساز پیش از جام جهانی، تومیسلاو ایویچ سرمربی و تئوریسین بزرگ فوتبال دنیا از تیم ملی ایران برکنار شد.

گناه او، شکست سنگین و مشکوک به کودتای درون تیمی در دیدار با رم بود؛ یک بازی تدارکاتی که این روزها در مخیله ما نمی‌گنجد؛ امروز برای یک دیدار دستگرمی باید منت اکوادور را بکشیم!

گناه سرمربی تیم ملی ایران که پیش از جام جهانی اخراج شد چه بود؟/ طعنه های سنگین به تئوریسین های فوتبال با واژه حقارت آمیز دفاع اتوبوسی!

ایویچ درد فوتبال ما را تشخیص داده بود؛ جراحی خط دفاع که ما هنوز پس از ۲۴ سال، با واژه حقارت‌آمیز دفاع اتوبوسی، به این و آن طعنه می‌زنیم و لابد امروز به تار و مار حریفان ایران در جام جهانی ٢٠٢٢ فکر می‌کنیم!

هر چه بود نسل ماجراجوی فوتبال ایران در این ویدیوی خاص، آمریکا را در جام جهانی شکست داد...

***

لحظه هایی از بازی تاریخی تیم های ملی ایران و آمریکا در جام جهانی ١٩٩٨ فرانسه که فیفا تی وی ادیت کرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اشکان IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    به هیچ وجه نمیشه فوتبالی که تئوریسن بزرگ ایویچ به ایران آورد رو با فوتبالِ دفاع اتوبوسی نه؛ دفاع قطاری! کی‌روش مقایسه کرد. ما که سنمون ده دوازده سال نیس بازیهای ایران مقابل آلمان، یوگسلاوی و آمریکا رو خیلی خوب یادمونه، یادمونه اگه اون ضربه مهلک میهایلویچ نبود یوگسلاوی نود دقیقه هیچ کاری نتونست انجام بده ولی نه با بازی صرفا دفاعی ایران! مرحوم میناوند کمی دقت کرده بود یه گل هم به یوگسلاوی قدرتمند اون زمان می‌زدیم.خوب یادمونه وقتی عزیزی با کوپکه دروازه‌بان بان نامدار آلمان تک به تک شد و به توپ نرسید، چه جوری افسوس خورد. کیروش در مصر و کلمبیا هم همه دیدن چه فوتبال مسخره ای ارائه داد و کلا فوتبالشون رو نابود کرد. با دفاع قطاری! هیچی برای ارائه نداشت و بقول ونگر، کی‌روش تیمشو فقط برای یه نیمه زمین تمرین میده اونم نیمه زمین خودی. صلاح آقای گل انگلیس در مصر به یه هیچ کاره تبدیل شد به یه مهاجم که وظیفش وایسادن تو محوطه جریمه خودی و دفع توپ هست. در ایران هشت سال،باختای عجیب به امثال عراق و باج دادن به لبنان و امارات هیچ وقت فراموش فوتبالدوستان نمیشه.مربیگری ایویچ با کی‌روش تفاوت زیادی داشت
    • محمد IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      نمی دونم چرا راجع به هر مطلبی که در مورد کیروش نوشته میشه میایی عقده گشایی می کنی!!! در این مطلب مستقیما اسمی از کیروش نیومده ولی باز نفرت پراکنی می کنی. اگر ایویچ یکی از بهترین تئوریسین های دنیا بود (که بود) بهرحال نتایج و نحوه بازیهای تیم ایران رو طبق منطق و نگاه شما باید به حساب سرمربی و مربی وقت که شاید در کودتا دست داشتند نوشت (به همون منطقی که پس از برد تهاجمی ایران جلوی کره با ویلموتس اون رو به ویلموتس نسبت دادین من جمله پروفسور خودخوانده که گفته بود ویلموتس بهتر از کیروش هست یا بعد که مربی بعدی اومد و تیم مستقیم به جام جهانی رفت حاصل کار رو به اسکوچیچ نسبت دادین و بازهم اینبار پروفسور خودخوانده گفت اسکو بهتر از کیروش هست!!!) ضمنا شما که ده دوازده سالت نیست حتما بخاطر داری که اردوی تیم ملی بخاطر جام جهانی چندین ماه بطور مداوم و شبانه روزی برگزار شد که بازیکنان کامل در اختیار تیم ملی بودن حتی بازیکنای پرسپولیس و بخاطر همین پرسپولیس در اونسال از لیگ کنار گذاشته شد تا هم شرایطش حفظ شه و هم استقلال براحتی قهرمان لیگ بشه.
    • عادل IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      باهوش !! اگر شما صرفأ به موقعيت هاي گل امتياز مي دهيد ، چرا بهرموقعيت هاي ما جلوي آرژانتين و پرتغال و اسپانيا امتياز نمي دهيد ؟؟؟
    • عادل IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      باهوش !! اگر شما صرفأ به موقعيت هاي گل امتياز مي دهيد ، چرا بهرموقعيت هاي ما جلوي آرژانتين و پرتغال و اسپانيا امتياز نمي دهيد ؟؟؟
    • عادل IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      باهوش !! اگر شما صرفأ به موقعيت هاي گل امتياز مي دهيد ، چرا بهرموقعيت هاي ما جلوي آرژانتين و پرتغال و اسپانيا امتياز نمي دهيد ؟؟؟
  • بنام DE ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    اون تیم با ایویچ بزرگ راحت با ۵ تا ۷ امتیاز صعود میکرد، ولی حیف از تصمیمات غیر فوتبالی.
  • مهدی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    لنگیا حقیر از کیروش سوختن.... آقای کیروش مربی بزرگ برای بازی‌های بزرگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی