نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پاتریک ویرا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بعد از درگیری پاتریک ویرا سرمربی کریستال‌پالاس و یکی از هواداران اورتون در گودیسون‌پارک، پلیس در حال بررسی این ماجرای جنجالی است.

پس از اینکه پاتریک ویرا، مربی کریستال پالاس، در جریان حمله به زمین و مورد آزار و اذیت هواداران قرار گرفت، به یکی از هواداران لگد زد. پلیس در این زمینه تحقیقات خود را آغاز کرده است.

پلیس مرسی‌ساید می‌گوید که پرونده این حادثه در جریان است اما هیچ شکایت رسمی از درگیری سرمربی عقاب‌ها در پی شکست ۳-۲ شب گذشته مقابل تافی‌ها در گودیسون‌پارک دریافت نشده است.

رفتارهای ضداجتماعی

پس از شروع تحقیقات توسط اتحادیه فوتبال انگلیس، ویرا به دلیل رفتار خشونت‌آمیز با محرومیت در سه بازی روبه‌رو است. در همین حال، مدیران خواستار اقدام فوری برای توقف هجوم تماشاگران به زمین شده‌اند. اتحادیه فوتبال انگلیس بیانیه‌ای منتشر کرد و اذعان کرد که «بسیار نگران افزایش رفتارهای ضداجتماعی از سوی هواداران هستند.»

هواداران اورتون در پی کامبک خیره‌کننده از شکست ۲-۰ و حفظ جایگاه برتر خود با برد ۳-۲ مقابل کریستال‌پالاس برای جشن و پایکوبی به زمین مسابقه هجوم آوردند. اما زمانی که ویرا تصمیم به خروج از زمین گرفت با یکی از هواداران درگیر شد. هوادار در حالی که از سرمربی فیلم می‌گرفت رفتار ناپسندی کرد. ویدئوی اصلی از تلفن همراه او کمی بعد در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد و صدای مرد به گوش می‌رسید که به ویرا فحاشی می‌کند.

در آن لحظه ویرا برگشت، بازوی مرد را گرفت و با لگد او را به زمین انداخت. سپس مهاجم دیگری ویرا را هل می‌دهد. قبل از اینکه کار بیشتر از این بیخ پیدا کند هواداران دیگر آن‌ها را از هم جدا کردند و ویرا زمین را ترک کرد.

پای پلیس به ماجرای جنجالی و زشت سرمربی لیگ برتری و هوادار آبی‌ها باز شد/ برای همیشه این رفتارها را تمام کنید!

محرومیت‌ها

در بیانیه پلیس مرسی‌ساید آمده است: «ما با باشگاه اورتون همکاری می‌کنیم تا تمام فیلم‌های دوربین مدار بسته موجود را جمع‌آوری کرده و با شاهدان صحبت کنیم. هنوز هیچ شکایت رسمی دریافت نشده و تحقیقات ادامه دارد.»

در همین حال، اتحادیه فوتبال انگلیس تحقیقات خود را در مورد این حادثه آغاز کرده و واکنش ویرا می‌تواند او را با محرومیت بالقوه سه بازی به دلیل رفتار خشونت‌آمیز مواجه کند. او می‌تواند ادعا کند که حضورش در زمین قانونی بوده برخلاف هواداران که حضورشان غیرقانونی بوده، و هر اقدامی که انجام داده در دفاع از خودش بوده، و در این صورت از مجازاتش کاسته شود.

در مورد باشگاه اورتون اما به احتمال زیاد جریمه سنگینی در راه است. اتحادیه فوتبال انگلیس بعد از ظهر جمعه بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن اغتشاشگران مهاجم به زمین را محکوم کرد و گفت: «ما نسبت به افزایش رفتار ضد اجتماعی هواداران با رسیدن به پایان فصل بسیار نگران هستیم. ورزشگاه‌های فوتبال همیشه باید فضایی امن و لذت‌بخش برای همه باشند و این اتفاقات غیرقابل قبول هستند و جایی در بازی ما ندارند. ورود به زمین در هر ورزشگاهی غیرقانونی است و این اقدامات بازیکنان، هواداران و افرادی را که بازی را اداره می‌کنند در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد. این روند نمی‌تواند ادامه داشته باشد و ما تأیید کنیم که در حال بررسی همه حوادث هستیم. باشگاه‌ها نقشی حیاتی در رسیدگی به این موضوع دارند و باید از وقوع تهاجمات به زمین جلوگیری کنند و همچنین علیه کسانی که قوانین و قانون را زیر پا می‌گذارند، اقداماتی جدی انجام دهند. اتحادیه فوتبال انگلیس در تلاش است تا تمام تلاش خود را برای همکاری با باشگاه‌ها و همچنین رسیدگی به مسائل از منظر انضباطی انجام دهد. ما همچنین در حال بررسی مقررات خود هستیم تا از این رفتارها جلوگیری کنیم و امنیت همه افراد داخل ورزشگاه را تضمین کنیم.»

هواداران اورتون

ورود اتحادیه بازیکنان

در این میان، اتحادیه بازیکنان هم وارد عمل شده تا مقامات را به جلوگیری از آسیب‌های جدی ترغیب کند. در بیانیه اتحادیه بازیکنان آمده است: «از زمان بازگشت از قرنطینه، داده‌های پلیس نشان می‌دهد که بی‌قانونی‌های هواداران رو به افزایش بوده و این با افزایش تعرض به بازیکنان توسط هواداران همزمان شده است. در حالی که موضوع گسترده‌تر افزایش بی‌نظمی هواداران نیازمند یک استراتژی هماهنگ و بلند مدت است، باشگاه‌ها، لیگ‌ها و پلیس باید تمرکز فوری خود را بر توقف تهاجمات به زمین در مقیاس بزرگ‌تر بگذارند.»

اتحادیه بازیکنان اضافه کرد: «تجاوز به زمین برخلاف قانون است. در حالی که اکثر طرفداران ممکن است جشن بگیرند، برای تعداد کمتری از هواداران این رفتار سمی، تهاجمی و خطرناک می‌شود. این سناریو منجر به ایجاد محیطی ناامن برای بازیکنان و کارکنان باشگاه شده است. مردم در خطر آسیب‌های جدی هستند. مقامات فوتبال باید سختگیرتر باشند و پیام روشنی ارسال کنند. این‌ها رویدادهای قابل پیش‌بینی هستند، جرم است و غیرقابل قبول است.»

واکنش ویرا، لمپارد و دیگران

وقتی در مورد این حادثه از ویرا سؤال پرسیده شد، گفت: «من چیزی برای گفتن در این مورد ندارم.» در نظرسنجی نشریه «سان»، ۸۵ درصد از هواداران فوتبال از ویرا در مورد این حادثه حمایت کردند.

فرانک لمپارد، سرمربی اورتون اضافه کرد: «من برای پاتریک ناراحت شدم و در پایان به دلیل واکنش‌ها نتوانستم با او دست بدهم. این‌ها به دلیل خوشحالی هواداران ما به دلیل ماندن در لیگ بود.»

پای پلیس به ماجرای جنجالی و زشت سرمربی لیگ برتری و هوادار آبی‌ها باز شد/ برای همیشه این رفتارها را تمام کنید!

نه اورتون و نه پالاس هنوز هیچ بیانیه رسمی ارائه نکرده‌اند. اما طرفداران در سراسر کشور، از جمله ستون‌نویس نشریه سان، پیرز مورگان، به دفاع از ویرا پرداختند. مورگان نوشت: «حق آن آدم احمق همین بود. چرا بازیکنان یا مربیان باید چنین سوءاستفاده‌هایی را تحمل کنند؟»

شخصی هم در تایید این حرف مورگان نظرش را نوشت: «الان پاتریک ویرا را بیشتر از قبل دوست دارم چراکه وقتی توسط هواداران در زمین تحریک می‌شود ساکت نمی‌ماند. باشگاه ما باید ۱۰۰ درصد پشت سر او بایستد و با همه انتقادات و اتهامات مقابله کند.» در حالی که دیگری اضافه کرد: «همین الان حادثه ویرا را دیدم. ۱۰۰ درصد به او حق می‌دهم. چرا مربیان و بازیکنان فوتبال باید در هنگام خروج از زمین این نوع آزار و اذیت و آزار را تحمل کنند؟» سومی نوشت: «اصلاً ویرا را سرزنش نکنید. چرا هواداران فکر می‌کنند می‌توانند هر کاری می‌خواهند انجام بدهند؟» و نفر چهارم اینطور نتیجه گرفت: «اگر پاتریک ویرا به خاطر آن حادثه جریمه یا تعلیق دریافت کند، مایه شرمساری است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی