نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
همه حواشی بازی در تبریز در سال‌های اخیر/ از فحاشی به بیرانوند تا توهین به کاپیتان فقید پرسپولیس و سیلی به بازیکن خودی!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اتفاقاتی که در بازی پنجشنبه پرسپولیس و تراکتور در تبریز رخ داد، به هیچ عنوان سوژه‌ای تازه نیست.

امیر سوری-خبر ورزشی:تیم فوتبال تراکتور درحالی پنجشنبه در ورزشگاه یادگار امام و در حضور حدود ۶۵ هزار تماشاگر میزبان پرسپولیس بود که این بازی در دقیقه ۷۰ به دلیل حواشی و اتفاقات مختلف رخ داده متوقف به یک باره با تصمیم داور نیمه تمام باقی ماند. در طول بازی بارها پرتاب بطری و اشیا داخل زمین باعث وقفه در بازی شد تا با اوج گرفتن این اتفاقات داور تصمیم گرفت در دقیقه ۷۰ زمین بازی را ترک و بازی را نیمه تمام اعلام کند. بازیکنان تراکتور برای مدت طولانی پس از این اتفاقات در زمین حاضر شدند، اما در نهایت با ترک ورزشگاه توسط پرسپولیسی‌ها پرونده این بازی به کمیته انضباطی ارسال شد و قرار است به زودی رای این بازی صادر شود. با این حال نکته ای که اهمیت دارد، این است اتفاقات پنجشنبه در تبریز چند بار دیگر در این شهر و توسط هواداران تراکتور تکرار شده و این مموضوع چیز جدیدی نیست. در این گزارش به چند مورد از درگیری‌ها و حواشی زشتی که در سال‌های اخیر در تبریز رخ داد را با هم مرور می‌کنیم:

فحاشی به عالیشاه

امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس در این دیدار که سابقه بازی برای تراکتور را در کارنامه خودش دارد، بارها قبل و حین بازی مورد بی‌احترامی هواداران تراکتور قرار گرفت و چند بار هم موقع زدن ضربات کرنر و یا پرتاب اوت هدف پرتاب سنگ از سوی هواداران حاضر در ورزشگاه یادگار امام تبریز بود. عالیشاه در چند مرتبه اولی که به سویش سنگ پرت کردند، واکنشی نشان نداد ولی در نیمه دوم ناگهان از کوره در رفت و چند سنگی را که به داخل زمین و به سوی او پرت کرده بودند را با عصبانیت به بیرون از زمین پرت کرد.جالب است بدانید این اتفاق برای امید در فصول گذشته هم تکرار شد و حتی در دیدار پرسپولیس مقابل گسترش فولاد هم شاهد فحاشی به عالیشاه و خانواده اش بودیم.

هیس بیرانوند به تراکتوری‌ها

در لیگ نوزدهم و دیدار رفت پرسپولیس و تراکتور که در تبریز برگزار شد، علیرضا بیرانوند گلر اصلی پرسپولیس و تیم ملی در آن فصل به شدت مورد بی‌احترامی هواداران تراکتور قرار گرفت و بارها به بیرانوند و خانواده اش فحاشی صورت گرفت. همین موضوع بعد از چند بار تکرار باعث شد تا علیرضا از کوره در برود و به هواداران تراکتور هیس نشان بدهد. گفتنی است بعد از این کار بیرانوند با جریمه از سوی کمیته انضباطی مواجه شد.

سیلی به بازیکن خودی

بعد از شکست دو فصل پیش تراکتور به پیکان در تبریز هواداران عصبانی این تیم اتفاقات عجیب و غریبی را رقم زدند. پس از سوت داور و اتمام این دیدار، تعدادی از هواداران تراکتورسازی به داخل زمین آمدند و به عملکرد بازیکنان و کادرفنی اعتراض کردند. همچنین در اقدامی‌عجیب، یکی از این هواداران یک سیلی به صورت مسعود شجاعی، کاپیتان این تیم و تیم ملی زد. در ادامه اشکان دژاگه وارد این ماجرا شد و به هواداری که به صورت شجاعی ضربه‌ای زده بود، یک سیلی زد. هواداران تراکتورسازی پس از پایان بازی حاضر به ترک ورزشگاه نشدند و با شکستن صندلی‌ها و پرتاب آنها به داخل زمین شعار «بازیکن بی‌غیرت نمی‌خواهیم، نمی‌خواهیم» سر دادند. همچنین تعدادی از هواداران به کوه‌های اطراف ورزشگاه رفتند و در آنجا مشغول پرتاب سنگ و اعتراض شدند. پرتاب سنگ به طرف خودروهای اداری و آمبولانس‌ها در اطراف ورزشگاه باعث شد این وسایل نقلیه به درون زمین بیاند و در پیست ورزشگاه استقرار پیدا کنند و البته شیشه بسیاری از ماشین‌ها از سوی هواداران شکسته شد. همچنین سر چند تن از مسئولان برقرار کننده مرد در ورزشگاه و هواداران که در گوشه و کنار حضور داشتند به دلیل پرتاب سنگ شکسته شد و اتفاقات وحشتناکی در آن بازی رقم خورد.

همه حواشی بازی در تبریز در سال های اخیر/ از فحاشی به بیرانوند تا توهین به کاپیتان فقید پرسپولیس و سیلی به بازیکن خودی!

فحاشی به کاپیتان فقید پرسپولیس

درست بعد ازگذشت چند وقت از فوت‌هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس ، این تیم برای انجام دیدار خود با تراکتور راهی تبریز شد. هواداران تراکتور در اقدامی‌فوق العاده عجیب و بسیار زشت در فرودگاه تبریز شروع به فحاشی علیه پرسپولیسی‌ها کردند و در این بین حتی به‌هادی نوروز فوت شده هم رحم نکردند و به مرحوم نوروزی فحاشی کردند.

درگیری با آبی‌ها

شاید بعضی‌ها فکر کنند هواداران تراکتور فقط با پرسپولیسی‌ها مشکل دارند. در حالی که این موضوع صحیح نیست و آن‌ها با استقلالی‌ها بارها دچار مشکل شدند و درگیری‌های زیادی بین هواداران دو تیم در سال‌های اخیر به وجود آمد. مثلا در یکی از بازی‌های چند سال قبل و زمانیکه شفر هدایت استقلال را بر عهده داشت، دو تیم که در تبریز برگزار شد، هواداران تراکتور با سنگ از هواداران استقلال پذیرایی کردند و درگیری‌های شدیدی در سکوها رخ داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ح ب IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    سلام اگه واقع بینانه به این بازی نگاه کنی اولا باید بازی ۳ بر صفر بنفع پرسپولیس اعلام شود وثاتیاتیم تراکتور از پنج بازی خانگی محروم شود و ثالثا از مسئولین تراکتور تعهد کتبی گرفته شود منبعد از این کنترل کنند بیش از ضرورت تعیین شده نفر به ورزشگاه راه ندهند امنیت بازیکنان مهمان را برقرار کنند این اعمال عصر حجری و غیر انسانی دور از روح جوانمردی است وچه بسا باعث از بین رفتن یک انسان یا نقص عضو می‌شود وآنوقت آقایان عقب افتاده فرهنگی چه جوابی برای خانواده‌ای داغدار جوانشان دارند یا اصلا این مسائل را می‌فهمند بعید می‌دانم!!!
  • احمد نوری اسرمی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    اینجوری پیش بره دیگه کسی نمیره تو تیم تراکتور بازی کنه چون ثابت کردن شخصیتشون صفره
  • ماستمالی IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    نویسنده کاملا محترم با امیال کاملا پرسپولیسی مه وقتی قلم به دست میگیرد، باید قسم به قلم را هم فراموش نکند. آقای نویسنده عزیز و بیطرف!!! شما فقط دعوای خاله تون با تبریزیها رو از قلم انداختی!!! تا اونجایی که میدونم، متاسفانه مردمان ایران حافظه تاریخی ضعیفی دارن و این همیشه به ضررشون بوده... یک مطلب و قضاوت با مخاطبان؛ هنوز یادمون نرفته که چندین و چندسال میزبانی توی بازیهای آسیایی از تیمهای ایرانی گرفته شده، اگه یادتون باشه کدوم بازی بود؟؟؟ آفرین بازی تراکتور و مسگرآباد توی تبریز بود که تماشاگران کاملا بی فرهنگ تراکتور چندین و چند نارنجک دستی روی نیمکت ذخیره های تیم مهمان انداختند و نماینده کنفدراسیون هم که توی استادیوم بود، گفت که چون تبریزیها و طرفداران تراکتور بی فرهنگن، دیگه به تیمهای ایرانی میزبانی نمیدیم.!!! اینطوری بود که پرسپولیس کبیر از حق میزبانی آسیا محروم شد!!!!!!! یک مقدار انصاف و شرم توی نوشتن کاش رعایت میشد. چندین سال هست که هوادارای به ظاهر متمدن و بافرهنگ و آریایی نسب و زادگان کوروش کبیر تیم پرسپولیس همه استادیومهای ایران رو به لجن کشیدن... ماستمالی از این بهتر؟
  • ترک IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    هرچی دعل تون خواست گفتین حال بی فرهنگ شما هستین که به چهل ملیون ترک ایران به راحتی توحین میکنی با افتخار من یک ترکم بافرهنگ
  • استقلال US ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    درگیری با تیم استقلال رو به لنگ نچسبون، تیم حکومتی هر استانی میره با فحش و سنگ بدرقه میشه، الکی اسم استقلالو کنار این ماجرا قرار نده هر وقت میخواید بگید یه جا مظلوم واقع شدید خودتونو میچسبونید به استقلال😁😁 حقیر نباش نویستده مثلا روشنفکر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی