مسی‌ها هم باید برای استقلال تونل افتخار بزنند/ مدافعان مجیدی از منشا غافل نشوند/ عامل اصلی قهرمانی آجرلو بود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: در قهرمانی امسال استقلال سه عامل خیلی مهم وجود داشت که به ترتیب مدیریت توانمند آجرلو، فرهاد مجیدی و همدلی بازیکنان بودند.

سبو شهبازیان بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره تونل افتخاری که اعضای تیم آلومینیوم برای استقلالی‌ها تشکیل دادند، بازی پیش رو مقابل مس رفسنجان و عوامل موثر در قهرمانی استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

پیش از شروع بازی استقلال مقابل آلومینیوم تونل افتخار اراکی‌ها را دیدید؟

واقعا کار قشنگی بود. به نظرم استقلال یک سال زحمت کشید و مستحق این تشویق بود. از کار قشنگ رحمتی هم باید تشکر کرد. او خودش از خانواده بزرگ استقلال است. همینطور محمد نوازی که در کادر فنی این تیم است. آنها خودشان هم از وقتی به آلومینیوم رفته اند شرایط این تیم را به کلی تغییر دادند. امیدوارم فصل آینده نتایج بهتری در لیگ برتر بگیرند.

گفته شده شاید مس رفسنجانی‌ها هم برای استقلال تونل افتخار تشکیل بدهند. فکر می‌کنید این اتفاق بیفتد؟

کار قشنگ، همه جا خوب است. وقتی این قبیل اتفاقات در فوتبال‌مان تکرار شود و به عادت تبدیل شود حاصلش یک فرهنگ سازی زیبا خواهد بود. این قطعاً باعث خوشحالی بچه‌های استقلال می‌شود تا خستگی از تنشان در برود. امیدوارم اگر مسی‌ها هم این کار را انجام می‌دهند همه بدانند که این یک فرهنگ سازی و احترام متقابل است. در خیلی از کشورهای پیشرفته وقتی تیمی زودتر از موعد قهرمان می‌شود باشگاه‌ها قهرمانی شان را تبریک می‌گویند.

از تیم مس رفسنجان حریف بعدی استقلال چقدر شناخت دارید؟

مس یک تیم کاملا دونده، سرعتی و جنگنده است. تیمی که به راستی فوتبال را به شکل زیبایی در زمین اجرا می‌کند. قطعاً استقلال در رفسنجان روز راحتی را پیش رو نخواهد داشت.

تقابل گادوین منشا به عنوان بهترین گلزن لیگ مقابل خط دفاعی استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

باید گفت خط دفاعی استقلال با اینکه دو نفر اصلی شان را از دست دادند اما با تغییراتی که در چینش نفرات به وجود آمد شرایط باز هم به همان شکل خوب ایجاد شد. دلیلش هم ساختار درست دفاعی در تیم استقلال بود. وقتی هم که بازیکن برزیلی را آوردند و او هم در سیستم ۲-۵-۳ استقلال خوب جا افتاد. گرچه مرادمند و سیاوش یزدانی هم سهم بسزایی در این موفقیت داشتند که باید از آنها تقدیر شود. در رابطه با منشا هم باید گفت با حضور چندین ساله‌اش در لیگ ایران تجربه زیادی دارد و می‌تواند به هر خط دفاعی نفوذ کند. بنابراین مدافعان استقلال باید تمام تمرکزشان را روی او بگذارند و حواسشان باشد که در ۱۸ قدم توپ نصیب منشا نشود.

نتیجه بازی را چطور پیش بینی می‌کنید؟

امیدوارم یک بازی زیبا شود. چون هر دو تیم فوتبال بازی می‌کنند قطعاً این طور خواهد بود. در نهایت امیدوارم استقلال باز هم به روند نباختن ادامه بدهد و با برد به تهران برگردد.

مسی ها هم باید برای استقلال تونل افتخار بزنند/ مدافعان مجیدی از منشا غافل نشوند/ عامل اصلی قهرمانی آجرلو بود

اقدام وریا غفوری از نگاه شما چطور بود؟

وریا یکی از دوست داشتنی‌ترین فوتبالیست‌هایی است که من میشناسم. هم فوتبالش را دوست دارم و هم شخصیتش را. امیدوارم حرف‌هایی که زده تاثیر گذار باشد و مسئولان متوجه شرایطی که در اجتماع وجود دارد باشند و به خواسته وریا رسیدگی کنند.

به نظر شما چرا سایر کاپیتان‌ها و مربیان لیگ برتری درباره موضوع مورد بحث کاپیتان استقلال اظهار نظر نکرده‌اند؟

این به طرز تفکر شخصی آنها بستگی دارد. هر کسی صلاح کار خودش را می‌داند. اما وریا حرفش را زد و امیدوار است که این مشکلات حل شود.

چه عواملی در قهرمانی استقلال نقش داشتن؟

سه عامل اصلی وجود داشت. اول و از همه مهمتر کادر مدیریتی و در رأس آن آقای آجرلو بود. او با زمان کمی‌که داشت نقاط ضعف را از بین برد، قرارداد مجیدی را سه ساله تمدید کرد تا با اطمینان خاطر به کارش ادامه دهد. او نشان داد که مرد عمل است و وعده و وعید الکی نمیدهد.

عامل دوم هم قطعاً خود فرهاد مجیدی که در راس کادر فنی، تیمی ساخت که لایق قهرمانی بود. وقتی میگوییم تیمی گل نمی‌خورد یعنی ساختار تیمی اش درست است. در استقلال کار تیمی و فردی عالی بود و با این همه مشکلاتی که وجود داشت فرهاد مجیدی به خوبی آنها را مدیریت کرد و در نهایت قهرمان شد.

مورد آخر هم به نظرم همدلی و دوستی بین بازیکنان. ما می‌دیدیم حتی اگر بازیکنی دو دقیقه برای استقلال به میدان می‌رفت تمام توانش را در زمین می‌گذاشت. این نشان می‌دهد همه بازیکنان استقلال یک هدف را دنبال می‌کردند و کسی به دنبال منافع شخصی نبود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضایاک IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    مبارک باشه کیسه چی ها. بالاخره از غار خارج شدید خخخخ : ) قهرمانی با پنالتی های الکی گل های خطا و امتیاز معیشتی :)
    • امیرعلی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      آره این قهرمانی تو اولین سال نبود بابا مسعود خیلی کیف میده بهترینش اینه که سوزش امثال تو لنگی رو نشون میده فعلا شما ها برین تو غار مثل سال هایی که هنوز سلطانی فر وزیر نبود درضمن مدرکی هم داری که پنالتی های استقلال الکی بوده بولینگ سوراخ
    • شمسعلی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      لیاقت کیسه در آسیای «واقعی» مشخص میشه جایی که هنوز نیمه نهایی واقعیشو از نزدیک ندیده🤣 چون اونجا از کمک امتیاز معیشتی و پنالتی های هفتگی خبری نیس. اونجا پاپا سجاااادی نییییس و فقط شایستگانی مثل پرسپولیس به فینال «واقعی» میرسن
    • بهزاد ایمن IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      داداش قهرمانیمون واقعا کار شاخی بود؟ اونم زمانی که دوتا مدافع اصلی رو گرفتن آزمون پنالتیهای دربی رو هم واسمون نگرفتن اوووو...ولی آخه این کلمه بای چیه دیگه دم ایرانیها گرم دلشون خواست حال دادن بهمون ولی قرار نیست بگیم دیگران باید چیکار کنن امیدوارم این کلمه باید رو خبرنگار از طرف خودش گذاشته باشه💙💙💙💙💙💙💙
  • !!! IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    چطوره همه ایران جلوتون کرنش کنند که توی دورهمی استقلال اول شدید؟
  • حامی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    بابا یکم یواشتر خب. اینجور که شما پیش میرید کاملا تابلوئه 10 ساله قهرمان نشدید که. از حول حلیم نیافتید تو دیگ
    • لنگ حقیر حکومتی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      سال ۹۵ اولین سال وزارت بابا مسعود یادتونه بعد ۱۰ سال قهرمان نیم فصل شدین چه گریه زاری هایی میکردین
  • صادق IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    یک حرف درست از استقلالی ها شنیدیم که ا جرلو عامل اصلی بوده بله استقلال با امتیاز گل گهر و شانزده پنالتی اهدایی کمیته داوران قهرمان شد واین یعنی فساد در فوتبال و اجرلو باعث این فساد شده
  • ناشناس IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    تونلی که آلمینیوم اراک زد با سه چهار نفر بستونه اونم به خاطر رحمتی خخخ
  • استقلال ** IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    مگر مثل پیروزی بودیم که خجالت بکشیم از جام های اهدایی.بی علت نبود که همه با لنگ مشکل دارند ازسپاهان و تراکتور و استقلال و پدیده.اگر اهدایی نبود امسال لاقل یک هفته میرفتید صدر
  • .. IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    ایشالا این رفتار تو ورزشمون رواج پیدا کنه ...
  • ‌کیسه کش IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    باشگاهی که همه بدعت ها روتوفوتبال مدمیکنه چه انتظاری ازبقیه تیم ها دارن.ندادن بازیکن به تیم ملی زیراب وایمیل زدن برای محروم کردن بازیکن ایرانی.تماس بابازیکن رقیب.تهمت به داورمربی رییس فدراسیون وکیل وزیر ووزارت.تجمع جلو همه سازمان ها.تشویق تیم های عربی.بردن پرچم کشورهای دیگه به ورزشگاه.شماخودتون یه تبریک خشک وخالی به بقیه گفتین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی