محل برگزاری بازی تدارکاتی ایران خوب نیست؛ کاش کانادا به قطر می‌آمد/ همه چیز محاسبه شد به جز ماجرای جت‌لگ!
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: اختلاف ساعت بین تهران و ونکوور زیاد است و با توجه به فاصله زمانی، ۱۲ روز طول می‌کشد تا بازیکنان به شرایط ایده‌آل برسند.

هومن افاضلی که به عنوان سرمربی در چند تیم فعالیت کرده و کارنامه اش هم قابل بررسی است، در مصاحبه‌ای از دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران و کانادا سخن گفت که در ادامه می‌خوانید:

*دیدار با کانادا خوب است اما محل برگزاری آن نه. اختلاف ساعت بین تهران و ونکوور زیاد است و با توجه به فاصله زمانی و شرایط جت ‌لگ، ۱۲ روز طول می‌کشد تا بازیکنان به شرایط ایده‌آل رسیده و بتوانند در فضایی نرمال برابر کانادا به میدان بروند اما بدون شک این فرصت را نداریم چرا که کل این دوره فیفا دی ۱۰ روزه است و صحبت از ۲ بازی در همین مدت زمانی است و این یعنی فشار مضاعف به بازیکنان.

*بهترین حالت این بود که بازی در قطر برگزار می شد، حالت دوم بازی در کشورهای همجوار ایران بود و گزینه بعدی را می‌توان اروپا در نظر گرفت اما بدترین شرایط به وجود آمد. هر چند معتقدم همین را هم باید به فال نیک گرفت و بازی کردن در چنین شرایطی از بازی نکردن خیلی بهتر است.

محل برگزاری بازی تدارکاتی ایران خوب نیست؛ کاش کانادا به قطر می آمد/ همه چیز محاسبه شد به جز ماجرای جت لگ!

*آنچه در مورد شرایط جت ‌لگ، مطرح شد برای سفر به غرب کره زمین است و اگر بخواهیم همین مسیر را بازگردیم باید برای هر ساعت پرواز، یک و نیم روز استراحت را در نظر بگیریم تا بدن بتواند به شرایط نرمال خود بازگردد؛ همه این اتفاقات باعث می‌شود بازیکن تحت فشار بوده و باید حواسمان به این مسایل و وضعیت تیم ملی باشد.

*متاسفانه شرایط خوبی را در این فدراسیون شاهد نیستیم و این روند به فوتبال ملی، اعتبار و آبروی این ورزش لطمه می‌زند. چند وقتی است مجموعه فوتبال درگیر نفاق و چند دستگی شده که لطمات جبران ناپذیری هم به همراه دارد.

*قرار بود سیدشهاب‌الدین عزیزی خادم را برکنار کنند امروز نباید شاهد چنین حرف‌ها و رفتارهایی باشیم، اگر هم قرار بود بماند چرا وارد این جریان شدند. به نظر من حتی اگر مجمع دهم خردادماه به او رای اعتماد دوباره هم بدهد، عزیزی خادم دیگر آن اقتدار روز اول را نخواهد داشت و این جریانی است که در فوتبال ما ایجاد شده و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای آن تصمیم درست و منطقی گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی