۰
جدال کاپیتان تیم ملی با آقای خاص/ جهانبخش تاریخ‌ساز می‌شود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امشب در چارچوب فینال لیگ کنفرانس اروپا، فاینورد با حضور جهانبخش به مصاف آ.اس رم خواهد رفت.

امشب در چارچوب فینال لیگ کنفرانس اروپا از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه، رم در ورزشگاه تیرانای کشور آلبانی به مصاف فاینورد خواهد رفت. لیگ کنفرانس اروپا اولین دوره خود را تجربه خواهد کرد و هر تیم می‌تواند با قهرمانی نام خود را در تاریخ جاودانه سازد. بیش از هر چیزی مورینیو به دنبال فتح این جام است تا عنوان اولین مربی تاریخ که توانسته قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا را بدست آورد را از آن خود کند.

از طرف دیگر این بازی برای کاپیتان تیم ملی کشورمان نیز بسیار اهمیت دارد. جهانبخش پس از علی دایی، دومین بازیکن ایرانی‌ست که به یک فینال اروپایی راه یافته است. دایی در سال ۹۸-۹۹ با بایرن مونیخ به فینال بارسلونا رسید ولی مقابل منچستریونایتد در ۲ دقیقه، قهرمانی را واگذار کرد. جهانبخش این شانس را دارد تا به اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران بدل شود که در رقابت‌های اروپایی قهرمانی را تجربه می‌کند.

ستاره کشورمان، این هفته‌ها اصلا نتوانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد و در همین راستا، کمتر در ترکیب اصلی جای گرفته است. انتظار می‌رود در بازی امشب نیز او از روی نیمکت کار را آغاز کند.

ژوزه مورینیو در خصوص این مسابقه گفت: وقتی شما در رم کار می‌کنید، در رم زندگی می‌کنید، در رم نفس می‌کشید. من این احساس نزدیک و ارتباط قلبی را از روز اول حس کردم. حس کردم که با تیمی بزرگ قرارداد نوشتم. تیمی بزرگ که هنوز به فینال‌ها نرسیده است. من خیلی احساساتی هستم و این مسابقه برای ما به مانند فینال لیگ قهرمانان اروپاست.

مورینیو برای رسیدن به قهرمانی امیدوار به درخشش ستاره انگلیسی خود است. آبراهام با ۱۷ گل بهترین گلزن گرگ‌ها در سری‌آ بود و نقشی مهم در رسیدن این تیم به لیگ اروپا ایفا کرد. او گفت: رسیدن به فینال رویایی بود که به محقق شد. رم سزاوار رسیدن به مسابقه پایانی بود. آن هم برای زمانی طولانی. من خیلی خوشحالم که توانستیم رم را به این مرحله برسانیم.

بیش از ۶۶ درصد کاربران در نظرسنجی یوفا پیش‌بینی کردند که رم امشب مقابل فاینورد پیروز میدان خواهد بود.

آرنه اسلات، سرمربی فاینورد در این خصوص گفت: برای رسیدن به فینال شما نیاز به شانس دارید ولی این گروه کیفیت بالایی نیز دارند. ما باعث شدیم تا طرفدارانمان افتخار کنند. ما البته هنوز چیزی نبردیم و واقعا می‌خواهیم به جام برسیم.

فاینورد در ۶ بازی اخیر خود به ۳ برد، ۲ تساوی و یک شکست رسیده ولی رم در ۶ بازی به ۲ برد، ۳ تساوی و یک شکست دست یافته است.

رم در سری‌آ به مقام ششم رسید و راهی لیگ اروپا شد ولی فاینورد پس از آژاکس و آیندهوون در رده سوم جای گرفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی