نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
نیاز یحیی به بازیکن کارآمد در همه پست‌ها/ مشکلات پرسپولیس با بیرانوند و پورعلی‌گنجی حل می‌شود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به نظر می‌رسد پرسپولیس برای عدم شکست پروژه قهرمانی‌اش در لیگ بیست‌ودوم و رقابت با مدعیان نیازمند تحول جدی از نظر مهره‌هایی است که این تیم را نسبت به حریفان متمایز کنند.

سرخپوشان پایتخت در فصل فوتبالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که شامل رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و سوپرجام می‌شود در پست مهم و تعیین‌کننده دفاع چپ که بعد از حضور محمد انصاری و محمد نادری در لیگ پانزدهم تا نوزدهم به آرامش و کیفیت بالای نسبی رسیده بود از بازیکنانی مثل آقایی، امیری، شجاعی و نعمتی سود برد اما هیچ‌کدام از این بازیکنان موفق نشدند وظایف کامل یک دفاع چپ ایده‌آل و سطح فنی مناسب در حد و اندازه پرسپولیس را در مستطیل سبز پیاده کنند.

این مشکل در دفاع راست سرخپوشان نیز دیده می‌شود، قرمزهای پایتخت در این پست بازیکنانی مثل شیری، نعمتی، صفروف، رضاییان و گاهی فرجی را امتحان کردند که هیچ‌کدام موفق نشدند وظایف یک دفاع راست ایده آل که نقشی تعیین‌کننده در دفاع و حمله دارد را اجرایی کنند. بهترین گزینه استفاده شده در پست دفاع راست رضاییان است که در نقل‌وانتقالات زمستانی به جمع شاگردان گل‌محمدی پیوست.

دیگر نقطه ضعف سرخپوشان در یک‌سوم میانی به پست هافبک راست برمی‌گردد. در سال‌های اخیر همواره بخش راست این تیم نسبت به سمت چپ نا متوازن و کم‌خطر بوده است که همین موضوع منجر به حضور بازیکنان غیرتخصصی مثل ترابی، امیری، عالیشاه و پهلوان در این پست شده است که تا حدودی مشکلات این بخش تعیین‌کننده و مهم را حل کرده است اما هافبک چپ این تیم را به دلیل مشخص نبودن مهره‌محوری و تعیین‌کننده دچار نابسامانی و آشفتگی کرده است.

گل‌محمدی در طول فصل جاری در پست مهاجم نوک تیم خود را با حضور بازیکانی مثل عبدی، آل‌کثیر، تمیروف و پاکدل رهسپار میدان کرد که هیچ‌کدام برای حضور در ترکیب اصلی تمام خصوصیات لازم یک مهاجم استاندارد و مطمئن را ندارند. عبدی که با لباس پرسپولیس گل‌های مهمی در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ و شهرآورد پایتخت به ثمر رسانده دارای عملکردی پرنوسان است و از همه مهم‌تر وارد جنگ با مدافعان حریف نمی‌شود و فضای حرکتی آنها را کوچک و ناامن نمی‌کند.

بعد از بررسی تمام ابزارهای فنی تحت اختیار گل‌محمدی به نظر می‌رسد این تیم برای عدم شکست پروژه قهرمانی‌اش در لیگ بیست‌ودوم و رقابت با مدعیان نیازمند تحول جدی از نظر مهره‌هایی است که این تیم را نسبت به حریفان متمایز کنند. جدا از این مبحث سرخپوشان تهرانی برای موفقیت نیازمند تحول افکار تاکتیکی کادرفنی خود هستند که این اتفاق بعد از خریدهای نسبتا موفق عملی خواهد شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    سلام پرسپولیس باید تو پست هایی که ضعف داره بازیکن بگیره الان یک مهاجم هدف مثل مغانلو یک وینگر چپ مثل نورافکن یک بازیساز مثل سعید صادقی وسروش یک وینگر راست مثل دانیال اگه اینهارو با چشم باز بگیرد یقین بدونین قهرمانه البته یک مربی برای گل‌رها هم میخواد فنایی نتوانست مشکل فنی گل‌ها را رفع کند
    • حسن پرسپوليسی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      ما بغیر بیرو یکی میخایم مثل شجاع یا کنعانی بازیکنانی غیرتی ومستحکم در دفاع در چپ هم یه مدافع خوب باید پیدا کرد به نظرم هافبک هامون همشون خوبن واز بهترین ها هستند فقط یه بازیکن بازی ساز مثل بشار یا سروش،سعید صادقی بشه جذب کرد ولی در فاز هجوم به نظرم بغیر پاکدل بقیه رو بزاریم کنار یه بازیکن تمام کننده قاتل مثل خصوصیات طارمی داشته باشه بنظرم لازمم نیست خیلی هزینه کنیم حوصله کنیم بگردیم حتی تو لیگ یک بازیکنای خوبی بازی می‌کنند که البته با حواس جمع بشه پیدا کرد یه مربی بدنساز خوب ویه مربی دروازبان های خوب هم لازم هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی