جشن قهرمانی رم در لیگ کنفرانس اروپا ۲۰۲۲-۲۰۲۱
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در اولین فینال تاریخ لیگ کنفرانس اروپا، رم موفق شد فاینورد را شکست دهد و برای نخستین مرتبه قهرمان یک تورنمنت معتبر اروپایی شود.

میزبان اولین فینال تاریخ لیگ کنفرانس اروپا ورزشگاه کومبتاره شهر تیرانا پایتخت آلبانی بود، دیداری که در آن رم به مصاف فاینورد رفت و با نتیجه ۱-۰ پیروز شد تا قهرمانی را جشن بگیرد.

نیمه نخست را دو تیم محتاط شروع کردند و کمتر فرصت گلزنی خلق می‌شد. با این حال رم کمی جلو کشید و سرانجام دقیقه ۳۲ به گل رسید. زانیولو پاس مانچینی را با استپ و ضربه‌ای نرم به قعر دروازه حریف هلندی فرستاد. این نیمه با همین یک گل به سود جالوروسی خاتمه یافت.

رم ۱ - فاینورد ۰/ اولین قهرمانی اروپایی جالوروسی؛ رکورد خاص آقای‌خاص

نیمه دوم را فاینورد خیلی خوب شروع کرد و موقعیت‌های بسیار خوبی هم برای گلزنی داشت، اما درخشش پاتریسیو سنگربان رم مانع از گلزنی این تیم شد. رم در ادامه بازی را به تعادل کشاند و حتی در ضدحملات خطرناک هم ظاهر شد. کنترل بازی از سوی شاگردان مورینیو این تیم را از خطر گل خوردن دور کرد و برد را تا دقیقه ۹۰ حفظ کردند.

در دقیقه ۸۹ این فینال، علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی فاینورد وارد میدان شد، ولی او هم نتوانست مانع شکست تیمش شود.

به این ترتیب ژوزه مورینیو اولین و تنها مربی‌ای نام گرفت که در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا به جام دست پیدا می‌کند.

رم ۱ - فاینورد ۰/ اولین قهرمانی اروپایی جالوروسی؛ رکورد خاص آقای‌خاصرم ۱ - فاینورد ۰/ اولین قهرمانی اروپایی جالوروسی؛ رکورد خاص آقای‌خاص

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی