استقلال به دلال‌ها باج نمی‌دهد؛ بقیه یاد بگیرید!/ نقل و انتقالات باشگاه با نظر یک نفر انجام می‌شود/ فرهاد به یک دلیل حردانی را قلمدوش گرفت
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: لحظه ای که فرهاد مجیدی صالح حردانی را روی دوشش انداخت، میخواست اوج رفاقت و دوستی در تیمش را به رخ دشمنان استقلال بکشاند که در همه این ماه‌ها استقلال را تحت فشار گذاشته بودند.

محمد مومنی، بازیکن اسبق استقلال و عضو هیئت مدیره باشگاه در گفت‌وگو با خبر ورزشی، در رابطه با مسائل مرتبط با قهرمانی استقلال و فصل پیش روی نقل و انتقالات و حاشیه‌های جشن قهرمانی این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

چه شد که چند ساعت قبل از شروع بازی استقلال به فکر برداشتن واژه «جشن» از پیشوند مراسم اختتامیه لیگ برای استقلال آن هم به احترام مردم داغدیده آبادان افتادید؟

ما همدرد مردم آبادان هستیم. به ویژه در این قبیل موارد، ایرانی جماعت ثابت کرده همواره پشت و پناه هموطنش است. آبادان شهر عشق، ایثار و ایستادگی است و ما هرگز این مسائل را فراموش نمی‌کنیم. شهری که در دوران دفاع مقدس برای سربلندی کشور تا پای جان ایستادگی کرد. این کمترین کاری بود که ما می‌توانستیم برای مردم آبادان انجام بدهیم. قطعاً همه مردم و همه نظام پشت آبادان هستند تا این عزیزان بتوانند این ضایعه تلخ را مانند دیگر حوادث دردناک قبلی با موفقیت پشت سر بگذارد.

درباره چگونگی ورود باشگاه استقلال به موضوع نقل و انتقالات صحبت می‌کنید؟

سعی می‌کنیم آنچه مدنظر کادر فنی و شخص فرهاد مجیدی است را پیش ببریم.

کمیته ای برای این منظور تشکیل داده اید؟

فعلا نه اما اگر هم قرار باشد موضوعی در این باره باشد با نظر شخص سرمربی تیم انجام می‌شود.

استقلال به دلال ها باج نمی دهد؛ بقیه یاد بگیرید!/ نقل و انتقالات باشگاه با نظر یک نفر انجام می شود/ فرهاد به یک دلیل حردانی را قلمدوش گرفت

خیلی از پیشکسوتان دلیل موفقیت استقلال در این فصل را دوری دلال‌ها از حوالی این باشگاه عنوان می‌کنند. چه کردید که این موضوع برای استقلالی‌ها تا این اندازه مهم جلوه کرده است؟

ما در هیئت مدیره مان افراد فوتبالی مانند پرویز مظلومی، خود بنده و آقای آجرلو را داریم که سالها در این ورزش مدیریت کرده است. همچنین مدیرانی اقتصادی و فرهنگی که مجموعه این افراد، گروه مدیریتی زبده‌هایی را تشکیل داده که اصطلاحاً خبره فوتبالیم. یعنی از بالا و پایین فوتبال همه چیز را می‌دانیم. در نتیجه کسی نمی‌تواند سر این گروه کلاه بگذارد. مهمتر اینکه در کادر فنی تیم مان هم افرادی وجود دارند که به خوبی فرق بازیکن ارزشمند و بی ارزش را تشخیص میدهند.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

با وجود این افراد کسی نمی‌تواند به باشگاه استقلال بازیکن قالب کند. این مسئله مهم می‌تواند الگوی بزرگی برای دیگر باشگاه‌ها باشد. باشگاه‌هایی که در جمع مدیران شان از افراد ورزشی استفاده نمی‌کنند، در نتیجه دلال‌ها هر بازیکنی بخواهند را به آنها قالب می‌کنند. استقلال الگوی خوبی برای لیگ برتر بود.

قبول دارید در سال‌های اخیر کل تیم استقلال توسط یکی دو مدیربرنامه بسته می‌شد؟

گفتم که؛ همین نگاه‌های دقیق فوتبالی و اقتصادی باعث شده تا بودجه عمومی‌و خصوصی باشگاه در این فصل به یغما نرود. همچنین با وجود اتفاقات ریز و درشتی که برای باشگاه رخ داد، مدیریت پایداری اش را اثبات کرد و توانست با اقتدار به راهش ادامه بدهد و از مسیرش منحرف نشود. خیلی‌ها می‌خواستند شرایطی برای ما به وجود بیاورند که خواسته شان را به ما تحمیل کنند اما کادر مدیریتی باشگاه استقلال به کسی باج نداد و از این به بعد هم به دلال جماعت باج نمی‌دهد.

استقلال به دلال ها باج نمی دهد؛ بقیه یاد بگیرید!/ نقل و انتقالات باشگاه با نظر یک نفر انجام می شود/ فرهاد به یک دلیل حردانی را قلمدوش گرفت

شما زمانی بازیکن استقلال بودید، درباره اقدام فرهاد مجیدی بعنوان سرمربی تیم در حین تعویض صالح حردانی چه نظری دارید؟

وقتی مجیدی صالح حردانی را روی دوشش انداخت اولاً می‌خواست به بازیکن جوان تیمش انگیزه بدهد و با اعتماد به نفسی که جلوی ۱۲۰ هزار تماشاگر به او داد، به حردانی فهماند که آینده از آن اوست. از طرفی مجیدی رفاقت و دوستی موجود در تیمش را به رخ همه هواداران و البته دشمنان استقلال کشاند. به نظر من این اقدام مجیدی پیام مهمی‌داشت.

فکر می‌کردید فرهاد مجیدی پای سکوی قهرمانی به آن شکل منقلب شود و اشک بریزد؟

وقتی انسان برای رسیدن به کاری تلاش زیادی می‌کند و از طرفی در مسیر رسیدن به خواسته‌هاش سختی‌های زیادی جلوی پایش قرار می‌گیرد و وقتی می‌تواند خواسته میلیونها انسان در سراسر ایران و جهان را برآورده کند ناخودآگاه تحت تاثیر قرار می‌گیرد و از شادی بیش از حد اشک می‌ریزد. اشک‌های مجیدی اشک شوق و شادی بود. به خاطر ناملایمت‌هایی که در این فصل برایش ایجاد کردند تا او موفق نشود اما مجیدی درس ایستادگی داد و به همه فهماند که در اوج بی معرفتی‌ها هم می‌توان موفق شد. فرهاد گریه کرد و در آن لحظات زیبا خودش را تخلیه کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بیکار خان IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    ۱۲۰ هزار تماشاچی را از کجا آوردی مومنی مومن ؟
  • Ali IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    آقای مومنی جوک های فراوان وقشنگی گفتی اینکه از مربی تیمت هرکه باشد حمایت کنی به قول کلاس اول راهنمایی ودرس زبان وری وری گوود .یا به خودمانی خیلی خیلی خوب .اما درتاریخ فوتبال یک نمونه بیاور که حتی پدری که مربی فرزندش بوده اورا جلوی چشم تماشاگران به دوش بگیرد!! دلیل آن هرچه باشد خودشان دانند می توانستی بگویی بین دو نفر بوده من نمی دانم وتمام .اما اینکه این حرکت را تا این حد به اصطلاح احساسی وحماسی کنی جوک اندر جوک شده است . دوستدارتو
  • رجب FR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    حق دارید که درک وفهمتان نرسد چون از جماعت لنگی توقعی نمی رود بالاخره هر کسی عملی انجام میدهد بدلیل مسائلیست که درحوالی خود میبیند و این رفتار مجیدی هم مثتسنا نیست افراددرون باشگاه و اطراف باشگاه این چیزها را درک میکنند
  • سیروس US ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    دلیل اشک تمساحش عذاب وجدان بدلیل اقداماتی بود که خارج از زمین فوتبال برای قهرمانی این تیم و البته اینکه دیگر اینهمه امتیاز به او برای قهرمان شدن قلابی در هیچ کجای دنیا،بخصوص آنجائی که قرار است برود نخواهند داد! احتمالا این اولین و آخرین قهرمانی این شازده بود!
  • سیروس US ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    شوخی میکنی؟ باجخور که به کسی باج نمیده! :)
  • ناشناس IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    اول خودتو اصلاح کن بعد حرف بزن مومنی جوون.تو با کدوم پارتی و رانت و پول وارد باشگاه شدی اول اونو بگو بعد درمورد پاکی،و ناپاکی فوتبال حرف بزن همه میدونن از کجا و چه جور وارد شدی پس حرف زدن ممنوع

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی